7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt
m-puslapiai

7md prenumerata

  • Žurnalas „Kinas“
  • Modernaus meno centras
  • Lewben Art Foundation
  • Lietuvos išeivijos dailės fondas
  • Meno fondas
  • Nacionalinė dailės galerija
  • Klaipėdos dramos teatras
  • Lietuvos Nacionalinis Muziejus
  • Skalvija
  • Lietuvių filmų centras
  • Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
  • Grafikos meno centras
  • Tartle
  • Lietuvos nacionalinė filharmonija
  • Modus radio
  • Lietuvos kultūros taryba
  • Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondas
  • k-operator
  • Muzikos informacijos centras
  • Jansas TV
  • Literatūra ir menas
  • Kultūros periodinių leidinių asociacija
  • Rupert
  • Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras
  • Muzikos galerija
  • Klaipėdos koncertų salė
  • Kulturpolis.lt
  • Kaunas photo
  • House of Puglu
  • ŠMC kino salė
  • Pasaka
  • Kultūros barai
  • Katinėlis & Gaidelis
  • Kūrybiška Europa
  • Šv. Jono gatvės galerija
  • Menų faktūra
  • Kamanė
  • Kauno miesto muziejus

Kinas, istorija, ideologija

Lietuvoje praūžus proginiams tūkstantmečio ir šimtmečio renginiams, 2018-uosius paskelbus Adolfo Ramanausko-Vanago metais ir vis labiau aštrėjant diskusijoms apie istorinę atmintį, nusprendėme padiskutuoti apie šiuolaikinį istorinį Lietuvos kiną. Diskusijoje dalyvavo Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto profesorė Natalija Arlauskaitė, kultūros istorijos mokslų daktarė profesorė Violeta Davoliūtė, kino kritikai Živilė Pipinytė, Santa Lingevičiūtė ir Linas Vildžiūnas.

Mažosios moterys (Little Women)

Kodėl šio filmo prologe „Weekly Volcano“ redaktorius ir leidėjas reikalauja, kad kūrinėliai, kuriuos rašo pradedanti rašytoja Džo, būtinai baigtųsi herojės vestuvėmis ar bent jau mirtimi?

Ir neskubėkime aiškinti, kad čia atsispindi XIX amžiaus požiūris į moterį gyvenime ir literatūroje. Nors redaktorius filme pasirodo epizodiškai, iškart matyti – tai arogantiškas, bet išmintingas tipas, todėl jo žodžių ir veiksmų nebūtina suprasti tiesiogiai. Be to, tokiu atveju galėtume pareikšti, kad jauna ir nepriklausoma režisierė Greta Gerwig pati pritaria redaktoriaus reikalavimui. Kaip žinome, „Mažosios moterys“ yra rašytojos Louisos May Alcott romano, priklausančio amerikiečių literatūros klasikos fondui, ekranizacija. Knygos nesu skaičiusi, tik žinau, kad romane Džo laimingai išteka už nepatrauklaus pagyvenusio vyro. Taigi išeina, kad vestuvinį finalą režisierė dar pasaldina, nes jos filme Džo išrinktasis – jaunas ir gražus.

Ir mergina iš gretimo namo, ir sekso simbolis

Davido Lyncho mūza Laura Dern perkopusi penktąją dešimtį jaučiasi vis taip pat reikalinga. Ji viena iš tų aktorių, kurios paneigė mitą, kad Holivude sunku rasti gerų vaidmenų brandaus amžiaus aktorėms. Kaip tvirtina amerikiečių medijos, prasidėjo tikras Lauros Dern renesansas. Ypač noriai ji įkūnija ekrane sėkmingas moteris, kurios nesirengia pasiduoti diskriminuojamos dėl amžiaus. Būtent tokia jos advokatė Nora režisieriaus Noah Baumbacho filme „Santuokos istorija“, atnešusi aktorei pirmąjį „Oskarą“ už antro plano vaidmenį.

  PUSLAPIS IŠ 180  >>> Archyvas