7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Brigita Jurkonytė

Brigita Jurkonytė

Geri draugai ant medžių neauga

Sigito Mickio operos vaikams „Mamulė Mū“ premjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre

„Nepasakysiu nieko naujo – tai žinoma nuo seno: geri draugai ant medžių neauga, bet... kartais ten gyvena. Tai jei įsiropšt į medį gali, kodėl kartais draugą aplankyt pamiršti?“ – tokį priekaištą Varna išsako savo draugei karvei Mamulei Mū, kuri, savarankiškai išmokusi laipioti po medžius ir kalnus, pamiršta pasisvečiuoti medyje įsikūrusios Varnos namuose. Bet ar Mamulė Mū nusipelnė tokios kritikos?

Aistė Miknytė (Mamulė), Edmundas Seilius (Varna). M. Aleksos nuotr.
Aistė Miknytė (Mamulė), Edmundas Seilius (Varna). M. Aleksos nuotr.
Aistė Miknytė (Mamulė), Paulius Prasauskas (Dabita). M. Aleksos nuotr.
Aistė Miknytė (Mamulė), Paulius Prasauskas (Dabita). M. Aleksos nuotr.
Edmundas Seilius (Varna), Aistė Miknytė (Mamulė). M. Aleksos nuotr.
Edmundas Seilius (Varna), Aistė Miknytė (Mamulė). M. Aleksos nuotr.
Edmundas Seilius (Varna), Kotryna Chmieliauskaitė (Ūkininkė). M. Aleksos nuotr.
Edmundas Seilius (Varna), Kotryna Chmieliauskaitė (Ūkininkė). M. Aleksos nuotr.
Operos orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. M. Aleksos nuotr.
Operos orkestras, dirigentas Modestas Barkauskas. M. Aleksos nuotr.
Operos „Mamulė Mū“ kūrybinė komanda. M. Aleksos nuotr.
Operos „Mamulė Mū“ kūrybinė komanda. M. Aleksos nuotr.
Brigita Jurkonytė

Liliputų ir milžinų karalystėse

Zitos Bružaitės operos vaikams „Guliverio kelionės“ premjera Kauno valstybiniame muzikiniame teatre

„Tikriausiai filosofai neklysta, mums sakydami, kad didumas ir mažumas tėra lyginamosios sąvokos. Gal likimo bus lemta, kad liliputai atras tautą, kur žmonės bus tiek už juos mažesni, kiek jie buvo mažesni už mane. O kas žino, gal ta baisi milžinų rasė tebus tikra liliputų tauta, palyginus su žmonėmis, gyvenančiais kokioje nors tolimoje pasaulio dalyje, kurios mes dar neatradome?“ – rašė Jonathanas Swiftas.

Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Scena iš operos vaikams „Guliverio kelionės“. M. Aleksos nuotr.
Brigita Jurkonytė

Meditacija ir miego fazės

Kompozitoriaus Gintaro Sodeikos CD „Petardos“ pristatymo koncertas virtualioje erdvėje

Organiškas fluxus estetikos idėjų adaptavimas akademinei muzikai yra tapęs itin svarbiu reiškiniu kompozitoriaus Gintaro Sodeikos kūryboje. Ne veltui ilgametis autoriaus kompozicijų interpretatorius Petras Geniušas, dalindamasis savo bendradarbiavimo su Sodeika įspūdžiais, kaip vieną iš bendro darbo vaisių pažymi akademinės fluxus muzikos plėtojimą Lietuvos pianistų repertuare.

Gintaras Sodeika
Gintaras Sodeika
Petras Geniušas
Petras Geniušas
Joris Sodeika
Joris Sodeika
Brigita Jurkonytė

Tik septynios minutės?

Miuziklo vaikams „Sidabrinis Ežerinis“ premjera Nacionalinėje filharmonijoje

Gražiausios metų šventės neretai priverčia susimąstyti apie artimiems žmonėms skiriamo laiko tikrumą ir nuoširdumą. Tėvų dėmesys ir laikas savo vaikams – tai pati tyriausia Kalėdų dovana. Bet ar ši dovana neturėtų būti įteikiama kasdien? Opų tėvų ir vaikų bendravimo klausimą kelia ir Vaidos Striaupaitės-Beinarienės miuziklas „Sidabrinis Ežerinis“, sukurtas Aldonos Liobytės stilizuotos lietuvių pasakos „Ežerinis“ motyvais. Miuziklo premjera įvyko gruodžio 15 d. Nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje.

