7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt
m-puslapiai

7md prenumerata

7md rekomenduoja
  • Žurnalas „Kinas“
  • Modernaus meno centras
  • Lewben Art Foundation
  • Lietuvos išeivijos dailės fondas
  • Meno fondas
  • Nacionalinė dailės galerija
  • Klaipėdos dramos teatras
  • Lietuvos Nacionalinis Muziejus
  • Skalvija
  • Lietuvių filmų centras
  • Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
  • Grafikos meno centras
  • Tartle
  • Lietuvos nacionalinė filharmonija
  • Modus radio
  • Lietuvos kultūros taryba
  • Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
  • k-operator
  • Muzikos informacijos centras
  • Jansas TV
  • Literatūra ir menas
  • Kultūros periodinių leidinių asociacija
  • Rupert
  • Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
  • Muzikos galerija
  • Klaipėdos koncertų salė
  • Kulturpolis.lt
  • Kaunas photo
  • House of Puglu
  • ŠMC kino salė
  • Pasaka
  • Kultūros barai
  • Katinėlis & Gaidelis
  • Kūrybiška Europa
  • Šv. Jono gatvės galerija
  • Menų faktūra
  • Kamanė
  • Kauno miesto muziejus

Viskas iš tikrųjų labai arti

Po pasaulinės premjeros Tarptautiniame Kamdeno dokumentinių filmų festivalyje (JAV) bei nacionalinės premjeros „Nepatogaus kino“ festivalyje, šią žiemą šalies kino sales pagaliau pasiekė dokumentinė juosta „El Padre Medico“. Jos dėmesio centre – Pietų Amerikoje dirbusio lietuvio gydytojo, kunigo, misionieriaus Aleksandro Ferdinando Bendoraičio (1919–1998) gyvenimo istorija, kurioje keistai persipina šlovė, geri darbai ir tamsios paslaptys. A. F. Bendoraičio likimo mįslės nuvedė filmavimo grupę į Brazilijos džiungles, Boliviją, Prancūziją, Vokietiją. „El Padre Medico“ – debiutinis ilgametražis Vytauto Puidoko filmas.

El Padre Medico / Lietuvis Amazonės džiunglėse

Savo kelionę Aleksandro Ferdinando Bendoraičio pėdsakais režisierius Vytautas Puidokas su kūrybine grupe pradėjo šūkiu „Sugrąžinkime prarastus herojus Lietuvai“. Bendoraitis – lietuvis, karo pabėgėlis, misionierius, gydytojas, kunigas, Brazilijoje ir Bolivijoje pastatęs dvi tokias reikalingas (ir iki šios dienos veikiančias!) ligonines, įsteigęs Amazonės baseinu plaukiojančios poliklinikos tinklą, radiją, neatlygintinai teikęs pagalbą ir globojęs vietinius indėnus... Gerų darbų sąrašą, pagrįstą autentiškais liudininkų pasakojimais, būtų galima tęsti. Ne filmas, o svajonė tiems, kurie išsiilgę aukštai iškeltų savų, realių ir susikurtų didvyrių monumentų. Juk, atliepiant mūsų kino (ir ne tik) aktualijas, herojams, ir dar nacionaliniams, būti žmonėmis tiesiog nevalia.

Santuokos istorija (Marriage Story)

Kinas visada gebėjo plėtoti mažuosius pasakojimus, kalbėti apie asmeninius išgyvenimus. Į vieną tokių gyvenimo pjūvių galima pažvelgti režisieriaus Noah Baumbacho filme „Santuokos istorija“. Pavadinimą lengvai galėtume apversti – tai pasakojimas apie teatro režisieriaus Čarlio (Adam Driver) ir jo žmonos aktorės Nikolės (Scarlett Johansson) skyrybas. Išsamiai: su teismais, psichoterapija, įvairiais bandymais pelnyti sūnaus Henrio (Azhy Robertson) prielankumą. Su visomis meilės ir jos praradimo peripetijomis: barniais, priekaištais, pastangomis išsaugoti tai, kas pastatyta, nenoru paleisti, pripažinti, kad pabaiga jau atėjo. Asmeninės dramos, duriančios, daugumai atpažįstamos, leidžiančios susitapatinti su tuo, kas vyksta ekrane.

  PUSLAPIS IŠ 183  >>> Archyvas