Muzika

"Muzikos barai" su rusų romansų CD

nauji leidiniai

Pasirodė naujas dvigubas žurnalo "Muzikos barai" numeris. Šį kartą žurnalo kompaktinėje plokštelėje skamba dainininkės Juditos Leitaitės ir gitaristo Sergejaus Krinicino įrašyti rusų romansai. Šalia skambančios muzikos žurnale – pažintis su atlikėjais. Sausio ir vasario mėnesiais Panevėžio, Kauno ir Vilniaus melomanai turėjo galimybę išgirsti Juditos Leitaitės bei pianisto ir muzikologo, Sankt Peterburgo konservatorijos profesoriaus Sergejaus Malcevo parengtą programą. "Muzikos barų" skaitytojams – išsamus "dvigubas" Daivos Tamošaitytės pokalbis su abiem programos dalyviais, atskleidžiantis konceptualių muzikologo įžvalgų įvairovę bei labiau intuityvias dainininkės pagavas ("Nepastebimas meistriškumas: Juditos Leitaitės ir Sergejaus Malcevo duetas"). Tuo tarpu Eugenija Žakienė pristato prieš metus susikūrusį Baltijos gitarų kvartetą, kurio vienas narių Sergejus Krinicinas pasakoja apie šį kolektyvą bei savo mylimo instrumento subtilybes ("Gitaros magija").

Ne vieną koncertą Judita Leitaitė yra dainavusi kartu su baritonu, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesoriumi Eduardu Kaniava, jo meninis portretas – taip pat naujajame "Muzikos barų" numeryje. Jau keletą dešimtmečių muzikai atsidavęs profesorius pasakoja apie kūrybinio kelio pradžią, įsimintiniausias menines partnerystes, repertuarinio lankstumo būtinybę ir pedagoginį darbą ("Profesorius Eduardas Kaniava: "Dainuoti – tai visų pirma mąstyti"). Pokalbių giją tęsia Elvyros Kučinskaitės interviu su pasaulinio garso smuikininke Liana Isakadze, kuri šių metų vasarį Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro kvietimu kartu su violončelininku Sergejumi Rolduginu ir pianistu Arkadijumi Zenziperiu muzikavo septintajame ciklo "Visi G. Mahlerio simfoniniai kūriniai" koncerte ("Liana Isakadzė: "Be meilės – tai be Dievo, be Dievo – tai be muzikos"). Tarp žurnale aprašomų iškilių asmenybių – ir Vilniaus universiteto auklėtinis, gydytojas bei rašytojas Stanisławas Morawskis. Jo kūrybą pristato Reda Griškaitė straipsnyje "Ustronės atsiskyrėlis ir "Jos muzikinė didenybė". Kartu pradedamas publikuoti ir S. Morawskio tekstas apie pianistę, muzikę Mariją Szymanowską, tapęs vienu ryškiausių jo memuarinės literatūros pavyzdžių.

Kaip visuomet žurnale – "Didžiosios salės" recenzijos. Pastaraisiais mėnesiais Vilniuje bei Kaune vykusius koncertus aptaria Daiva Tamošaitytė, Tomas Bakučionis, Asta Linkevičiūtė ir Eugenija Žakienė, o gyvų atlikimų recenzijas papildo naujų įrašų apžvalga. Šiame numeryje pristatomas dvigubas Giuseppe’s Verdi operos "Rigoletas" CD su įrašu iš Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro, Daiva Tamošaitytė recenzuoja naujai pasirodžiusią pianisto Kasparo Uinsko kompaktinę plokštelę su Fryderyko Chopino kūryba, Rita Nomicaitė apžvelgia naujus Osvaldo Balakausko bei Nomedos Valančiūtės CD. Taip pat šiame "Muzikos barų" numeryje publikuojamas Ritos Bočiulytės reportažas apie vasario pabaigoje Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įvykusią legendinės Johanno Strausso operetės "Šikšnosparnis" premjerą ("Šikšnosparnis" – proga pakelti taurę šampano"), o Ilona Vaitulionytė rašo apie to paties teatro G. Verdi "Rigoleto" pastatymą ("Klaipėdiečių "Rigoletas" – paprastumo ir geros muzikos dozė"). Recenzija iš svetur – Astos Pakarklytės tekstas apie kovo mėnesį Helsinkyje vykusį suomių šiuolaikinės muzikos festivalį "Musica nova", šiemet šventusį savo sidabrinį jubiliejų ("Musica nova – AG 925").

Kaip paprastai, "Muzikos baruose" nestinga išsamių operų recenzijų. Šiame numeryje Junija Galejeva rašo apie naująją Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro premjerą ("Madam Baterflai: meno beieškant"), o Rima Povilionienė straipsnyje "Nušvilpti negalima priimti žaidimo taisykles" dalijasi įspūdžiais apie W.A. Mozarto "Užburtosios fleitos" pastatymą Latvijos nacionalinėje operoje Rygoje. Tame pačiame straipsnyje aptariamas ir kitas latvių pastatymas – Dmitrijaus Šostakovičiaus opera "Mcensko apskrities ledi Makbet".

Džiazo ir populiariosios kultūros gerbėjams – Algirdo Klovos tekstas apie Birštono džiazo festivalyje koncertavusį Joe McPhee "Trio X", Laimos Slepkovaitės straipsnis "Džiazo penktadieniai "Holiday Inn" viešbučio restorane" bei internetiniais komentarais "paskaninti" tos pačios autorės pasvarstymai apie šiųmetę lietuvišką atranką į "Eurovizijos" dainų konkursą ("Eurovizij@: komentarai, komentarai").

Taip pat naujajame "Muzikos barų" numeryje – įspūdžiai iš Trevoro Wye ir Williamo Bennetto fleitos meistriškumo pamokų (Lionginas Čiapas, "Keturios dienos su didžiaisiais anglų fleitininkais"), įprastinė skiltis "Iš pianisto varpinės" (Lina Navickaitė, "Kaip skambinti Mozartą?"), pasakojimas apie vieną ryškiausių rusų vokalistų (Julius Finkelšteinas, "Markas Reizenas: "Dainininku tapau ne savo iniciatyva"). Tradicinėje "Staccato" rubrikoje – Giedriaus Kuprevičiaus pamąstymai apie Ludwigo von Kochelio sudarytą Mozarto kūrinių katalogą ("Genijaus katalogas").

"MB" inf.