Savaitė

„Bravissimo“: pakeliui į Gralį

nauji leidiniai

iliustracija

Spalio 15-ąją minėsime dirigento Jono Aleksos mirties metines. Tad operai ir baletui skirtas žurnalas „Bravissimo“ spausdina Edmundo Gedgaudo surinktus dirigento kolegų (Sigutės Stonytės, Irenos Milkevičūtės, Broniaus Tamašausko, Jono Jurašo) prisiminimus apie Joną Aleksą – „Pakeliui į Gralį“.

Gralis kiekvienam operos mylėtojui asocijuojasi pirmiausiai su R. Wagnerio operomis. „Bravissimo“ kviečia skaityti apie Wagnerio muzikos Meką – Bairoito festivalį, kuriame šįmet tetralogiją „Nibelungų žiedas“ turėjo inscenizuoti Larsas von Trieras, bet galiausiai darbo ėmėsi 80-metis Tankredas Dorstas (B.M. Gruhl, „Bairoitas 2006 – preliudai ir postliudai“). Žurnalo puslapiuose rasite ir recenziją apie kontraversišką Wagnerio „Reino aukso“ pastatymą bei kitus Rygos operos festivalyje rodytus spektaklius – W.A. Mozarto „Figaro vedybų“ premjerą bei P. Čaikovskio „Pikų damą“ (B. Baublinskienė, „Socialinio teatro fiesta Rygoje“). Modernaus šokio gerbėjus sudomins Helmuto Šabasevičiaus recenzija apie „Preljocaj Ballet“ pasirodymą Vilniuje „Chaosgrafija pagal Vivaldi“.

Muzikos pasaulis mini Dmitrijaus Šostakovičiaus šimtmetį. Apie jo sceninius veikalus bei tragišką operos „Ledi Makbet iš Mcensko apskrities“ likimą rašo Viktoras Gerulaitis („Sovietinės ledi etapas“). Skiltyje „Menu akimirką žavingą“ menotyrininkė Živilė Ambrasaitė pasakoja apie pirmąjį profesionalų Valstybės teatro scenografą, garsųjį Mstislavą Dobužinskį; čia pat pateikiami spalvingi jo scenografijos ir kostiumų eskizai J. Karnavičiaus operai „Radvila Perkūnas“, A. Glazunovo baletui „Raimonda“.

Didžiojo interviu skiltyje „Vis-à-vis“ nepamirštamą lietuviškosios scenos Normą, jaudinančią Čio Čio san, aukštąjį „mi bemol“ išgaudavusią Violetą, dabartinę Aidą – primadoną Ireną Milkevičiūtę – kalbina Rokas Petkevičius („Interviu esamuoju laiku“).

Skiltyje „Maestro“ spausdiname jau 25 metus teatre dirbančio LNOBT choro vadovo Česlovo Radžiūno interviu „Choro vadovas turi sukurti instrumentą“ (kalbina Justa Adomonytė).

Kauno valstybinis muzikinis teatras pasakoja apie spalį švenčiamus jubiliejus – 200-ąją „Silvą“, solisto Prano Petryšos ir dirigento Juliaus Vilnonio sukaktis (L. Stankevičiūtė „Jubiliejai“). Skiltyje „Pasaulio teatrai“ rašoma apie Drezdeno „Semperoper“.

„Karštas šokoladas“ viešina žiūrovų įspūdžius apie Operos studijos didžiojoje LNOBT scenoje rodytą P. Čaikovskio „Eugenijų Oneginą“, komiksas primena vaikams, kas toks buvo W.A. Mozartas.

LNOBT inf.