Įvykiai: Skaityti visus Rašyti
MUZIKA

Intriguojantys pokalbiai žurnale „Bravissimo“


Leidiniai


7 MD

Share |
Tik ką pasirodęs naujausias žurnalo „Bravissimo“ numeris siūlo susitikimus su spalvingomis asmenybėmis.

Ko verti vien Kipro Petrausko – iškilaus tenoro, bet pavydaus vyro – laiškai žmonai ir meilės prisipažinimų kupini peterburgiečių merginų laiškai jam? Minint garsaus tenoro 125-metį pirmą kartą publikuojami fragmentai iš Miko ir Kipro Petrauskų muziejaus Kaune rinkinių (Vida Bingelienė).

 

Kaip manote, ką užsienio kritikai pakrikštijo „operos Johnny Deppu“? Ogi lietuvių dainininką Kostą Smoriginą, už Figaro vaidmenį LNOBT pelniusį 2010-ųjų „Operos švyturį“ geriausiam Metų operos solistui. Pokalbyje „Išmėginti skirtingus amplua“ dainininkas pasakoja apie savo kelią pasaulinio operos Olimpo – didžiųjų Londono, Milano ir kt. scenų – link (kalbina Audronė Juozauskaitė).

 

Taip sutapo, kad visi 2010-ųjų „Operos švyturiai“ – jaunesnės kartos teatro menininkai: Metų operos solistė Joana Gedmintaitė, Geriausias operos antraplanių vaidmenų solistas Rafailas Karpis, Metų baleto solistas Eligijus Butkus ir Metų baleto solistė Olga Konošenko. Primabalerinos ir primarijaus duetas užfiksuotas „Bravissimo“ viršelyje (iš baleto „Kopelija“, fotografas M. Aleksa), o žurnale publikuojamas jų „Dvigubas portretas“ (kalbina Janina Stankevičienė).

 

Kas gali būti stipriau už meilę? Pavydas! Taip teigia Shakespeare’as, jam antrina Giuseppe Verdi, o straipsnyje „Stipriau už meilę“ apie operos „Otelas“ sukūrimo istoriją patvirtina muzikologė Jūratė Katinaitė. Netrukus LNOBT savo „šekspyriadą“ (mat repertuare yra ir baletas „Dezdemona“) papildys nauju Verdi „Otelo“ pastatymu, kurį rengia režisierius Eimuntas Nekrošius. Akies krašteliu žvilgtelėti į būsimą spektaklį padės pokalbis su kostiumų dailininke, režisieriaus žmona Nadežda Gultiajeva („Kritinė grožio masė“, kalbina Agnė Biliūnaitė). O štai plačią šiuolaikinės Vokietijos operos scenos panoramą  „Ten ir atgal“ pateikia operos kritikas Borisas Kehrmannas, lapkritį viešėjęs „Bravissimo“ rengtame V tarptautiniame operos kritikų seminare ir skaitęs visus itin sudominusį pranešimą apie tai, kas ir kodėl šiuo metu yra madinga Vokietijos teatruose.

 

Globalų žvilgsnį paversti lokaliu padės Kauno muzikinio teatro puslapiai: muzikologas Jonas Bruveris vertina jaunų dainininkų debiutus KVMT spektakliuose „Traviata“ ir „Margarita“. Diplomatiška, korektiška ir drauge taikli kritika! Kauno muzikinio apžvalgas papildo Alinos Ramanauskienės recenzija apie debiutus operoje „Romeo ir Džuljeta“.

 

Helmutas Šabasevičius jubiliejaus proga rašo apie choreografą Elegijų Bukaitį „Elegijus Bukaitis: gyventi, veikti, kurti“, o rubrikoje „Apie mus“ pristatomas LNOBT choras: pokalbis su jo meno vadovu Česlovu Radžiūnu, choreografe Jūrate Sodyte, chormeisteriu Alfredu Celiešiumi ir choro artistėmis Ramute Adamoniene, Vidute Kikėliene, Zita Ekleriene ir Genute Kvaraciejiene.

 

Skiltyje „Knygų lentyna“ – muzikinės naujienos iš knygų pasaulio, o „Apžvalgose“ rasite Živilės Ramoškaitės recenziją „Violeta Urmanavičiūtė-Urmana Lietuvos operos 90-mečiui“.

 

Beata Baublinskienė


„7 meno dienos“ Nr.8 (930), 2011-02-25

Versija spausdinimui

Komentarai

lZEalpicNESnmckoNsK, 2011-06-24 01:43

You’re on top of the game. Thanks for shiarng.

Komentuoti

Vardas:
Komentaras:
Maksimalus leistinas simbolių skaičius - 2000.
Jūs parašėte: 0
Susiję numerio straipsniai




Kiti susiję straipsniai




Straipsnio raktažodžiai

Tapkite mūsų rėmėjais:

Festivaliai ir didžiosios šventės
Ieškoti