7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

12 Star Gallery Londone bus pristatoma Mildos Batakytės kuruota grupinė paroda „Coming to Terms with Sociotechnical Discrepancies“

Rengėjų inf.
Nr. 4 (1241), 2018-01-26
Kronika
Sisters From Another Mister, Tarzan versus IBM, performansaso fragmentas
Sisters From Another Mister, Tarzan versus IBM, performansaso fragmentas

Vasario 7-15 dienomis, 2018
Parodos atidarymas vasario 6 dieną, 2018, 18.30 – 20.30 (UK laiku)

Sisters From Another Mister performansas 19.30
12 Star Gallery Europe House
32 Smith Square London SW1P 3EU


Vasario 6 dieną 12 Star Gallery Londone bus pristatoma Mildos Batakytės kuruota grupinė paroda „Coming to Terms with Sociotechnical Discrepancies“, kurioje dalyvauja Glitchr (Laimonas Zakas), Robert Powell, Sisters from Another Mister (Milda Lembertaitė and Amelia Prazak), Julijonas Urbonas, Benjamin Westoby. Paroda pristatoma tarpininkaujant Lietuvos kultūros institutui, Lietuvos Respublikos ambasadai Londone ir Europos Komisijos atstovybei Jungtinėje Karalystėje.


Priklausomybė nuo pažangiųjų technologijų kapitalistinėse visuomenėse, technologijos gyvenimo ritmo bei stiliaus dalis; mūsų teikiama informacija (data) surenkama ir panaudojama naujiems politiniams, ekonominiams, socialiniams sprendimams, konstruojamos politinės nuostatos, komercijos, vartojimo cirkuliacija bei kontrolė. Paroda akcentuoja dėmesio stoką individui bei jo gyvenimo kokybei šiame kontekste, priešpriešinamą dominuojančiai technologijai, kurios pagalba projektuojama ateitis, ateities visuomenė.


Parodos dalyviai ir organizatorė analizuoja fenomeną, technologijų ir interneto įtaką mūsų sprendimams, paskirų interesų grupių, kaupiančių bei valdančių duomenis, įtaką sociotechninių, socialinių, individualių normų bei vertybių formavime, įtakos ribas, sąsajas su rasizmu, misogynija, fašizmo formomis, socialine stratifikacija, kvestionuojami ryšiai tarp kolektyvinio mąstymo, socialinių vaidmenų kapitalistinėje sistemoje, individualių asmeninių sprendimų, skirtis tarp reiškinių viešajame diskurse ir už jo ribų.


Laimonas Zakas (Lietuva), menininkas, šiuo metu dirbantis ir kuriantis Olandijoje. Inspiracijos kurybai Zakas semiasi iš galimybių paveiktį virtualų ir realų pasaulius, žinomus principus ir struktūras. 2011 metais jis sukūrė projektą "Glitchr", kuris tapo drąsiu pareiškimu prieš socialinio tinklo status quo, sulaukusiu daug dėmesio iš įvairių technologijų ir meno institucijų, taip pat Facebook, Twitter kūrėjų. Zakas pasirodo tarptautinėse parodose bei parodose internete, tokiose kaip “Sistemos tvarkos ir klaidos mitas” (Jono Meko vizualiųjų menų centras, Vilnius, Lietuva), “The Social Breakdown” (Opificio Romaeuropa, Roma, Italija), "Tactical Glitches" (SUDLAB Neapolis, Italija).


Sisters From Another Mister – Mildos Lembertaitės (Lietuva) ir Amelia Prazak (Šveicarija) bendra autorinė tapatybė. Žaismingoje meninėje praktikoje lyčių vaidmenys, sintetinė skulptūrinės formos kalba, muzikiniai interliudai ir video darbai, taip pat įvairi medžiagiškumo ir vizualinė paieška. Komiški kasdienybės scenarijai ar eskiziški trumpalaikiai asmeninių ar intymių patirčių momentai jungiasi į sudėtingą aliuzijos reprezentaciją. Metodai ir formos link išlaisvinimo ir atskleidimo, taip pat žmogiško kūniškumo bei technologijos santykis yra pasikartojanti tematika duo darbuose. Sisters From Another Mister kūryboje akcentuojama architektūrinė žiūra, kūnų transformacijos ir kūniškos būties-erdvės idėjos kvestionavimas. Kūnas turi akis. Kaip būti fizišku, ne paviršutinišku?
Keletas svarbiausių duo parodų ir performansų: "Punsulis" (Deptford X, Platform 2017, Londonas, Jungtinė Karalystė, 2017); "I Scream, You Scream, We All Scream For Ice Cream" (Fondazione Baruchello, Roma, Italija, 2017); I Am The Grass Beneath My Feet (Chalton Gallery, Londonas, Jungtinė Karalystė, 2017); Perímetro: Cine Expandedo (Centro de Cultura Digital, Meksikas, Meksika, 2016).


