7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Tarp disciplinų

Aurelija Maknytė

Pjesė parodos eksponatams

Keletą mėnesių pabuvojusiems kartu parodoje „Kunstkamera“

Pagrindiniai veikėjai: atsiskyrėlis, moteris-paukštė (pranašė vardu Gamajunas), Sibilė (akla pranašė, kalbanti hegzametru).

Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Dovilė Bagdonaitė, „Nusiplauk rankas“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Tomas Daukša, „Rantytaliežuvis džiaugsmo fontanas“. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Elektra prarijo eglę“. 2021 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Spintelė-vitrinėlė, Lietuva. XIX a. II p.; Eglė Ulčickaitė, „Degtukų namelis II“. 2016 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Gedvilė Tamošiūnaitė, „Kolekcija“. 2014 m.; Stiklinis objektas – sudaužyta širdis. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Nežinomas XIX a. vokiečių dailininkas pagal serą Davidą Wilkie (1785–1841), „Žaidimas šešėliais / Triušis ant sienos“; Kanutas Ruseckas pagal Rafaelį, „Teologija“. XIX a.; Dovilė Bagdonaitė, „Durininkas. Galite jam ką nors palikti“. 2022 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Aurelija Maknytė, „Kunstkamera“, parodos vaizdas: Barbora Didžiokienė, „Moteris-paukštė“. XX a. 3 deš.; Kanutas Ruseckas, „Asilo studija“. 1822–1831 m. (?) Petkevičienė, „Papūga ir kikilis“. 1905 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Agnė Narušytė

Žiupsnis magnetito grūdelių

Rūtos Spelskytės paroda „Nesulūžusio taisymas“ VDA galerijoje „Artifex“

Pirmas tavo paimtas akmuo rodo dabartį. Antras – ateitį. 2021 m. rugpjūčio pabaigoje Tartu aptikusi ezoterikos parduotuvę Rūta Spelskytė nuo lentynos paėmė apvalų rausvą jaspio akmenuką ir padėjo atgal. Lapkričio viduryje sušalusiame Veimare ji panašioje vietoje paėmė magnetitų kristalų dėžutę ir tikriausiai išsinešė. Nes tai buvo ateitis, išsirutuliojusi į tyrimą, kuriam atlikti reikėjo apkeliauti kalnus ir slėnius pietuose ir šiaurėje, lįsti į olas po ledu, stebėti vandenyno potvynius ir atoslūgius. Rinkti akmenis. Skaityti. Pritaisyti akmenį prie žaibolaidžio Aleknaičiuose ir laukti, kol trenks žaibas, kad akmens atomai persidėliotų ir jis virstų magnetu. Ir taip susikurti kompasą. Treniruoti savo vidinį Žemės magnetinių polių jausmą pasitelkiant discipliną, kartojimą, poeziją, beprotiškus tikėjimus. Ir burtus.

Rūta Spelskytė, „Vienas“, žaibolaidis, magnetitas, varinė viela, 21-as Santerijos pagaliukas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Vienas“, žaibolaidis, magnetitas, varinė viela, 21-as Santerijos pagaliukas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Fulguritas, Marokas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Fulguritas, Marokas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Augalai surinkti Vilniaus geležinkelio stoties teritorijoje“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Augalai surinkti Vilniaus geležinkelio stoties teritorijoje“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Nesulūžusio taisymas“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Nesulūžusio taisymas“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Koralai dėžutėje“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Koralai dėžutėje“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Atsitiktinė medžio šaka“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Atsitiktinė medžio šaka“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Nesulūžusio taisymas“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Nesulūžusio taisymas“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Šildytuvo keramika, suklijuota su marmuro dulkėmis“. 2023 m. A. N. nuotr.
Rūta Spelskytė, „Šildytuvo keramika, suklijuota su marmuro dulkėmis“. 2023 m. A. N. nuotr.

Kitų erdvių viduje

Menininkių sukurtos aplinkos 1956–1976 m.

Rugsėjo 8 d. Miuncheno muziejuje „Haus der Kunst“ atidaryta tarptautinė paroda „Kitų erdvių viduje. Menininkių sukurtos aplinkos 19561976 m.“ (Inside Other Spaces. Environments by Women Artists 19561976).

