7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Meno galerijoje „Kunstkamera“ – žinomų kūrinių, siužetų ir istorijų interpretacijos

Nr. 23 (1302), 2019-06-07
Dailė Anonsai
Sigita Maslauskaitė, Dvikova.
Sigita Maslauskaitė, Dvikova.

Šiandien meno galerijoje „Kunstkamera“ atidaroma nauja dviejų autorių – Sigitos Maslauskaitės (g. 1970) ir Viktoro Paukštelio (g. 1983) – kūrybai dedikuota paroda „Prisimenant „ArtVilnius‘19“. Jos tikslas – ne tik pratęsti šventišką meno mugės nuotaiką, bet ir atkreipti dėmesį į šiuolaikinį meną, kuris gali papuošti namų ir darbo erdves, o taip pat tapti meno kūrinių kolekcijų dalimi.

„Idėją surengti tokio pobūdžio parodą padiktavo patys meno mugės lankytojai. Dažnas, aplankęs galerijos stendą, grožėjosi mūsų pristatomais autoriais, jų kūriniais ir neslėpė, kad jie verti atskiros parodos. Grįžusi į meno galeriją „Kunstkamera“ mūsų komanda pagalvojo: o kodėl ne? Nes juk dažnai šiuolaikinių menininkų kūriniai mažai eksponuojami – jų kūriniai neretai tiesiog iškeliauja pas savo naujus šeimininkus ir vėliau nebūna rodomi viešai“, – teigia galerijos „Kunstkamera“ renginių ir parodos koordinatorė Rasa Dargužaitė.

Parodoje pristatomi du šiuolaikiniai lietuvių dailininkais – S. Maslauskaitė ir V. Paukštelis. Iš viso – 15 paveikslų ir 10 miniatiūrų. Abu autoriai yra skirtingi, tačiau ir panašūs: juos vienija kūriniuose užkoduota visiškai nauja jau žinomų kūrinių, siužetų, istorijų interpretacija.

S. Maslauskaitės paveikslai yra įkvėpti Francisco Goya‘os garsiųjų keliolikos „Pinturas negras“ freskų serijos, kuri šiuo metu yra saugoma Prado muziejuje. Šiomis freskomis dailininkas buvo ištapęs savo namą „Quinta del Sordo“ („Kurčiojo namą“), kuriame praleido paskutinius gyvenimo metus, būdamas jau kurčias ir ligotas. Tai – labai autentiški ir atviri kūriniai, nes F. Goya juos kūrė sau, neturėdamas jokių minčių juos eksponuoti.

„Interpretuoti kito kūrėjo ir dar tokio, kaip F. Goya, kūrinius – didžiulė drąsa, iššūkis ir rizika. Tačiau S. Maslauskaitė ne tik tai įveikia, bet ir suteikia netikėtas konotacijas spalviniais sprendimais neutralizuodama beviltiškumą ir desperaciją“, – sako menotyrininkė dr. Simona Skaisgirytė-Makselienė, pridurdama, kad šioje parodoje eksponuojami patys naujausi, 2018–2019 m. nutapyti dailininkės kūriniai, tokie kaip „Asmodėjas“, „Dvikova“, „Goyos šuniukas“ ir kt.

Kito pristatomo dailininko – V. Paukštelio – paveikslai įkvėpti skirtingų meno kūrinių ir istorijų, kurias jis tarsi pratęsia ir pasakoja toliau nuo to momento, kai faktai pasibaigia arba yra nutylėti ir nežinomi. Legenda tapęs paveikslas „Prieš parskrendant į žemę“ pasakoja lapės medžioklės istoriją, paveiksle „Zelandija“ užfiksuotas istorijos apie Danijos saloje išmestą didžiulį banginį, kurį aplankė dailininkas Albrechtas Diureris, tęsinys ir kt.

 

Paroda meno galerijoje „Kunstkamera“ veiks iki liepos 5 dienos – ją apžiūrėti galima nemokamai kiekvieną dieną galerijos darbo metu nuo 10 val. iki 18.30 val., šeštadieniais – nuo 12.00 val. iki 16.00 val.

Apie autorius trumpai:

Sigita Maslauskaitė (g. 1970 m.) 1996 m. įgijo tapybos bakalauro laipsnį Vilniaus dailės akademijoje (VDA)
1997–2000 m. studijavo bažnytinį paveldą Popiežiškajame Grigaliaus universitete Romoje
Nuo 2003 m. dėsto Vilniaus universiteto Religijos studijų ir tyrimų centre
Nuo 2009 m. yra Bažnytinio paveldo muziejaus direktorė Nuo 2010 m. tarptautinės paminklų ir vietovių tarybos (ICOMOS) narė
2013 m. ir 2017 m. pelnė valstybės stipendiją, skirtą kultūros ir meno kūrėjui
2015 m. apdovanota ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ medaliu

Viktoras Paukštelis (g. 1983 m.)
2018 m. įgijo tapybos bakalauro laipsnį VDA Nuo 2018 m. studijuoja tapybos magistrantūrą VDA
2009–2012 rezidavo Paryžiuje menininkų rezidencijoje (Cité Internationale des Arts de Paris)
2016 m. pelnė VDA Justino Vienožinskio vardo premiją
2017 m. pelnė Vilniaus „Rotary“ klubo premiją

 

Žymos:
Sigita Maslauskaitė, Dvikova.
Sigita Maslauskaitė, Dvikova.
Viktoras Paukštelis, Zelandija.
Viktoras Paukštelis, Zelandija.