Dovilė Kazonaitė, Vaidas Bartušas, choras „Viva Voce“ ir ansamblis „Festa Cortese“. D. Matvejevo nuotr.
Dovilė Kazonaitė, Vaidas Bartušas, choras „Viva Voce“ ir ansamblis „Festa Cortese“. D. Matvejevo nuotr.
Simona Liamo ir choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Simona Liamo ir choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Choras „Viva Voce“. D. Matvejevo nuotr.
Dirigentas Robertas Beinaris. D. Matvejevo nuotr.
Dirigentas Robertas Beinaris. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Populaigė ir Vaidas Bartušas. D. Matvejevo nuotr.
Giedrė Populaigė ir Vaidas Bartušas. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš miuziklo „Sidabrinis Ežerinis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš miuziklo „Sidabrinis Ežerinis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš miuziklo „Sidabrinis Ežerinis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš miuziklo „Sidabrinis Ežerinis“. D. Matvejevo nuotr.
Brigita Jurkonytė

Kiekvienas mato muziką per savo akinius

Pokalbis su kompozitoriumi Vykintu Baltaku

Visuomet malonu susitikti intelektualaus ir jaukaus pokalbio su Lietuvoje intensyviai šiuolaikiškas idėjas skleidžiančiu menininku. Apie Lietuvos muzikos ir teatro akademijos šiuolaikinės muzikos programos studentų projektus, kurių pastarasis įvyko sausį festivalyje „GED42“, apie koncertuose nuskambėjusius mums mažai pažįstamus Karlheinzo Stockhauseno opusus „Solo [Nr. 19]“, „Dr. K-Sextett“, „Tierkreis“ ir nenuilstantį kūrybinį gyvenimą pasakoja kompozitorius, dirigentas ir Lietuvos ansamblių tinklo vadovas Vykintas Baltakas.

Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
Vykintas Baltakas. T. Tereko nuotr.
Vykintas Baltakas Vilniaus festivalyje. D. Matvejevo nuotr.
Vykintas Baltakas Vilniaus festivalyje. D. Matvejevo nuotr.
„Lietuvos ansamblių tinklas“. „Arcana Femina“ nuotr.
„Lietuvos ansamblių tinklas“. „Arcana Femina“ nuotr.
Vykintas Baltakas ir Kristoforo orkestras. „Arcana Femina“ nuotr.
Vykintas Baltakas ir Kristoforo orkestras. „Arcana Femina“ nuotr.
Vykintas Baltakas
Vykintas Baltakas
Brigita Jurkonytė

Trys (ne)išpildyti norai

Antano Kučinsko „Žvaigždžių operos“ vaikams premjera Klaipėdoje

Pakalbėkime apie operą vaikams – tik šįkart pūškuojant vakariniam traukiniui Klaipėda–Vilnius. Tikra tiesa, kad šis sekmadienis tapo įsimintinas ne tik į Klaipėdą atvykusiems muzikos kritikams, kompozitoriams, bet ir visiems mažyliams bei jų tėveliams. Kompozitorius Antanas Kučinskas, pratęsdamas savo operų „Bulvinė pasaka“ ir „Makaronų opera“ žmogiškos ar gyvūniškos prigimčių problematikos idėjas, priartėja prie „maistu protui“ tituluotos trilogijos įgyvendinimo. Štai ir pasirodė trečioji, tikras ir tariamas vertybes nagrinėjanti „Žvaigždžių opera“, kurios premjera įvyko gruodžio 9 d. Klaipėdos Žvejų rūmuose, dabartinėje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro scenoje.

 

Pagaliau nuskriaustiems ir alkaniems peliukams iš dangaus nusileidusi Žvaigždelė išpildo jų norą – pilvai prikimšti gardaus sūrio. Tačiau ar sotieji peliukai teisingai ir prasmingai išpildo likusius du norus? Ar visos svajonės yra nuoširdžios ir nesavanaudiškos? Žvaigždelė (Rosana Štemanetian) tampa pagrindine istorijos figūra. Ji prižada peliukams išpildyti bet kokius tris gerus norus. Alkani peliukai, girdėdami tik savo urzgiančius pilvus, skuba patenkinti žemiausią vertybinės piramidės poreikį – prieš save pamatyti didžiulį kalną sūrio. Pasisotinus atsiranda energijos pamąstyti ir apie likusius norus. Tačiau čia susiduriama su problema. Peliukai nesuvokė gerų norų reikšmės. Pelių karalius užsigeidžia tapti scenos žvaigžde, o vadovaudamasis garbės bei šlovės troškimu pamiršta visus aplinkinius ir nuolat atstumia scenoje vis pasirodančią, pintinėje žibutes nešančią merginą (Rasa Ulteravičiūtė).

Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Scena iš spektaklio „Žvaigždžių opera“. „Indre / Pix Prokadras.lt“ nuotr.
Brigita Jurkonytė

Belaikės kosminės vibracijos

Šarūno Nako seanso įspūdžiai

Dauguma tarpukario meno kritikų, klausytojų, deja, kaip ir šiandien, vis dar neatveria savo vidaus Vytauto Bacevičiaus kosmosui. Juk ir visatoje esanti Nebula, kitaip vadinamas „sraigės ūkas“, tik pro teleskopą atrodo statiškas įvairių spalvų darinių raizginys.