Marina Pugliese ir Andrea Lissoni priešais Aleksandros Kasubos „Spektrinį perėjimą“. 1975 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Marina Pugliese ir Andrea Lissoni priešais Aleksandros Kasubos „Spektrinį perėjimą“. 1975 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tsuruko Yamazaki, 赤(蚊帳状立体作品) („Raudona (tinklelio nuo uodų forma)“). 1956 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tsuruko Yamazaki, 赤(蚊帳状立体作品) („Raudona (tinklelio nuo uodų forma)“). 1956 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Aleksandra Kasuba, Spectral Passage („Spektrinis perėjimas“). 1975 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Aleksandra Kasuba, Spectral Passage („Spektrinis perėjimas“). 1975 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Tania Mouraud, We Used to Know („Mes žinojome“). 1970–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Tania Mouraud, We Used to Know („Mes žinojome“). 1970–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Judy Chicago, Feather Room („Plunksnų kambarys“). 1966–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. C. Mirbach nuotr.
Judy Chicago, Feather Room („Plunksnų kambarys“). 1966–2023 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. C. Mirbach nuotr.
Lea Lublin, Penetración / Expulsión and Phalus Mobilis (del Fluvio Subtunal) („Įsiskverbimas / išstūmimas ir Phalus Mobilis (iš „Potunelinės tėkmės“)“). 1970 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Lea Lublin, Penetración / Expulsión and Phalus Mobilis (del Fluvio Subtunal) („Įsiskverbimas / išstūmimas ir Phalus Mobilis (iš „Potunelinės tėkmės“)“). 1970 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Marta Minujín, ¡Revuélques y viva! („Mėgaukis ir gyvenk!“). 1964 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Marta Minujín, ¡Revuélques y viva! („Mėgaukis ir gyvenk!“). 1964 m. Atidarymas „Haus der Kunst“, 2023 m. M. Wojhan nuotr.
Lygia Clark, A casa é o corpo: penetração, ovulação,
germinação, expulsão („Namai yra kūnas: prasiskverbimas, ovuliacija, augimas, išstūmimas“). 1968 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Lygia Clark, A casa é o corpo: penetração, ovulação, germinação, expulsão („Namai yra kūnas: prasiskverbimas, ovuliacija, augimas, išstūmimas“). 1968 m. „Haus der Kunst“, 2023 m. A. Osio nuotr.
Monika Pakerytė

Myliu, apkabinu, bučiuoju

Ievos Trinkūnaitės paroda „Artimas“ Pamėnkalnio galerijoje

Apkabinimas. Įsikniaubimas nosimi į gyvūnėlio kailiuką. Nosies įkišimas į šaliką ar antklodę, kad būtų šilčiau. Artumas. Be viso to man, ir tikiu, jog daugeliui, išgyventi žiemą atrodo neįmanoma. Seniai nepatyriau, kad paveikslas mane apkabintų, bet šia šiluma ir nuoširdžiu artumu mane pasitinka Ievos Trinkūnaitės paroda „Artimas“ Pamėnkalnio galerijoje.

Ieva Trinkūnaitė, „Banginiai, kurių nemačiau Vankuveryje“. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Banginiai, kurių nemačiau Vankuveryje“. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Gyvo dangaus žemė“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Gyvo dangaus žemė“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Artimas“, parodos fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Darosi karšta“. 2022 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Darosi karšta“. 2022 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Kažkur arčiau pusiaujo“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Ieva Trinkūnaitė, „Kažkur arčiau pusiaujo“, fragmentas. 2023 m. J. Tulaitės nuotr.
Agnė Narušytė

Pabėgimai

Iš prieškalėdinio košmaro Žemėje

„Kad tilptumėte į tą mėgintuvėlį, turėsime jus supaprastinti į tabletę“, – pasakė karinės operacijos vadas. Supaprastino. Išspjovė į kosminę tuštumą. Ir štai mes, atsitiktinai parinkti žmonijos egzemplioriai, jau surūdijusiame vamzdyje, kurio vidus didesnis už išorę. Yra lova, tuščios lentynos, stalas. Čia turėsime pabūti nuogi, gal net pasimylėti, kad ant išgaubtų sienų, grindų ir baldų liktų kuo daugiau mūsų DNR. Iš ląstelių medžiagos jie sukurs alternatyvią tikrovę, kurios prireiks, jei tas beprotis susprogdins Žemę. Juokaujam, kalbam visokius niekus nusirenginėdami po antklodėmis – bijom žvilgsnių pro iliuminatorių. Net vakuume būna slaptų kamerų.

Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Aurelija Maknytė, „Eglutė“, iš „Islandijos triptiko“. 2016 m.
Renata Petrauskaitė-Juodeikė

Feministės kurtizanės, išskrosti baldai ir faraonų simuliakrai

Godos Palekaitės ir Marijos Puipaitės paroda „Fetišo anatomija“ galerijoje „Vartai“

Galerija „Vartai“ pasitiko svetingai, nors ir uždaryta dėl remonto beveik visai savaitei. Nieko neįtardama apie technines kliūtis užsukau ir, gražiai paprašiusi galerijos darbuotojo, buvau įleista apžiūrėti to, kas savaitę tapo nepasiekiama ir „uždrausta“ paprastam lankytojui, – parodos „Fetišo anatomija“. Netikėtai pati tapau slapta ir vienintele stebėtoja to, kas paslėpta nuo kito akių ir kas tapo tarsi mano pačios neįprastu geismo objektu – fetišu.

Goda Palekaitė, „Medūzos baldakimas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, „Medūzos baldakimas“. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Graham Kelly, „Šešėlių rijikė“, kadras iš filmo. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Fetišo anatomija“, parodos fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Keturi humorai“, fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Goda Palekaitė, Marija Puipaitė, „Keturi humorai“, fragmentas. 2023 m. A. N. nuotr.
Agnė Narušytė

Dangus vis užgriūva

Nerimastingai žvelgiant į „Pirmapradį dangų“ Šiaulių dailės galerijoje

Šįkart į Šiaulius vykau pažiūrėti į Dangų. Žinau, kad šio bendrinio daiktavardžio nereikia rašyti iš didžiosios raidės, bet pabuvus Skaidros Trilupaitytės kuruotoje parodoje kitaip neišeina. Ją pažiūrėjus dangus liaujasi buvęs tik debesų veltinio dangtis virš šlapdriba šliurpsinčių miestų, nuolat grasinantis kuo nors apdrabstyti, užpilti, užversti gatves, automobilius, stogus ir tiktai kartą per savaitę kelioms minutėms praurbinantis akutę saulei. Migdantis gruodžio dangus būnant Šiaulių dailės galerijoje atgavo savo pirmaprades galias.

Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“, viena iš penkių fotografijų, dalyvaujant Jurgitai Remeikytei ir Eimuntui Pivoriūnui. 1980–2002 m. A. N. nuotr.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“, viena iš penkių fotografijų, dalyvaujant Jurgitai Remeikytei ir Eimuntui Pivoriūnui. 1980–2002 m. A. N. nuotr.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“, penkios fotografijos, dalyvaujant Jurgitai Remeikytei ir Eimuntui Pivoriūnui. 1980–2002 m. A. N. nuotr.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“, penkios fotografijos, dalyvaujant Jurgitai Remeikytei ir Eimuntui Pivoriūnui. 1980–2002 m. A. N. nuotr.
Kristina Inčiūraitė, „Ana ir fantomas“. 2016 m. A. N. nuotr.
Kristina Inčiūraitė, „Ana ir fantomas“. 2016 m. A. N. nuotr.
Lili Paškauskaitė, Be pavadinimo. 1976 m. A. N. nuotr.
Lili Paškauskaitė, Be pavadinimo. 1976 m. A. N. nuotr.
Matas Janušonis, „Kosmosas“. 2022 m. A. N. nuotr.
Matas Janušonis, „Kosmosas“. 2022 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“, fragmentas. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“, fragmentas. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“, fragmentas. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Skaidra Trilupaitytė ir Tomas Andrijauskas, „Dangus virš Lietuvos“, fragmentas. 2022–2023 m. A. N. nuotr.
Karolina Kupstaitė

Nuovargio gydymas

Konceptualizmas Igorio ir Svetlanos Kopystiansky parodoje

Šiais laikais kalbant apie konceptualizmą iškyla daug komplikuotų sąvokų ir jų junginių, kurie nutolina stebėtoją nuo šios meno rūšies esmės. Į meno kalbą įtraukiami mokslo terminai, tuo siekiama išaukštinti kūrinį ar jo autorių, pabrėžiant menininko suvaidintą išprusimą. Dažnai menininkai imasi sizifinių užduočių, savo menu bandydami išspręsti klimato, karų ir pasaulinės nelygybės problemas. Šių galvosūkių kombinacija apsvaigina stebėtoją įvairiomis panikomis, nesiūlant išeities. Gyvenant XXI a. menas nebesuteikia jokio komforto. Jo užduotis per amžius pakito nuo gamtos kartojimo iki žmogaus pasąmonės graužaties.

