Dailė

Spaudos konferencijos manifestas

iliustracija
Spaudos konferencija-performansas (vėliavą laiko Eglė Kuckaitė ir Redas Diržys)
P. Abečiūno nuotr.

Prieš parodos "Dvigubas žaidimas" atidarymą Redas Diržys surengė spaudos konferenciją-performansą, kurio metu ragino menininkus nepasiduoti galios pozicijas demonstruojančių meno institucijų diktatui ir paskelbė manifestą.

1. Spaudos konferencijai surengti būtina sąlyga – organizatorius turi atstovauti realią galią visuomenėje turinčiai institucijai arba privalo pasiūlyti spektaklį, tinkamą žiniasklaidos formatui užpildyti.

2. Spaudos konferencijos paprastai nėra susijusios su realios situacijos analize, bet yra viešųjų ryšių dalis.

3. Į spaudos konferenciją žurnalistas ateina išgirsti to, kam jau yra nusiteikęs. Pokalbio tema turi atitikti jo atstovaujamo puslapio žanrinį spektrą, nes žiniasklaida tokia pat fragmentuota, kaip ir nekapitalistinė realybė – kitomis temomis paprasčiausiai rašo kiti. Išimtis gali būti tik mažuose miesteliuose rengiamos spaudos konferencijos – dideli dienraščiai ten turi vos vieną atstovą, rašantį visomis temomis. Tokiu atveju nėra žinoma, į kurį puslapį pateks pranešimas – tai nuspręs redaktorius.

4. Spaudos konferencijos metu demonstruojamas humoro jausmas yra gero tono požymis.

5. Spaudos konferencijos metu būtina pasakyti vieną ryškią metaforą arba atlikti viešą akibrokštą, kuris neabejotinai bus aprašytas straipsniuose. Labai tikėtina, kad metafora taps straipsnio antrašte, nes antraštes paprastai sukuria ne straipsnio autorius, bet redaktorius.

6. Spaudos konferencijos metu tikslinga vieną pasirinktą žurnalistą viešai įžeisti – kiti tampa mandagesni, straipsniuose atsiranda įvairovės, pozicijų skirtumų bei papildomų emocijų. Idealiai surengta spaudos konferencija supriešina žurnalistus tarpusavyje ir šie nesąmoningai reiškinį aprašo taip, kad jo niekas ilgai nepamiršta.

7. Spaudos konferencijos metu labai svarbu neatrodyti protingesniam už susirinkusius – žurnalistas negali būti kvailas, nes jis dažniausiai atstovauja visuotinei nuomonei, o pats asmeniškai netgi už jos pasislepia.

8. Nepamiršk – žurnalistas niekuomet nepublikuoja savo klausimo, o tik tavo atsakymus! Nepasiduok provokacijoms!

9. Vykdantysis spaudos konferenciją atlieka hegemono funkciją aptariamojo reiškinio atžvilgiu. Jeigu šią funkciją perima menininkas, jis įkala pleištą tarp tikrojo hegemono ir jo pagrindinio įrankio – žiniasklaidos.

ŠALIN SMULKIABURŽUAZINIUS SANTYKIUS IR RINKOS EKONOMIKĄ IŠ MENO SRITIES!

MENININKAI, NEKURKITE SPEKTAKLIO NEOLIBERALISTINIO KAPITALIZMO INSTITUTAMS!

Redas Diržys, 2006, Alytus