Kinas

Kaip gauti „Oskarą“?

Praėjusią savaitę paaiškėjo „Oskarų“ nominantai. Iki finalo vasario 24 d. laiko liko nedaug, tad visai nestebina, kad „The Daily Telegraph“ kino apžvalgininkas Jeremy Kay’us nusprendė padėti būsimiems pretendentams ir aprašyti svarbiausius kovos už kino apdovanojimus etapus. Kay’us teigia, kad didžiausios studijos jau pasamdė apdovanojimų konsultantus. Jos pasirengusios išleisti nuo 500 tūkstančių iki 4 milijonų dolerių kiekvieno pristatyto filmo reklamai ir taip paveikti Kino akademijos narių nuomonę. Sutrumpintai pateikiame jo surinktus patarimus.

Įsitikink, kad Akademijos nariai pamatys filmą.

Jau beveik dvidešimt metų prieš apdovanojimus vykstančias reklamines kampanijas rengianti Amanda Lundberg tvirtina, kad konsultantai kaip mantrą turi kartoti šiuos žodžius: „Visas dėmesys turi būti sutelktas į tai, kad filmą pamatytų kuo daugiau Akademijos narių.“

Parink gerą premjeros datą.

Kad filmas atkreiptų „Oskarų“ dalintojų dėmesį, jis turi būti be pertraukos rodomas komerciniuose Los Andželo grafystės kino teatruose mažiausiai savaitę tarp 2007-ųjų sausio 1 ir gruodžio 31 dienos. Tačiau sveikas protas pataria vengti vasaros ir rengti premjerą paskutinius tris metų mėnesius. Kartais perpildyta rinka priverčia skirti ankstesnę premjeros datą. 1991 m. vasario mėnesį parodytas „Avinėlių tylėjimas“ gavo savo penkis „Oskarus“ praėjus metams po premjeros.

Surenk seansą Akademijoje.

Sunku pervertinti prabangioje Beverli Hilso salėje surengto seanso, kuriame dalyvauja Akademijos nariai, vertę. Akademija tokius seansus rengia nuo kovo iki gruodžio. Tai – tik filmo rodymas, jo nelydi jokios spaudos konferencijos, reklaminiai filmukai ar pan. Akademija pati sprendžia, ar žiūrės pasiūlytą filmą.

Surenk alternatyvius rodymus.

Jei Akademija nesutiko rodyti tavo filmo, gali rengti seansus ir konferencijas įvairiausiose miesto salėse. Jie turi būti atviri Akademijos, gildijų nariams ir kritikams. Galima surengti peržiūrą, kurioje dalyvauja filmo žvaigždė, bet tada kils rizika, kad seanse dalyvaus mažai kino verslo atstovų, nes kviestiniai svečiai mėgsta atsivesti draugus ir šeimos narius, nesusijusius su kinu. Todėl labai svarbūs yra gildijų rengiami rodymai, nes tada žiūrovų salėje yra beveik vien kino žmonės.

Nusipirk reklamos ploto profesinėje Holivudo spaudoje.

Studijos užsako reklamą televizijoje ir reklamuoja savo filmus dienraščiuose ir žurnaluose. Lapkritį, artėjant Padėkos šventei, jos pradeda pirkti reklamos plotą kino profesionalams skirtuose amerikiečių žurnaluose, tokiuose kaip „Variety“. Tai yra būtinas reklaminės „Oskarų“ kampanijos pagrindas. Tokios reklamos nurodo, kada ir kur vyks filmo seansai, į kokios kategorijos apdovanojimą filmas galėtų pretenduoti, primena, kodėl filmas patiko. Geriausios reklamos išnaudoja dialogų fragmentus arba nuotrauką, turinčią priminti nuotaiką, kuri lydėjo žiūrint filmą.

Siuntinėk reklaminius DVD.

Prasminga siuntinėti Akademijos nariams „screener“ – reklaminius DVD, apsaugotus nuo piratinio kopijavimo. Juose gali būti tik filmas ir jokių priedų, nes Akademijos reglamentas draudžia nariams priimti komercinius DVD. Kai kurios studijos siuntinėja filmus ir aktyviems Akademijos nariams, gyvenantiems ar dirbantiems už JAV ribų. Filmai yra labai svarbūs. Jie padeda, kai kritikai arba kritikų grupė remia filmą ir apie jį kalba. Dažniausiai taktika būna tokia: iš pradžių rodyti filmą visur, kur tik įmanoma, paskui siuntinėti jo DVD, kad filmą pasižiūrėtų tie, kurie nepamatė jo iš pat pradžių. Manoma, kad naujausias Timo Burtono filmas „Svynis Todas: demoniškas Flyto gatvės kirpėjas“ surinko mažai BAFTA nominacijų todėl, kad nebuvo siuntinėjamos DVD kopijos.

Nusiųsk žvaigždę į naktinį pokalbių šou.

Pirmosios lygos žvaigždės ištisus metus plepa su vėlyvųjų pokalbių šou šeimininkais Jay’um Leno, Davidu Lettermanu ar Craigu Fergusonu, tačiau jų pasirodymai bus daug svarbesni, jei vyks per apdovanojimų sezoną.

Parengė Ema Domarkaitė