7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Kino naujienos trumpai

Nr. 42 (1449), 2022-12-23
Kinas
„Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“
„Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“

Geriausias visų laikų filmas – Chantal Akerman „Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“

 

Žurnalo „Sight and Sound“ paskelbtoje dešimtmečio apklausoje (dalyvavo daugiau nei tūkstantis kino ekspertų) geriausiu visų laikų filmu išrinktas Chantal Akerman „Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“ („Jeanne Dielman, 23, quai du commerce, 1080 Bruxelles“, 1975).

 

Iki šiol joks kitas moters režisierės sukurtas filmas nėra patekęs net į dešimtuką. Tai nestebina, nes moterų kino režisierių niekada nebuvo daug, o kritikai daugiausia buvo vyrai. Vis dėlto 2012 m., kai būtent „Sight and Sound“ išplėtė kritikų būrį, Chantal Akerman pirmą kartą pateko į sąrašą – 35-ą vietą.

 

Kino teoretikės Lauros Mulvey teigimu, šis įvykis reiškia rimtus pokyčius. Iki šiol „Sight and Sound“ geriausių filmų sąraše net 40 metų dominavo Orsono Welleso „Pilietis Keinas“ („Citizen Kane“, 1941), taip pat visuomet figūravo Alfredo Hitchcocko „Svaigulys“ („Vertigo“, 1958) bei Vittorio de Sicos ,,Dviračių vagys“ („Ladri di biciclette“, 1948). Mulvey sako, kad 1975 m. pirmą kartą pamačiusi Akerman filmą Edinburgo kino festivalyje iškart įsidėmėjo jį kaip išskirtinį, kinematografiškai radikalų, išsiskiriantį drąsiu, moters perspektyvą perteikiančiu žvilgsniu. Kino teoretikė taip pat pabrėžia, jog filmo pripažinimas patvirtina tai, kad vyksta progresas moterų pozicijų klausimu, ypač kino industrijos srityje. Ankstyva Chantal Akerman mirtis, pasak Lauros Mulvey, galbūt paskatino atsigręžti į režisierės filmus, tačiau tai, kad filmas įvertintas kaip geriausias, nusako svarbų pokytį ir įtvirtina Akerman vardą kino istorijoje.

 

Visą sąrašą rasite čia: https://www.bfi.org.uk/sight-and-sound/greatest-films-all-time.

 

 

Geriausi metų filmai

 

Įvairūs leidiniai kasmet renka geriausius metų filmus. Pateikiame kelis tradicinius sąrašus, kuriuos sudarė užsienio kino žurnalų redakcijos ir nuolat apie kiną rašantys kritikai. Atkreipiame dėmesį, kad leidiniai dažniausiai renkasi iš tų filmų, kurie buvo rodomi šalies kino teatrų repertuare, todėl filmų išleidimo į ekranus metai nesutampa.

 

„Cahiers du cinéma“

 

1. „Salų tyla“ („Tourment Sur Les Îles“), Albert Serra

2. „Saldymedžio pica“ („Licorice Pizza“), Paul Thomas Anderson

3. „Ne“ („Nope“), Jordan Peele

4. „I-A“ („IO“), Jerzy Skolimowski

5. „Likimas ir fantazijos“ („Guzen to Sozo“), Ryûsuke Hamaguchi

6. „Saturno boulingas“ („Bowling Saturne“), Patricia Mazuy

7. „Apollo 10½: kosmoso amžiaus nuotykis“ („Apollo 10 1⁄2: A Space Age Childhood“, 2022), Richard Linklater

8. „Įžanga“ („Inteurodeoksyeon“), Hong Sang-soo

9. „Ateik pas mane“ („Viens je t'emmène“), Alain Guiraudie

10. „Kas mus sustabdys“ („Quién lo impide“), Jonás Trueba

 

„Sight&Sound“

 

1. „Aftersun“, Charlotte Wells

2. „Šventasis Omeras“ („Saint Omer“), Alice Diop

3. „Sprendimas išvykti“ („Heeojil gyeolsim“), Park Chan-wook

4. „Salos vaiduokliai“ („The Banshees of Inisherin“), Martin McDonagh

5. „Ne“ („Nope“), Jordan Peele

6. „Visas grožis ir kraujas“ („All the Beauty and the Bloodshed“), Laura Poitras

7. „Vieną gražų rytą“ („Un beau matin“), Mia Hansen-Løve

8. „I-A“ („IO“), Jerzy Skolimowski

9. „Pakilti, riaumoti, sukilti“ („RRR“), S.S. Rajamouli

10. „TÁR“, Todd Field

 

„The New York Times“, Manohla Dargis

 

1. „I-A“ („IO“), Jerzy Skolimowski

2. „Mažytė mama“ („Petite Maman“), Céline Sciamma

3. „Ne“ („Nope“), Jordan Peele

4. „Meškų nėra“ („No Bears“), Jafar Panahi

5. „Kimi“, Steven Soderbergh

6. „Amžinoji dukra“ („The Eternal Daughter“), Joanna Hogg

7. „Įvykis“ („L’événement“), Audrey Diwan

8. „Sprendimas išvykti“ („Heeojil gyeolsim“), Park Chan-wook

9. „Ekspedicijos turinys“ („Expedition Content“), Ernst Karel, Veronika Kusumaryati

10. „Visas grožis ir kraujas“ („All the Beauty and the Bloodshed“), Laura Poitras

 

„Vanity Fair“

 

1. „TÁR“, Todd Field

2. „Tu nebūsi viena“ („You Won’t Be Alone“), Goran Stolevski

3. „Šviesos imperija“ („Empire of Light“), Sam Mendes

4. „Palaiminimas“ („Benediction“), Terence Davies

5. „Visas grožis ir kraujas“ („All the Beauty and the Bloodshed“), Laura Poitras

6. „Armagedono laikas“ („Armageddon Time”), James Gray

7. „Vieną gražų rytą“ („Un beau matin“), Mia Hansen-Løve

8. „Pakeliui“ („Jaddeh Khaki“), Panah Panahi

9. „Šventasis Omeras“ („Saint Omer“), Alice Diop

10. „Marselė-moliuskė su batais“ („Marcel the Shell with Shoes On“), Dean Fleischer-Camp

 

 

„7md“ inf.

„Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“
„Žana Dilman, Komercijos krantinė 23, 1080 Briuselis“
„I-A“
„I-A“
„Ne“
„Ne“
„Salų tyla“
„Salų tyla“