Julijonas Urbonas (Lietuva), menininkas, dizaineris, tyrinėtojas, inžinierius, dėstytojas, Vilniaus dailės akademijos prorektorius ir dizaino doktorantas Londono karališkajame koledže.
„Nuo pat vaikystės dirbau pramogų parko plėtroje. 2004-aisiais tapau pramogų parko Klaipėdoje vadovu, ir šiose pareigose dirbau trejus metus. Dirbant šioje srityje kaip dizaineriui bei inžinieriui mane sužavėjo, kaip tai savo tyrimuose vadinu, „gravitacinė estetika“. Ši patirtis yra nepasiekiama niekur kitur ir mane suintrigavo ši, dar nepakankamai išvystyta tema. Nuo tada ši tema tapo mano kūrybinės praktikos ir meno tyrimų branduoliu.


Menininkas yra surengęs daug parodų Lietuvoje ir užsienyje bei sulaukęs tokių įvertinimų kaip prestižinis apdovanojimas už išskirtinumą interaktyviajame mene (Award of Distinction in Interactive Art), Prix Ars Electronica 2010. J. Urbono darbų yra įsigiję privatūs ir vieši meno kolekcininkai, jo darbai įtraukti į Karlsrūhės meno ir medijos centro kolekciją.


Robert Powell (Jungtinė Karalystė), kuris šiuo metu gyvena ir dirba Londone, grafitiniai piešiniai analizuoja situacijas 3D spausdinimo amžiuje. Robert piešiniai, sukurtos įvairių objektų kompozicijos, natiurmortai transformuojami į sudėtingą abstrakciją, naudojant skaitmeninę 3D technologiją, originali pirminė piešinio versija lieka veik neįžiūrima ir neįskaitoma dėl vizualios ir medžiagiškumo kokybių pokyčio.


Pastarosios parodos: Ambient Occlusion (Gossamer Fog, Londonas, Jungtinė Karalystė, 2017), Mirrors (Duve, Berlynas, Vokietija, 2016), T€MPORAR¥ PARADI$€ (Rainbow Unicorn, Berlynas, Vokietija, 2016).


Benjamin Westoby (Jungtinė Karalystė), kūryba jungia fotografiją, animaciją, garsą ir rašymą. Jo ankstesni darbai, vaizdo instaliacijos ir vaizdo kūriniai, kvestionuoja vartotojiško gyvenimo būdo idėją, technologijas ir kapitalą. Westoby domina vaizdų gamyba, užfiksuota optiškai ar ne-optinių, skaitmeninių priemonių pagalba. Jis naudoja įvairius techonolginius, virtualiuosius instrumentus, profesionalaus studijos fotografo metodus, etc. Naudodamas komercinei pramonei sukurtų įrankių kalbą, vaizdus ir objektus, kurie cirkuliuoja šioje kultūroje, meninkas analizuoja gamybos, vertės ir darbo jėgos idėjas, kaip tokie simboliai įsiskverbia į kapitalo perviršį ir jo ideologinius imperatyvus.
Westoby 2015 metais Karališkajame meno koledže įgijo fotografijos magistro laipsnį, yra Londone gyvenantis ir dirbantis menininkas.


Milda Batakytė yra nepriklausoma kuratorė ir rašytoja, įsikūrusi Londone. Jos kuratorystės praktikoje vyraujanti tematika yra skaitmeninės technologijos ir jų įtaka žmogaus mąstymui bei elgsenai, taip pat kūniškumo patirtys, percepcijos laikui bei erdvei realiame ir virtualiame kontekstuose. Jos tyrimuose analizuojamos potencialios alternatyvos politizuotam tinklui, galinčios įtakoti ir manipuliuoti į komerciją orientuotą interneto infrastruktūra ir/ar nedeterminuotus jos segmentus. Diskurso efektyvumui pasiekti, kuruojant pasitelkiamas multidisciplinariškumas, kuris įgalina komunikaciją tarp menininkų, turinčių skirtingus interesus bei užsiimančius skirtingomis kūrybinėmis praktikomis. Esminiu fokusu tampa individualumo, bendruomenės, visuomenės, taip pat lokalumo ir globališkumo koncepcijos, ir kaip šios koncepcijos kinta technologijų dominavimo amžiuje. Milda darbo patirtį įgyjo įvairiose meno ir kultūros institucijose: White Cube, Lisson Gallery, Frieze London, La Biennale di Venezia, Peggy Guggenheim Collection. Šiuo metu ji studijuoja kuratorystės magistrantūrą Goldsmiths, University of London.

Išsamesnė informacija: Milda Batakytė | [email protected]


Paroda veikia Vasario 7-15 dienomis, 2018
Parodos atidarymas vasario 6, 2018, 18.30 – 20.30 val. (UK laiku)
Sisters From Another Mister performansas 19.30
Galerijos darbo valandos: vasario 7-15, 10.00-18.00; galerija nedirba šeštadieniais ir sekmadieniais.
Adresas: 12 Star Gallery, Europe House, 32 Smith Square, Westminster, London SW1P 3EU
Artimiausios Londono traukinių stotys: Pimlico ir Vestminsteris
T +44 (0) 020 7973 1992 | W 12 Star Gallery

Sisters From Another Mister, Tarzan versus IBM, performansaso fragmentas
Sisters From Another Mister, Tarzan versus IBM, performansaso fragmentas