Tiek, kiek rasiu
Kęstutis Grigaliūnas. Instaliacijos „1941“ vaizdas. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotraukos. Jei dabartį suprastume kaip gelmę (kur driekiasi praeitis, ir net savaip ateitis), Kęstutis Grigaliūnas kaip tik į ten ir leidžiasi. Jo nagrinėjamas laikas sukelia labai intensyvių jausminių patirčių, nes čia susipina daugybė tragiškų likimų. Būtent todėl jis privalo elgtis itin apgalvotai ir preciziškai, taip, kaip į pavojingą kelionę išsiruošęs žmogus (pvz. alpinistas), nes bet koks netikslus judesys gali būti pragaištingas.
Pavojinga data reikalauja paaiškinimo
Parodos atidarymas buvo įtrauktas į oficialių Lietuvos okupacijos 70-mečio, Gedulo ir vilties dienos minėjimo renginių sąrašą. Tačiau juk 1941 metai – vieni sudėtingiausių visiems Lietuvos gyventojams. Tai ir pirmieji sovietų masiniai trėmimai, kai buvo išvežta daugybė visai nekaltų žmonių (kartais tiesiog dėl kiekio), tai ir masiniai žudymai, ir kontraversiškai vertinamas Birželio sukilimas,...
|
Be veikėjų
Ugnius Gelguda. Iš „Kriminalinių peizažų“ serijos „Gyvenimą nuo mirties skyrė trys sekundės“. 2011 m. Tokį tirštą mišką, kokį galima pamatyti Ugniaus Gelgudos fotografijoje „Byloje artėja atomazga”, pastarąjį kartą mačiau ant galerijos sienos 2007 metais, kai parodoje „1907:2007. Privatūs pokalbiai“ („Vartai“) buvo eksponuojamos fotografijos iš Artūro Railos projekto „Žemės galia“.
Žalumos sodrumas ir įsiurbiantis fotografijos dydis, – tai „Byloje artėja atomazga“ priminė „Žemės galią“. Tačiau panašumas tuo ir baigiasi. Railos projekto fotografijos – etnokultūriniai ženklynai, energiškai stipriai įvaizdinantys energinius centrus. Fotografija turi perteikti krūvį, juntamą ypatingoje fotografuojamoje vietoje. „Kriminaliniuose peizažuose“, kurių dalis yra „Byloje artėja atomazga“, Gelguda kūrė antiženklynus, vaizdus apie nieką....
|
Geležinė skulptūra
Vladas Urbanavičius. „Spygliuotas“ ir „Puokštė“. 2011 m. Giedriaus Jucevičiaus nuotr. Turint galvoje, kad planetos gyvavimo laiką pavertus į 24 valandas, žmonijos visa žinoma istorija užimtų vos dvi milisekundes, tikėtis, kad didžiojoje perspektyvoje kas nors išliks, yra daugiau nei naivu. Sako, kad ir piramidės, ir net Didžioji kinų siena bus nušluotos erozijos.
Tolimą ateitį modeliuojantys mokslininkai (per „National Geographic“ kanalą) spėlioja, kaip slankios žemynai ir kokiuose sluoksniuose atsidurs miestai, kuriuos jų bus įmanoma aptikti ir kas bus aptinkama. Jei skulptorius Vladas Urbanavičius pats neišardys savo naujųjų geležinių skulptūrų, jos bus tikras rebusas tolimos (labai tolimos) ateities tyrinėtojams (jei liks kas gyvas).
Tačiau geležis yra geležis – gerai išsilaiko. O Urbanavičius yra ne tik...
|
I. Kazakevičius, V. Poškus. Grafikos kontekstai: deklaracija
Kęstutis Vasiliūnas. „Mes esame priešai“. 2008 m. Liepos 8 d. (o ne 1 d., kaip buvo skelbta anksčiau) Šiuolaikinio meno centre bus pristatytas Lietuvos grafikai skirtas projektas „Grafikos kontekstai: deklaracija“.
Projektu nuspręsta Lietuvos grafikos meną pristatyti per asmenines menininkų kūrybos deklaracijas, kuriose akcentuojami menininkų ilgalaikiai kūrybos tikslai (buvę, esami ar dar tik projektuojami) ir kūrybinės strategijos. Projektas „deklaruoja“ Lietuvos grafikos situaciją. „Deklaracija“ – tai projekto dalyvių ir kuratorių „pareiškimas“, kuriame „surašytos“ pagrindinės Lietuvos grafikos meno kryptys, strategijos ir taktikos, apibūdinamas šiandienis grafikos...
|
Trys pasauliai viename: trys parodos, požiūriai ir vienas pasaulis
2011 m. birželio mėn. 29 d., trečiadienį, 18.00 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras (KKKC) pristato pasaulinio garso britų meno kritiko Edward Lucie-Smith projektą „Trys pasauliai viename“ (3 worlds in 1).
„Šiandieninės horizontalios, tinklinės struktūros meno lauke nuolat atsiranda daugybė meno proceso centrų, kuriuos inicijuoja jaunoji menininkų karta. Jų bendruomenių koegzistavimas ir aktyvumas tampa varomuoju Londono varikliu“, – teigia E. Lucie-Smith. Todėl šiose parodose nerasime visiems gerai pažįstamų „brendų“. Kuratorius akcentuoja kylančius jaunuosius autorius, jų kūrybinę drąsą, energiją, inovatyvumą, sugebėjimą rasti savo nišą persotintoje meno...
|
|