7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt
m-puslapiai

PAREMKITE
7 meno dienas
SMS žinute
7md rekomenduoja
  • Žurnalas „Kinas“
  • Modernaus meno centras
  • Lewben Art Foundation
  • Lietuvos išeivijos dailės fondas
  • Meno fondas
  • Nacionalinė dailės galerija
  • Lietuvos žinios
  • Lietuvos Nacionalinis Muziejus
  • Skalvija
  • Lietuvių filmų centras
  • Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
  • Grafikos meno centras
  • Tartle
  • Lietuvos nacionalinė filharmonija
  • Modus radio
  • Lietuvos kultūros taryba
  • Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
  • k-operator
  • Muzikos informacijos centras
  • Jansas TV
  • Literatūra ir menas
  • Kultūros periodinių leidinių asociacija
  • Rupert
  • Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
  • Muzikos galerija
  • Klaipėdos koncertų salė
  • Kulturpolis.lt
  • Kaunas photo
  • House of Puglu
  • ŠMC kino salė
  • Pasaka
  • Kultūros barai
  • Katinėlis & Gaidelis
  • Kūrybiška Europa
  • Šv. Jono gatvės galerija
  • Menų faktūra
  • Kamanė
  • Kauno miesto muziejus

Ne visai taisyklingas propagandistas

Garsiausia Fridricho Ermlerio filmo „Imperijos nuolauža“ („Oblomok imperii“, 1929) scena, kai Pirmajame pasauliniame kare amnezijos ištiktas kareivis Filimonovas pravažiuojančio traukinio lange pamato moters veidą ir jam pradeda grįžti atmintis, analizuojama kino mokyklose. Nukryžiuotojo su dujokauke kadrą iš šio filmo rasite beveik visose kino istorijose. Pamenu, kad ieškojau jo vaizdajuostėje, kelis kartus sukdama pirmyn ir atgal. Tik neseniai sužinojau, kad daugiau nei pusšimtį metų visi žiūrėjome tą „Imperijos nuolaužos“ variantą, kurį Ermleris sumontavo specialiai rodymui kaime. Rusų kino istorikai sugaišo ne vienus metus, skirtingų šalių archyvuose rado septynias „Imperijos nuolaužos“ versijas, kad atkurtų filmą tokį, koks jis buvo 1929-aisiais. Dabar jo premjeros vyksta senojo kino festivaliuose visame pasaulyje, o rugsėjį originalią „Imperijos nuolaužos“ versiją bus galima pamatyti festivalio „Pirmoji banga“ programoje.

Karolis Kaupinis: scenarijų perrašiau kelis kartus

Karolis Kaupinis baigė kurti savo pirmąjį pilno metražo vaidybinį filmą „Nova Lituania“, jis atrinktas į Karlovi Varų festivalio „East of the West“ konkursinę programą. Pagrindinio veikėjo Gruodžio prototipu tapo mokslininkas Kazys Pakštas, tarpukariu svajojęs apsaugoti lietuvius nuo agresorių iš Rytų ir Vakarų ir įkurti naują, atsarginę Lietuvą. Filmavimo vieta tapo modernistiniai Kauno interjerai. Pagrindinius personažus suvaidino Aleksas Kazanavičius, Vaidotas Martinaitis, Valentinas Masalskis, Rasa Samuolytė, Eglė Gabrėnaitė.

Netikėta meilė (El amor menos pensado)

Ko laukti ir tikėtis, kai gyvenimas persirita į antrą pusę? Negana to, vienintelis sūnus išvyksta studijuoti už jūrų marių, o du kadaise labai vienas kitą mylėję žmonės lieka vieni su savo nelinksmomis mintimis apie ateitį? Pasirinkęs egzistencinę temą, kine debiutuojantis argentiniečių režisierius Juanas Vera rodo krizę išgyvenančią sutuoktinių porą, tačiau tai daro taip lengvai ir šmaikščiai, kad daug sudėtingų situacijų, su kuriomis dažnam tenka susidurti, nebeatrodo tokios nemalonios ir gąsdinančios. Žinoma, ypatingų kinematografinių aukštumų ir atradimų tikėtis neverta, bet filmas „Netikėta meilė“ į juos ir nepretenduoja. Šiaip ar taip, romantinės komedijos žanras diktuoja savas taisykles, kurių bene svarbiausia yra idealistinė nuostata, kad tikra meilė gali įveikti bet kokias kliūtis. Nors iki nuspėjamos laimingos pabaigos herojų laukia ilgas išbandymų kelias ir nesusipratimai, šis vilties ir humoro derinys, leidžiantis žiūrovams trumpam pabėgti nuo savo problemų ar pažvelgti į jas kiek kitaip (nesureikšminant), yra nemenkas filmo sėkmės garantas. Kai gyvenimas sukasi beprotišku ritmu ir galva svaigsta nuo nuolatinių „iššūkių“ ir „neribotų galimybių“, norisi kažko pastovaus, stabilaus. Ar bent patvirtinimo, kad net susiklosčius pačioms nepalankiausioms aplinkybėms įmanoma rasti išeitį. Filmas šį patvirtinimą suteikia.

  PUSLAPIS IŠ 168  >>> Archyvas