Muzika

Petro Radzevičiaus alto klasės vakaras

kronika

iliustracija
Petras Radzevičius
A. Rakausko nuotr.

Lapkričio 10 d. Lietuvos muzikos akademijos Didžiojoje salėje įvyko profesoriaus Petro Radzevičiaus Alto klasės studentų ir mokinių koncertas.

Jau gana stabiliai įsitvirtino LMA, ypač styginių katedros, dėstytojų tradicija kasmet organizuoti visų savo klasės studentų vakarus. Taip kiekvienas grojantysis gali palyginti savo atlikimą su bendru kontekstu; o tai, be abejo, dažnai tik skatina naujam darbui.

Profesoriaus Petro Radzevičiaus alto klasės vakaras džiugino išties charakteringu kiekvieno atlikėjo grojimu, gana įdomiomis kūrinių interpretacijomis, individualiomis atlikėjų savybėmis.

Koncerte grojo keturi Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos mokiniai (kai kurie jų alto specialybę praktikuoja pirmus metus) ir vienuolika LMA studentų. Beja, didžioji dauguma prof. P. Radzevičiaus studentų yra baigę jo alto klasę Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje, toliau sėkmingai tęsia studijas LMA. Tad galima teigti, kad prof. P. Radzevičius ne tik įskiepija, bet ir subrandina savo studentų supratimą pasirenkant altą visam gyvenimui. Minėtini prof. P. Radzevičiaus auklėtiniai, kurie puikiai yra įsitvirtinę ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Tarpe jų – Jonė Kaliūnaitė, Odeta Kiškionytė, Ūla Ulijona Žebriūnaitė.

Koncerte skambėjusius kūrinius jungė miniatiūros – vos ne visi atlikėjai tą vakarą jas buvo parengę. Galima buvo įsiklausyti į kantileniškai nuskambėjusį D. Šostakovičiaus Adagio, atliktą M.K. Čiurlionio menų mokyklos moksleivės Aistės Mikalauskaitės. Panašaus pobūdžio miniatiūras atliko Ieva Tijūnėlienė (LMA, magistrantūra), Valerija Gudkovaitė (LMA, mag.). Dalis nuskambėjusių miniatiūrų turėjo dar ir išties tvirtą dramaturginį aspektą, jį rutuliojant kūrinys net iš dalies prarasdavo savo "miniatiūrišką" traktuotę. Tai galėtų paliudyti Dovilės Sauspreikšaitytės (LMA, II kursas) atlikta G. Enescu Koncertinė pjesė. Gana įdomiai nuskambėjo Žydrūnės Stonytės (LMA, III k.) interpretuotos P. Hindemitho Sonatos altui solo Nr. 1, op. 25, III–IV dalys, įgavusi "bachiškos" ir moderniosios muzikos sintezės atspalvį. Minėtinos taip pat ir Ramunės Lankaitės (LMA, IV k.) atliktos miniatiūros, kuriose buvo atpažįstamos rusų muzikai būdingos intonacijos (A. Glazunovo Elegija g-moll, op. 44), bei žaismingos melodijos (J. Iberto "Baltas asiliukas"). Beje, išties techniškai ir koncentruotai Jurgis Juozapaitis (M.K. Čiurlionio menų mokykla, XI kl.) atliko M. Teriano Etiudą altui solo Nr. 1. Negalima nepaminėti ir milžiniško koncertmeisterių indėlio, ypač Daivos Stulgytės, kuri akompanavo visiems LMA studentams (M.K. Čiurlionio Nacionalinės menų mokyklos mokiniams akompanavo Aleksandras Vizbaras): kai kurių kūrinių akompanimentai sudėtingumu nenusileido jų solinėms partijoms (pavyzdžiui, J. Brahmso Sonatos altui ir fortepijonui Es-dur Nr. 2, op. 120, I d., atlikta drauge su LMA magistrante Irena Bilotaite, ar B. Britteno "Lachrymae", op. 48, atlikta su LMA stažuotoja iš Prancūzijos Gwenola Morin).

Koncertas įrodė, kad darbo ir atkaklumo dėka pasiekiama išties gražių rezultatų. Viso to linkiu ir ateity.

Viktorija Gurska