7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Skelbimai Paieška
7md.lt

Raktažodis: Oskaras Koršunovas


Notice: Undefined variable: pageno in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms5/ctypes/pagal_raktazodi.php on line 6

Ar jau nužudėte Tartiufą savyje?

Rugsėjo 27 d. kartu su kitais teatro gurmanais pasižiūrėjusi Oskaro Koršunovo premjerinį spektaklį „Tartiufas“ tariausi sugalvojusi savotišką terminą – naujadarą: teatrinių bendraminčių terariumas. Šešis mėnesius reanimuotas LNDT projektas tą vakarą atrodė pakankamai žvalus, gyvybingas, netgi savotiškai patrauklus. Ar juokingas? Taip. Ar baugiai įtikinantis? Ne.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Molière’o laikų atavizmas: tarp kameros ir kaukės

Jeigu paklaustumėte, koks menas geriausiai išmano fizionomiką, daugelis turbūt atsakytų, kad tai – fotografija. Tačiau aiškindamas atvaizdą be teatro negalėjo išsiversti net Roland’as Barthes’as, teigęs, kad fotografija, kaip ir teatras, reikšmę įgyja tik užsidėdama kaukę.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Prasidėjo festivalis „Sirenos“

Rugsėjo 28 d., pasislėpusios po stilizuotomis burkomis, 14-ojo Vilniaus tarptautinio festivalio „Sirenos“ arijas pradeda Vilniaus mažojo teatro sirenos, „plaukiojančios“ režisieriaus Pauliaus Ignatavičiaus baseine „Europiečiai“. Netrukus po jų – dionisiškasis juokas Oskaro Koršunovo premjeriniame „Tartiufe“ – abu spektaklius ir kitus lietuviškos programos pasirodymus stebės apie pusšimtį teatro ekspertų, festivalio programoje pristatomos trys premjeros, o savaitės pabaigoje humoristiniais ir emocionaliais pasivaikščiojimais po svetimus kambarius prasideda užsienio spektaklių programa.

Teatro ekspertai veržiasi į lietuviškus spektaklius

Apie penkiasdešimt teatro ekspertų rugsėjo paskutinėmis dienomis iš įvairiausių pasaulio kampelių suvažiuoja į Vilnių stebėti Vilniaus tarptautiniame teatro festivalyje „Sirenos“ pristatomų lietuviškų spektaklių vitrinos pasirodymų. Šiemet tarp svečių – ir garsioji Avinjono festivalio programos sudarytoja Agnes Troly, ir lietuvių teatro ekspertas Lukaszas Drewniakas, Lietuvoje pažįstamas ir iš savo įžvalgių tekstų apie teatrą, bei visa italų teatro festivalių prodiuserių ir kritikų delegacija, lydima LR kultūros atašė Italijoje Julijos Reklaitės.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Force majeure LNDT – „Tartiufas“ grįžta

Praėjusį teatro sezoną bene didžiausiu nusivylimu teatro pasaulyje tapo ilgai laukto spektaklio „Tartiufas“ atšaukimas Lietuvos nacionaliniame dramos teatre. Beveik du tūkstančiai žiūrovų grąžino bilietus, atgavo sumokėtus pinigus ir ilgai laukto spektaklio nepamatė. Viešumoje pasigirdo įvairių versijų, viena iš jų buvo neva spektaklis atšaukiamas dėl valdžios cenzūros, kurios griebtasi dėl itin drąsių režisieriaus deklaracijų. Ar taip yra iš tiesų, žiūrovai galės jau greitai įsitikinti patys, nes po ilgų svarstymų nuspręsta spektaklį sugrąžinti į LNDT Didžiąją sceną.

Rugsėjo pirmomis dienomis Oslo nacionaliniame teatre Oskaras Koršunovas pristatė šokiruojančią premjerą pagal britų dramaturgės Saros Kane pjesę „Apvalytieji“ ir iškart po to grįžo į Vilnių kurti „Tartiufo“ bei repetuoti „Kankinio“ su nauja aktore Beata Tiškevič.