Svetlana Kopystiansky, „Tai yra pypkė, tai nėra pypkė“. 1983 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Svetlana Kopystiansky, „Tai yra pypkė, tai nėra pypkė“. 1983 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, parodos fragmentas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, parodos fragmentas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, iš serijos „Purvinas / Švarus“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, iš serijos „Purvinas / Švarus“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, parodos fragmentas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, parodos fragmentas. 2023 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Konstrukcija“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Konstrukcija“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Fotogramos“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Fotogramos“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Fotogramos“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor Kopystiansky, „Fotogramos“. 1979 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, „Dviguba iliuzija“. 2008 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Igor ir Svetlana Kopystiansky, „Dviguba iliuzija“. 2008 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Monika Krikštopaitytė

Mes – kaip tvarumo forma

Janinos Sabaliauskaitės fotografijų paroda „Pasitikėjimas“ galerijoje „Drifts“

Dar 2021-aisiais Nidoje, tarptautiniame fotografų simpoziume, tarp žiūrovų pastebėjau įdėmų, drąsų ir komunikuojantį Janinos Sabaliauskaitės žvilgsnį, laikyseną – ji džiugiai skleidė savo tapatybę: apsikabinusi draugę, abi apsirengusios dyke tapatybei būdingu stiliumi, kurį vėliau atpažinsiu Vilniaus miesto „JCDecaux“ lauko reklamos stenduose (dešimtyje miesto stotelių šį birželį, kurta su Ieva Kotryna Ski), skaitysiu Agnės Narušytės tekstą apie Janinos ir Rimaldo Vikšraičio parodą Sanderlande, Didžiojoje Britanijoje (7md, Nr. 32 (1439), 2022).

Janina Sabaliauskaitė, „Autoportretas. Pietų Šyldsas, JK“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Autoportretas. Pietų Šyldsas, JK“. 2023 m.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija. Viršuje iš kairės į dešinę: Aidas, Ajus, Gabrielis.
Apačioje iš kairės į dešinę: Pingvinas, Saša. Vilnius, LT. 2023 m.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija. Viršuje iš kairės į dešinę: Aidas, Ajus, Gabrielis. Apačioje iš kairės į dešinę: Pingvinas, Saša. Vilnius, LT. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Aistės ranka. Vilnius, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Aistės ranka. Vilnius, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Luiza & Justina. Rudamina, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Luiza & Justina. Rudamina, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, parodos „Pasitikėjimas“ fragmentas. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Janina Sabaliauskaitė, parodos „Pasitikėjimas“ fragmentas. 2023 m. A. Vasilenko nuotr.
Janina Sabaliauskaitė, „Simona. Vilnius, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Simona. Vilnius, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Dylanas. Glazgas, JK“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Dylanas. Glazgas, JK“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Aistė & Vėja I. Vilnius, LT“. 2023 m.
Janina Sabaliauskaitė, „Aistė & Vėja I. Vilnius, LT“. 2023 m.
Aistė Kisarauskaitė

Pasaulis be konfliktų

Pakui Hardware paroda „Uždegimas“

Kaip dažnai mūsų ateities lūkesčiai statomi ant praeities sėkmių pamato... Pavyzdžiu galėtų būti kaip tik prieš metus Ukrainos armijos susigrąžintas Chersono miestas. Šiais metais iš ukrainiečių puolimo taip pat buvo tikimasi pergalingo, žaibiško prasiveržimo į priekį arba galingų smūgių, pralaužiančių Rusijos armijos įtvirtinimus, tačiau pernykštės sėkmės negarantuoja dabarties pergalių. Taip nutinka ir su menu – iš gerų ar labai gerų menininkų tikimasi vis naujos ir dar ryškesnės patirties, kažko panašaus į neįtikėtinus, gudriai suplanuotus smūgius į gerokai gausesnes priešo pajėgas, mes juos matome kaip iksmenus ar gretas thunberg, žodžiu, lūkesčiai to „daugiau“, „galingiau“ ar „netikėčiau“ remiasi ne tik ankstesniais šių autorių pasiekimais, bet ir susižavėjimu jais, o tai daugiatone našta prislegia tuos geriausius ir gabiausius.

Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
Pakui Hardware (Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda), „Uždegimas“. 2023 m.
  < PUSLAPIS IŠ 58  >>> Archyvas