7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

„Kino pavasario“ konkursinės programos: kylantys talentai, patirtis ir originalios formos

„Kino pavasario“ inf.
Nr. 6 (1200), 2017-02-10
Kinas Anonsai
Kadras iš filmo „Šventasis“
Kadras iš filmo „Šventasis“

„Nauja Europa – nauji vardai“ – svarbiausia ir seniausiai vykstanti „Kino pavasario“ konkursinė programa, kurios tikslas pristatyti talentingiausius Vidurio ir Rytų Europos debiutantus. Vienas laukiamiausių festivalio filmų – Andriaus Blaževičiaus „Šventasis“, kuriame pagrindinį vaidmenų sukūrė Marius Repšys. Blaževičiaus filmas rodo posovietinę lietuvių kasdienybę ir subtiliai juokiasi iš gyvenimo beprasmybės. Filmas susilaukė dėmesio ir pagyrimų tarptautiniuose kino festivaliuose, „Kino pavasaryje“ jį pirmą kartą galės pamatyti ir Lietuvos žiūrovai.

 

Aktorė Margita Gosheva jau trečią kartą atvyks į Vilnių – šį kartą pristatyti savo vaidmens filme „Šlovė“ („Slava“, rež. Kristina Gosheva, Petar Valchanov). Į festivalį grįžta ir „Kino pavasario“ laureatas už geriausią trumpametražį filmą – vengrų režisierius Atilla Tillas, kuris šiemet pristatys filmą „Žudikai ant ratų“ („Tiszta szívvel“), pasakojantį  apie žmones invalido vežimėlyje, kurie tampa samdomais smogikais. Filme vaidina žmonės su negalia, kurie nevengė saviironiškai pažvelgti į savo padėtį. Dar viena kriminalinė drama – Bogdano Miricos filmas „Šunys“ (orig. „Câini“), sukurta Rumunijoje – šių metų festivalio šalyje partnerėje.

 

Programoje – du filmai iš Lenkijos. Vienas jų – daugybę apdovanojimų pelnęs trisdešimtmečio Jano P. Matuszyńskio debiutas „Paskutinė šeima“ („Ostatnia Rodzina“). Jis sukurtas remiantis žymaus dailininko Zdzisławo Beksińskio šeimos istoriją. Kubos Czekajaus „Girių karalaitis“ („Królewicz Olch“) originalia forma pasakoja apie keturiolikmetį paauglį, kuris tyrinėja paralelinių pasaulių egzistavimą.

 

„Nauja Europa – nauji vardai“ bus rodomi ir estų, kroatų, serbų, slovakų filmai. Tarp jų: „Purvas“ ( „Špína“, rež. Tereza Nvotovoa), pasakojantis apie septyniolikmetės kelią į suaugusiųjų gyvenimą; „Nespoksok į mano lėkštę“ („Ne gledaj mi u pijat“, rež. Hana Jušić) – istorija apie nepakenčiamą šeimos gyvenimą mažyčiame bute; „Adata po slenksčiu“ („Igla ispod praga“, rež. Ivan Marinović) apie stačiatikių dvasininką, nuo kurio nusisuka net Dievas, ir tragikomedija savižudybės tema „Rekviem poniai J“ („Rekvijem za gospodju J“, rež. Bojan Vuletić).

 

„Baltijos žvilgsnio“ tikros istorijos

 

„Baltijos žvilgsnyje“ vėl bus pristatyti Baltijos jūros regiono kino kūrėjų darbai. Vienas jų – geriausio filmo apdovanojimą Tarptautiniame Talino kino festivalyje „Juodosios naktys“ pelniusi estų režisierės Kadri Kousaar juodojo humoro komedija „Mama“ (orig. „Ema“). Tai filmas, kuris kaskart žiūrint suprantamas vis kitaip.

 

Būtina pamatyti ir naująjį Audriaus Stonio dokumentinį filmą „Moteris ir ledynas“, pasakojantį apie lietuvių mokslininkę, kuri, tirdama ledyno periodą ir jo veiksnius, visiškai viena gyvena ir dirba trijų kilometrų aukštyje.

 

„Giminaičių“ (orig. „Rodnyje“) autorius Vitalijus Manskis pernai iš Vilniaus išsivežė geriausio filmo apdovanojimą už pasakojimą apie Šiaurės Korėją „Čia visad šviečia saulė“. „Giminaičiuose“ režisierius lanko Ukrainoje gyvenančius gimines ir fiksuoja nesuderinamą tos pačios šeimos požiūrį į konfliktą Ukrainoje. Šioje kelionėje režisierius sužino turįs lietuviškų šaknų.

 

Bus parodytas Sergejaus Loznicos filmas „Austerlicas“ („Austerlitz“) – žvilgsnis į Holokausto turizmą. Režisierius fiksuoja žmones, lankančius koncentracijos stovyklas. Šio filmo montažo režisierius Danielius Kokanauskis montavo dar vieną konkursinės programos filmą – estų ir lietuvių bendros gamybos trilerį „Apsimetėliai“ ( „Teesklejad“, rež. Vallo Toomla).

 

Programoje taip pat bus galima pamatyti pernai Kanuose  pristatytą rusų kino ir teatro režisieriaus Kirilo Serebrennikovo filmą „Mokinys“ („Učenik“). Jis remiasi vokiečių dramaturgo Mariuso von Mayenburgo pjese „Kankinys“, kurią Lietuvoje pasatatė Oskaras Koršunovas.

 

„Baltijos žvilgsnio“ programoje žiūrovai taip pat pamatys filmą apie Antrojo pasaulinio karo metais Ukrainoje vykusias žudynes „Voluinė“ („Wołyń“, rež. Wojciech Smarzowski), radijo didžėjės iš Sirijos refleksiją apie karą filme „Karo šou“ („The War Show“, rež. Andreas Dalsgaard, Obaidah Zytoon), su rasizmu susidūrusios paauglės samės bandymą atrasti naują tapatybę filme „Samių kraujas“ („Sameblod“, rež. Amanda Kernell) ir kt.

 

„Trumpame konkurse“ – 4 lietuvių premjeros

 

„Trumpo konkurso“ programa nustebins žanrų įvairove ir originaliomis kino formomis. Joje varžysis 32 filmai iš 14 šalių. Žiūrovų susidomėjimo turėtų sulaukti vengrų režisieriaus Tamaso Koszegio kino eksperimentas „Kopijuotojas“ („The Copyist“). Filmas, sukurtas tik iš kopijavimo aparato nuotraukų.

Vengrijos kinas bus ypač ryškus – konkursinėje programoje taip pat varžysis ir „Oskarui“ šiemet nominuotas Kristofo Deako filmas „Choras“ („Mindenki“). Tikrais įvykiais paremta drama pasakoja apie žymiausią regione mokyklos chorą, į kurį patenka tik gražūs vaikai ir kurio atranką gaubia žiauri paslaptis.

Programoje bus parodyti ir keturi lietuviški filmai – Karolio Kaupinio „Budėjimas“ ir Kamilės Milašiūtės „Motinos diena“, Tomo Ramanausko „Po mirties, prieš pragarą“ ir Gedimino Šiaulio „Kaukai“ .

 

Kadras iš filmo „Šventasis“
Kadras iš filmo „Šventasis“