7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Renata Dubinskaitė

Renata Dubinskaitė

Veidrodžių kambario begalybė

„I Gemelli“, Emiliano Gonzalezo Toro ir Anderso Dahlino koncertas Vilniaus festivalyje

Ėjau į koncertą gerai žinodama, ko laukti: aukščiausios klasės XVII a. muzikos atlikėjų, kurių kiekvienas yra savo instrumento ir ankstyvojo baroko stiliaus virtuozas ir kurių atlikimas bus pilnas emocijų, temperamento, kontrastų. Ne veltui visi grupės albumai, pradedant pačiu pirmuoju, išleistu 2019 m., skina apdovanojimus.

Emiliano Gonzalez Toro, Anders Dahlin ir ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Emiliano Gonzalez Toro, Anders Dahlin ir ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Emiliano Gonzalez Toro ir Anders Dahlin. D. Matvejevo nuotr.
Emiliano Gonzalez Toro ir Anders Dahlin. D. Matvejevo nuotr.
Emiliano Gonzalez Toro. D. Matvejevo nuotr.
Emiliano Gonzalez Toro. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Ansamblis „I Gemelli“. D. Matvejevo nuotr.
Anders Dahlin. D. Matvejevo nuotr.
Anders Dahlin. D. Matvejevo nuotr.
Renata Dubinskaitė

Auksu žibantis obuolys

„Il Pomo d’Oro“ koncerto Vilniaus festivalyje įspūdžiai

Baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“ (liet. „Auksinis obuolys“) žadėjo, kad Vilniaus festivalio vakaras Valdovų rūmuose bus labai energingas. Tai vienas pirmųjų epitetų, kuris ateina į galvą prisiminus šį kolektyvą, susibūrusį 2012 m. ir siekiantį autentiško bei dinamiško baroko ir klasicizmo kūrinių atlikimo istoriniais instrumentais.

Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau. D. Matvejevo nuotr.
Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Maxim Emelyanychev. D. Matvejevo nuotr.
Maxim Emelyanychev. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Edgar Moreau, Maxim Emelyanychev ir baroko orkestras „Il Pomo d’Oro“. D. Matvejevo nuotr.
Renata Dubinskaitė

Apie senosios muzikos „populiarinimą“

Mintys, kviečiančios diskutuoti

Šitas tekstas beldėsi į mano galvą ir fermentavosi jau seniai. Kartais pagaudavau save ne tik tyliai, bet ir garsiai kalbančią su savimi apie nepakenčiamas senosios muzikos tendencijas Lietuvoje – negerai, vadinasi, laikas rašyti, garsiai šaukti raštu.

Leonello Spada, „Ludovisi koncertas“. 1615 m.
Leonello Spada, „Ludovisi koncertas“. 1615 m.
Michael Praetorius, „Syntagma Musicum“. 1620 m.
Michael Praetorius, „Syntagma Musicum“. 1620 m.
Renata Dubinskaitė

Sprogstamoji baroko muzikos galia

Vilniaus festivalio pradžios koncertas su Vivica Genaux ir „Les Accents“

Tai, kad Vilniaus festivalis pradedamas Alessandro Scarlatti ir Georgo Friedricho Händelio vokalinės ir instrumentinės muzikos programa, yra išties didelis įvykis Lietuvoje, kurioje senoji muzika itin retai užlipa į prestižines koncertines scenas. Kiek kartų teko girdėti net iš muzikantų lūpų liūdnai paplitusį požiūrį, kad baroko muzika neįdomi, nuobodi,.. o juk taip tegalima pasakyti apie baroko atlikimą, kai nesugebama iš natų ištraukti jose užkoduotos gyvosios muzikos (kaip neištrauksi gyvojo tikėjimo vien pažodžiui skaitydamas Šventąjį Raštą). Sprendžiant iš reakcijų, Vilniaus festivalio atidarymo publika tikrai išgirdo (nes negalėjo neišgirsti) sprogstantį baroko muzikos užtaisą ir svaiginančius kontrastus: jei džiaugtis – tai su fejerverkais, jei pykti – tai su furijomis, jei kentėti – tai su krauju. Tokį karštą baroko temperamentą į sceną įnešė visai ne pietiečiai, o iš Aliaskos kilusi pasaulinio garso dainininkė Vivica Genaux ir prancūzų smuikininko Thibault Noally vadovaujamas baroko orkestras „Les Accents“.

Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Vivica Genaux ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Thibault Noally ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.
Thibault Noally ir ansamblis „Les Accents“. D. Matvejevo nuotr.