„Taip jau išėjo, kad Norvegijoje sėkmingai pasiekęs finišą, šokau į kitą finišo tiesiąją Lietuvoje. Ne mažiau pavydėtinoje situacijoje yra ir visi teatro darbuotojai: technikai, aptarnaujantis personalas, kai kurie aktoriai, nes ką tik išleidę daug darbo pareikalavusią premjerą „Lokis“, jie puola į kitą ne mažiau iššūkių keliantį Didžiosios salės spektaklį, kurio premjera jau visai greitai.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Juoko įkalinti

Rugsėjo 8 d. OKT / Vilniaus miesto teatre laukdama naująjį sezoną pradėsiančio „Šokio Delhi“, apžiūriu dvi skrajutes su spektaklio kūrėjų pavardėmis. Vienoje vaizduojamas staiga sustabdytas greitai ratu sukęsis vaizdas – išsiliejęs ir iš toli panašus į mandalą, o iš arti išryškėję rankų kontūrai primena indų deives ir dievus. Kitoje, susikertančiomis linijomis suskaidytoje į keturias dalis, spektaklio nuotraukos yra paverstos piešiniais. Jie primena komiksą, kur aktoriai, sustingę pozomis su išraiškingai sudėtais pirštais, panašiais į mudras, kuria aliuziją į Indiją. Spektaklio informacinių lapelių grafiniame dizaine išryškėję skaidymas, judėjimas, sustingimas ir pasikartojimas apibūdina Oskaro Koršunovo režisuoto spektaklio veiksmo organizavimo principus, o nuorodos į Indijos kultūros ir religijų motyvus atsispindi kompozitoriaus Gintaro Sodeikos stilizuotoje „Harė Krišna“ mantroje bei mandalų vaizdo projekcijose.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

LNDT „Išvaryme“ keičiasi pagrindinių vaidmenų aktoriai

Pagal Mariaus Ivaškevičiaus pjesę Oskaro Koršunovo režisuotas „Išvarymas“ yra pats populiariausias Lietuvos nacionalinio dramos teatro spektaklis. 78-ajame LNDT sezone „Išvarymo“ žiūrovų laukia nauji pagrindinių vaidmenų aktoriai. Nuo rudens pagrindinį Beno vaidmenį vietoje Ainio Storpirščio atliks Kęstutis Cicėnas, o Eglę vietoje Monikos Vaičiulytės vaidins Gailė Butvilaitė. Naujuosius aktorius žiūrovai galės pamatyti ir birželio 27 dieną, o birželio 28 dieną 77-ąjį sezoną užbaigs ir paskutinį kartą pasirodys Monikos Vaičiulytės ir Ainio Storpirščio duetas.

O. Koršunovas: ateiti į „Išvarymą“ ir išeiti iš jo – vienodai atsakingi dalykai

„Ne pirmą kartą tenka įvesti naujus pagrindinių vaidmenų aktorius, žmones, kurie tam tikra prasme ir kuria spektaklį – tokius ypač sunku pakeisti. O Monika Vaičiulytė ir Ainis Storpirštis tokie ir yra. Beno ir Eglės vaidmenys labai tampriai susieti su pačiais aktoriais, su jų charakteriais, duotybėmis. Tokie vaidmenys daro įtaką visam gyvenimui, kitiems vaidmenims. Tačiau niekur nėra nepakeičiamų žmonių. Teatras šia prasme yra negailestingas. 


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Debesys iš galvos krenta

Nedaug kam šiais laikais debesys krenta iš galvos. Ypač žiauriame teatro pasaulyje. Dar ne taip seniai Lietuvos nacionaliniame teatre buvo trys mūzos – Dalia Michelevičiūtė, Rimantė Valiukaitė ir Eglė Mikulionytė. Lyg nuo Stanislovo Kuzmos skulptūrinio frontono nužengusios į sceną, jos simbolizavo Lietuvos nacionalinio dramos teatro dievybes. Mikulionytė ne savo noru priversta glaustis Kauno dramos teatre. Mūzų „ansamblis“ suiro, bet nė viena iš jų savo statuso neprarado.

Nors jubiliejai persekioja kiekvieną iš mūsų, kartais nesinori į juos numoti ranka. Balandžio 17 d. Dalia Michelevičiūtė minės savo penkiasdešimtmetį, taip pat šįmet yra jos dvidešimt penkerių metų kūrybinės veiklos sukaktis – 1992 m. ji pradėjo dirbti tuometiniame Lietuvos valstybiniame akademiniame dramos teatre. Dabar toks laikas, kai teatre bandoma išrasti „senus“ dviračius, visa tai apipinant naujomis teorijomis. Michelevičiūtė niekada nieko nesistengia išrasti, ji yra klasikinio tipo aktorė, kviečiama į pačius įvairiausius spektaklius. Pagrindinis jos profesinis bruožas – universalumas.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Ieškome dialogo skubėdami žaisti tekstu

