Raudondvario dvaras, neseniai čia surengtuose Kauno rajono kultūros darbuotojų apdovanojimuose, pribloškė svečius: dirbtinio intelekto pagalba į žiūrovus iš už ekrano kreipėsi pats Juozas Naujalis – garsus Raudondvaryje gimęs kompozitorius, vargonininkas, dirigentas, Dainų šventės patriarchas. Šią idėją dvarui padėjo įgyvendinti lietuvių startuolis „Wisit“, pernai rudenį pristatęs DI pagalba sukurtą audiogidą Gedimino pilies lankytojams. Kūrėjų žiniomis, tai pirmoji istorinė kultūrinė asmenybė, kurią padėjo įkūnyti DI įrankiai Lietuvoje.
Jaunosios kartos režisierės Eglės Razumaitės trumpametražis filmas „Ootidė“ atrinktas į 77-ojo Kanų kino festivalio pagrindinę konkursinę trumpametražių filmų programą. Filmas buvo atrinktas iš beveik 4,5 tūkst. trumpametražių filmų iš viso pasaulio ir kartu su kitais 10 trumpojo kino darbų varžysis dėl prestižinio „Short Film Palme d’or“ prizo. Tai antras kartas Lietuvos kino istorijoje, kuomet lietuviškas trumpametražis filmas patenka į Kanų kino festivalio oficialią konkursinę programą.
Vilniaus Gaono žydų istorijos muziejaus (VGŽIM) sienos nuo šiol saugos jo ilgamečio vadovo, rašytojo, vertėjo Marko Zingerio (1947–2023) atminimą: muziejaus galerijai suteiktas Marko Zingerio vardas, šeimos, bičiulių, visuomenės veikėjų ir užsienio diplomatų draugijoje prie direktoriaus kabineto durų rašytojo našlė Irena Zingerienė atidengė jam skirtą atminimo lentą.
Tradicinis ir jau 23 metus organizuojamas konkursas „Lietuvos spaudos fotografija 2024“ šįkart sulaukė daugiau nei 3000 nuotraukų iš 90 profesionalių fotografų visoje Lietuvoje. Taip pat konkursinė programa šiemet pasipildė nauja “Atvira” kategorija, skirta fotografijos studentams bei entuziastams. Ši kategorija taip pat sulaukė nemažo dalyvių dėmesio - darbus pateikė arti 40 pradedančiųjų fotografų iš visos Lietuvos.
Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje Lietuvos nacionaliniame paviljone atidaryta Neringos Černiauskaitės ir Ugniaus Gelgudos meninio dueto „Pakui Hardware“ ir Marijos Teresės Rožanskaitės (1933–2007) paroda „Uždegimas“ (angl. „Inflammation“). Atidarymo išvakarėse įtakingi kultūros naujienų portalai Valentino Klimašausko ir Joao Laia’os kuruotą paviljoną įtraukė į rekomenduojamų geriausių paviljonų sąrašus. Pirmomis bienalės dienomis „Uždegimą“ jau aplankė daugiau nei dešimt tūkstančių žmonių.
Paviljono komisaras – Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus (LNDM) generalinis direktorius dr. Arūnas Gelūnas. Instaliacijos kraštovaizdį ir architektūrą kūrė Petras Išora-Lozuraitis ir Ona Lozuraitytė-Išorė („Išora x Lozutaitytė Studio“). Lietuvos nacionalinis paviljonas Sant’Antonino (Šv. Antano) bažnyčioje veiks iki spalio 31 d.
60-osios tarptautinės Venecijos meno bienalės metu įvyko lietuvių režisieriaus Jono Meko paskutinio kino filmo „Requiem“ peržiūra. Videoinstaliacija buvo rodoma netoli nuo Bienalės sodų (it. Giardini di Biennale) įsikūrusios italų kalbos ir kultūros organizacijos „Società Dante Alighieri“ erdvėse.
Lietuvos kino operatorių asociacija gegužės 10 dieną apdovanos geriausiai kino kamerą valdančius kolegas, ir šiandien skelbia, kas pretenduoja gauti „Ąžuolo“ ir „Gilės“ apdovanojimus. Nominantus rinko komisija, kurią šiemet sudaro jos pirmininkas operatorius Saulius Lukoševičius (LAC) ir nariai: kino operatoriai Vitalijus Kiselius, Zbigniev Bartoševič (LAC), kino režisierius Jurgis Matulevičius bei kino kritikė Monika Gimbutaitė.
„Smagu, kai šiuolaikinę savo muziką galime atvežti į tokį miestą kaip Viena, groti vienoje pagrindinių koncertų salių ir sulaukti ovacijų, šūksnių „Bravo!“, – džiaugiasi vienas žymiausių Lietuvos violončelininkų Glebas Pyšniakas. Jis ką tik grįžo iš Austrijos sostinės, ten garsioje „MuTh“ salėje su kvartetu „The New Baltic Sound“ („Naujasis Baltijos garsas“), kurį sudaro žinoma smuikininkė Dalia Dėdinskaitė, perkusijos virtuozai Pavelas Giunteris ir latvis Guntaras Freibergas, atliko Baltijos šalių kompozitorių programą.
Jau dvyliktą kartą jaunuosius smuikininkus ir pianistus iš viso pasaulio į Lietuvą pakvietęs Tarptautinis Balio Dvariono konkursas šį savaitgalį išrinko pačius geriausius. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje konkurso finalininkai pasirodė kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru diriguojamu Martyno Staškaus. Išdalintas ir šių metų konkurso prizinis fondas – beveik 30 tūkst. eurų.