7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Inesa Pavlovskaitė

Inesa Pavlovskaitė

Ryan Mrozowski paroda „Flotsam”

„The Gardens” (Konstitucijos pr. 12A, Vilnius)

Atidarymas: rugpjūčio 2 d., 18 val., „The Gardens” (Konstitucijos pr. 12A, Vilnius).
Organizatorius: „Art in General” (Niujorkas).


2013-2014 m. „The Gardens” dalyvavo „Art in General” kuratorinėje rezidencijoje, kurios metu Niujorke pristatė lietuvių menininkų kūrybą. „Šįsyk Art in General” kuratorinė komanda mainų principu Vilniuje pristato amerikiečių menininko Ryano Mrozowskio kūrybą.

Inesa Pavlovskaitė

Ilgų distancijų bėgikai

Pokalbis su Neringa Černiauskaite ir Ugniumi Gelguda

 

Lietuvių menininkų duetas – Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda – bendradarbiauja nuo 2009 metų. Menininkų kūryboje – videodarbuose, objektuose, fotografijose – daiktai ir medžiagos, nublankus jų pirminėms atsiradimo pasaulyje priežastims, įsivelia į naujus politinius, kultūrinius ir ekonominius kontekstus. Birželio 26 d. Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre, atidaromos jų parodos „Bėgiko metafizika“ proga menininkus kalbina ŠMC kuratorė Inesa Pavlovskaitė.

Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“) . 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, kadras iš filmo „After Nature" („Po gamtos“). 2014 m.
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, kadras iš filmo „After Nature" („Po gamtos“). 2014 m.
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „Be pavadinimo" (Centrinis Parkas). 2013 m. Porcelianas, 43x43 cm
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „Be pavadinimo" (Centrinis Parkas). 2013 m. Porcelianas, 43x43 cm
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, kadras iš filmo „After Effects" („Po efektų“). 2014 m.
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, kadras iš filmo „After Effects" („Po efektų“). 2014 m.
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“). 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Neringa Černiauskaitė ir Ugnius Gelguda, „The Metaphysics of the Runner" („Bėgiko metafizika“). 2014 m. Parodos vaizdas „321 Gallery", Bruklinas, Niujorkas. Daniel Terna nuotr., modelis Stephanie Harris
Inesa Pavlovskaitė

Alexander Alberro paskaita „Šiuolaikinis menas, žiūrovas ir pasaulis“

 

 

Šioje paskaitoje meno istorijos profesorius Alexander Alberro nagrinės meno bei žiūroviškumo formas, užgimusias per pastaruosius dvidešimt penkerius metus ir apibendrintas terminu „šiuolaikinis“. Visas šias formas, pradedant nuo reliacinių praktikų, siekiančių panardinti meną kasdienybėje, iki konceptų, apibrėžiančių meną kaip autonomišką reiškinį, jungia stipri interaktyvumo dimensija. Šiuolaikinio meno akivaizdoje, teigia Alberro, žiūrovo dalyvavimas yra esminis, ne šalutinis dalykas. Paskaitoje taip pat bus kalbama apie šiuolaikinio meno egzistavimo erdvę, kuri, anot lektoriaus, yra tarpinė - nei griežtai lokali, nei globali – menas egzistuoja paralelinėje teritorijoje, palyginti nepriklausomoje nuo politinės sferos ir atsidėjusioje klausimams, debatams bei išradimams, kurie yra konkrečiai meninės prigimties.

Inesa Pavlovskaitė

Michaelo Sanchezo paskaita „Sezonai retrospekyviai“

Paskaitų ciklas, skirtas šiuolaikinio meno teorijos problemoms. Antroji paskaita.

 

„Sezonai retrospektyviai“ atsirado iš ilgalaikio Sanchezo susidomėjimo vokiečių menininkės Juttos Koether paveikslų serija „Sezonai“. Paskaitoje vietoj šių savitų paveikslų analizės jis pasiūlys pamąstyti apie sezoninių distribucijos ritmų apskritai likimą. Pasitelkdamas televiziją (konkrečiai, Netflix serialą „Kortų namai“ („House of Cards“)), madą ir šiuolaikinį meną kaip atvejo studijas, Sanchezas siekia suprasti būdus, kaip persipina techniniai ir ekonominiai modeliai. Šios užduoties tikslas - suvokti, kaip internetinė distribucija, kuri yra esmiškai postsezoninė, veikia sykiu su rizikos vadyba paremtais ekonominiais modeliais.

Jutta Koether, „Sezonai", fragmentas. 2011 m. Autorės nuosavybė
Jutta Koether, „Sezonai", fragmentas. 2011 m. Autorės nuosavybė
Inesa Pavlovskaitė

Terry Smitho paskaita „Galvojant apie šiuolaikinį meną, kuruojant šiuolaikybę“

Nacionalinėje dailės galerijoje

Paskaitų ciklo, skirto šiuolaikinio meno teorijos problemoms, pirmajame renginyje – Pitsburgo universiteto (JAV) meno istorijos profesoriaus Terry Smitho paskaita „Galvojant apie šiuolaikinį meną, kuruojant šiuolaikybę“, kuri vyks kovo 10 d. 18 val. Nacionalinėje dailės galerijoje.

Inesa Pavlovskaitė

Begalinis persikėlimas

Pokalbis su Sebastianu Diazu Moralesu

Sebastianas Diazas Moralesas – argentiniečių menininkas, kuriantis videodarbus, kuriuose mezgamos įvairios fikcijos ir realybės santykių formos. Sausio 31 d. Šiuolaikinio meno centre, Vilniuje, atidaromos personalinės Moraleso parodos proga menininką kalbina ŠMC kuratorė Inesa Pavlovskaitė.

Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Kabantis“ („Suspension“), 2014 m.
Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Kabantis“ („Suspension“), 2014 m.
Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Kabantis“ („Suspension“), 2014 m.
Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Kabantis“ („Suspension“), 2014 m.
Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Nuvokimas“ („Insight“). 2012 m.
Sebastian Diaz Morales, kadras iš videodarbo „Nuvokimas“ („Insight“). 2012 m.
Inesa Pavlovskaitė

Meno istorijos profesoriaus Davido Joselito paskaita „Vaizdų daugis”

Paskaitų ciklo „Naujasis realizmas šiuolaikiniame mene” renginys

 

Šių metų rugpjūčio 22 d., ketvirtadienį, kviečiame į Yale universiteto meno istorijos profesoriaus Davido Joselito paskaitą „Vaizdų daugis” (A Multitude of Images).Tai yra pirmasis šiuolaikinio meno praktikoms ir teorijai skirto paskaitų ciklo „Naujasis realizmas šiuolaikiniame mene” renginys. 

 

Pradėdamas nuo teiginio, jog modernus menas randasi iš atvaizdų populiacijos sprogimo ir į jį reaguoja, Davidas Joselitas pasiūlys atkreipti dėmesį į fotomontažą kaip fundamentalią estetinę techniką, kuri jau bene šimtą metų tvarko šį daugį (multitude).

 

David Joselit
David Joselit