Jau savaitė, kai grįžau iš Klaipėdos, bet vis dar negaliu atspėti, kas po praėjusio „Jauno teatro dienų“ festivalio ilgiausiai išliks atmintyje. Tuo metu gautą informaciją, pamatytus vaizdinius, išgirstas ar kilusias idėjas, galimas daiktas, užgoš paprasčiausia buitis ir su ja susiduriantys žmonės. Pamenu, gana skeptiškai žiūrėjau į kone euforiškus jaunųjų teatralų pasisakymus po praėjusiais metais vykusio festivalio. Atrodė, kad geri jų įspūdžiai labiau kilę dėl naujų pažinčių ir net kažkokio keisto pasitenkinimo savimi, o ne bendros kūrybos džiaugsmo. Bet galbūt šie dalykai vienas nuo kito ir negali būti atsiejami.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Tradicinis teatras – atskaitos taškas?

Vasario pradžioje Klaipėdos dramos teatras į sostinę buvo atvežęs Augusto Strindbergo „Tėvą“ (rež. Māra Ķimele), o Jaunimo teatre netrukus po to įvyko Henriko Ibseno dramos „Junas Gabrielis Borkmanas“ (rež. Gintaras Varnas) premjera. Pažiūrėjusi šiuos spektaklius abu įsidėjau į tą pačią atminties dėžutę. Nors pirmasis paliko neblogą įspūdį, o antrasis greičiau nuvylė, abu paskatino stabtelėti ir susimąstyti apie tradicinį teatrą Lietuvoje.

 

Koks teatras šiandien mūsų šalyje tradicinis? Jeigu atliktume žiūrovų apklausą, tikiu, atsakymų būtų įvairių. Įtariu, kad žodžių „tradicinis teatras“ supratimas labai priklauso nuo to, kokius spektaklius kiekvienas esame iki tol matę ir iš kokių pozicijų tą „tradiciškumą“ vertiname.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45

Prarasto laiko herojai

Prieš daugiau nei dešimtmetį scenoje pasirodžiusi Oskaro Koršunovo „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ buvo svarbus žingsnis Lietuvos teatro istorijoje. Net ir dabar, kai matome gerokai pasikeitusį, „pavargusį“ spektaklį (atnaujintas 2015 m.), sakome, jog tai drąsi klasikos interpretacija. Šį rudenį įvyko toks pat svarbus lūžis, sudrumstęs nusistovėjusius Nacionalinio operos ir baleto teatro vandenis – Krzysztofo Pastoro režisuotas Sergejaus Prokofjevo baletas „Romeo ir Džuljeta“. Nors šis pastatymas nėra naujas pasauliui (K. Pastoras jį statė Škotijos, Lenkijos ir Čikagos teatruose), Lietuvos kontekste, kuriame šiuolaikinio baleto interpretacijų nėra daug, jis itin reikšmingas.

 

Sergejaus Prokofjevo „Romeo ir Džuljeta“ pirmųjų klausytojų Maskvos Didžiajame teatre buvo įvertinta kaip netinkama šokiui. Prokofjevas naujai sukūrė tragedijos pabaigą – Romeo ateina dar prieš Džuljetai išgeriant nuodus ir randa ją gyvą. Šį kompozitoriaus sprendimą labiausiai nulėmė susitelkimas į šokį. Tačiau laiminga pabaiga netenkino nei publikos, nei paties kompozitoriaus, todėl jis sugrįžo prie Shakespeare’o istorijos originalo. Stipriai išjaustas, pasižymintis savita atmosfera, nuotaikingas ir kartu kupinas tragizmo kūrinys tapo nelaimingos meilės istorijos pagrindu. Pastoro spektaklyje neišgirstame viso Prokofjevo muzikinio teksto, todėl ryškiausiu akcentu tampa „Riterių šokio“ motyvas, sustiprinantis nesibaigiančios kovos temą. Taigi, norom nenorom „Romeo ir Džuljetos“ baleto pastatyme kiekvieną sykį išvystame keliasluoksnę interpretaciją. Vasario 14 d. vakarą pagrindinius vaidmenis šoko Kipras Chlebinskas ir Neringa Česaitytė, o gruodžio 15 d. spektaklyje – Olesia Šaitanova ir Jeronimas Krivickas. Du skirtingi Romeo ir Džuljetos duetai (iš viso jų spektaklio programėlėje net penki!) pasiūlė dvi spektaklio interpretacijas.


Notice: Undefined variable: limit in /home/menodien/domains/7md.lt/public_html/kcms4/templates/default/gallery.php on line 45
PUSLAPIS
8