„Kosminės vibracijos“. G. Šuminaitės nuotr.
„Kosminės vibracijos“. G. Šuminaitės nuotr.
„Kosminės vibracijos“. G. Šuminaitės nuotr.
„Kosminės vibracijos“. G. Šuminaitės nuotr.
„Kosminės vibracijos“. Š. Nako nuotr.
„Kosminės vibracijos“. Š. Nako nuotr.
Brigita Jurkonytė

Kodėl atklydo paslaptinga žirafa?

Laimio Vilkončiaus miuziklo „Benediktas ir Žirafa“ premjera Vilniaus kongresų rūmuose

„Kurti muziką vaikams, dainuoti ir klausytis mane paskatino Sigito Gedos šiai auditorijai skirta poezija. Sigitas mokėjo su vaikais kalbėtis „suaugusiųjų kalba“. Kažkokiu stebuklingu būdu buvo perpratęs vaikų mąstyseną ir pačių mažiausiųjų žodyną. Taigi Sigito poezijoje neužtikau taip dažnai pasitaikančio dirbtinumo, kai bendraujama ne su tokiais vaikais, kokie jie yra iš tikrųjų, o su tokiais, kokiais norėtume, kad būtų“, – savo inspiracijomis dalijosi kompozitorius Laimis Vilkončius.

Aistė Lasytė (Žirafa) miuzikle „Benediktas ir Žirafa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Lasytė (Žirafa) miuzikle „Benediktas ir Žirafa“. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Lasytė (Žirafa), Dominykas Vaitiekūnas (Benediktas), Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Lasytė (Žirafa), Dominykas Vaitiekūnas (Benediktas), Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Lasytė (Žirafa), Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Aistė Lasytė (Žirafa), Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Ričardas Šumila, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Ričardas Šumila, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras. D. Matvejevo nuotr.
Vilniaus chorinio dainavimo mokyklos „Liepaitės“ merginų choras miuzikle „Benediktas ir Žirafa“. D. Matvejevo nuotr.
Vilniaus chorinio dainavimo mokyklos „Liepaitės“ merginų choras miuzikle „Benediktas ir Žirafa“. D. Matvejevo nuotr.
Brigita Jurkonytė

Šėtono žaidimas ar Dievo planas?

Kovo 3 d. Lietuvos Nacionaliniame operos ir baleto teatre įvyko antroji kompozitoriaus Gintaro Sodeikos operos „Post futurum” premjera, tą vakarą diriguota maestro Roberto Šerveniko. Operoje, įprasminančioje 1918 m. įvykius, ironiškas žvilgsnis nukreipiamas į pačių tautiečių negatyvumu persmelktą dabartinės Lietuvos vertinimą ir paviršutiniškai traktuojamą nacionalinio veikalo sampratą.

„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
„Post futurum”, nuotr. M. Aleksos
Brigita Jurkonytė

Išsiskleidusio žiedo beieškant

Žibuoklės Martinaitytės projekto „Grožio beieškant...“ premjera „Piano.lt“ koncertų salėje

„Kur jūs ieškosit grožio ir kaip jį rasit, jeigu jis pats nebus jums kelias ir vadovas? Ir kaip kalbėtumėt apie jį, jeigu jis pats neaustų jūsų kalbos?“ (Kahlilas Gibranas, Pranašas. Pranašo sodas, 1933). Grožio fenomenas natūraliai įsisuka į pačius sudėtingiausius probleminių klausimų tinklus. Mokslininkai, filosofai, poetai ir kompozitoriai nuolat stengiasi paaiškinti, kas yra grožis ar „estetinė grožio pagava“. Visais istoriniais laikotarpiais girdėtos hipotezės tarsi padeda priartėti prie tos „vienintelės tiesos“. Deja, užkopus į vieną kalną, atsiveria dar daugiau viršukalnių. Šis ieškojimų kelias neturi nei pradžios, nei pabaigos. XXI a. menininkai vis dažniau nutyla grožio suvokimo diskusijose, nes tokie pamąstymai moderniems autoriams neva priklijuoja beviltiško romantiko etiketę. Esant tokiai padėčiai, iškyla klausimas – kokiu būdu savo nostalgiją grožio temai turi išreikšti šiuolaikinio meno atstovas? Įdomų ir įtaigų šios problematikos sprendimą pateikė šiuo metu Niujorke gyvenanti lietuvių kompozitorė Žibuoklė Martinaitytė.

Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Koncerto „Piano.lt“ salėje akimirka
Žibuoklė Martinaitytė. L. Aiduke nuotr.
Žibuoklė Martinaitytė. L. Aiduke nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas