7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Kotryna Markevičiūtė

Kotryna Markevičiūtė

Plastikinės gulbės giesmės atvaizdai

Algirdo Šeškaus fotografijų ir vaikų dailės paroda

Prieš kelias savaites fotografas Algirdas Šeškus ir menotyrininkė, fotografė Malvina Jelinskaitė pristatė knygą „Plastikinių gulbių girgždėjime. Šeškus“ ir parodą tuo pačiu pavadinimu Vilniaus vaikų ir jaunimo meno galerijoje. Knyga sunkiai pavadinama albumu ar katalogu – tai vaizdų, tekstų ir eilių rinkinys, kuriame įvairiomis priemonėmis tyrinėjamas fotografinis atvaizdas.Algirdas Šeškus fotografiją vadina veiksmu, kurio metu į vieną vietą suspaudžiamas didelis kiekis informacijos. Tokį daugiasluoksnį, informacija „pakrautą“ jo fotografijų turinį, kuriame lyg nieko reikšminga niekada ir nevyksta, vaizdais ir tekstais knygoje interpretuoja, iškonstruoja įvairūs Lietuvos fotografijos tyrinėtojai, menininkai ir knygos sudarytoja Malvina. Ji į vaizdinį tyrimą įtraukė ir meno mokyklos mokinius. Pastarųjų sukurtos Šeškaus fotografijų interpretacijos tapo vienu įdomiausių projekto elementų. Vaikai piešiniuose fotografijas laisvai perdirbo, lyg pratęsė fotografo pradėtą pasakojimą. Visą tai sukūrė įdomų vaizdinį, papildytą įžvalgiais, subjektyviais tekstais. Su Šeškumi ir Malvina kalbėjome apie parodą, knygos gimimą, vaikų kūrybą, meno prigimtį, kurią atskleidžia ne natūra ir jos elementai, pavyzdžiui, gulbė, o veikiau gulbės plastikinė kopija, o dar labiau – jos girgždėjimas ir giesmė.

Algirdas Šeškus, "Meilės lyrika. 113 76 9". 1976 m.
Algirdas Šeškus, "Meilės lyrika. 113 76 9". 1976 m.
Dovilės Greičiūtės piešinys pagal Algirdo Šeškaus fotografiją. 2012 m.
Dovilės Greičiūtės piešinys pagal Algirdo Šeškaus fotografiją. 2012 m.
Katrės Diliautaitės piešinys pagal Algirdo Šeškaus fotografiją. 2012 m.
Katrės Diliautaitės piešinys pagal Algirdo Šeškaus fotografiją. 2012 m.
Kotryna Markevičiūtė

Urbanistinis peizažas mozaikos pikseliais

Pokalbis su menininku Nagliu Ryčiu Baltušniku

Neseniai galerijoje „Meno niša“ įvyko Jūsų personalinė paroda „79.99“, joje rodytas monumentalių mozaikų ciklas žymi naują kūrybinį etapą. Nemažai meno žiūrovų Jus dar prisimena kaip grafiką, prieš keletą metų užsiiminėjote emale, kūrėte metalo atspaudus. Išbandėte daug įvairių dailės sričių. Kaita Jums svarbi?

Niekada nesupratau menininkų, kurie atradę savo stilių tą patį gali kurti visą gyvenimą. Dar prisimenu sovietinių laikų apžvalgines parodas, kurių dabar jau beveik nėra, pavyzdžiui, tapybos respublikinė paroda, į kurią visi sunešdavo savo darbus. Tokiuose renginiuose, būdavo, eini ir iš toliausiai gali atskirti, kieno darbas pakabintas – labai neįdomu. Patinka tokie menininkai kaip Mačiūnas ar Beuysas, niekada nesuprasi, kur buvo jų kūrybinės ribos, pamatęs naujus darbus kiekvieną kartą gauni šoką. Tiesa, negyvenau tais laikais, bet žiūrėdamas į visą jų kūrybos išklotinę pamatai labai plačią skalę. Manau, toks ir turi būti menininkas, o tas, kuris kuria, nors ir labai gražiai, bet nuolat tą patį, yra labiau amatininkas. Smagu po vieno etapo atrasti kažkokį visai naują kodą, bet sukuri seriją darbų, ir viskas. Gal savaime ateina momentas, kai nebegali apsikęsti ir pasidaro

Naglis Rytis Baltušnikas, Ekspozicijos fragmentas. S. Baliuckaitės nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, Ekspozicijos fragmentas. S. Baliuckaitės nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „79.99“. 2012 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „79.99“. 2012 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Naujiena. Aš Betmanas“. 1995 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Naujiena. Aš Betmanas“. 1995 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Flowers are a girl’s best friend. Rožytė“. 2010 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Flowers are a girl’s best friend. Rožytė“. 2010 m. Autoriaus nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. S. Baliuckaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. S. Baliuckaitės nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Lazda“. 2005 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Lazda“. 2005 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Remember! Christmas is not a game!“. 2004 m. Autoriaus nuotr.
Naglis Rytis Baltušnikas, „Remember! Christmas is not a game!“. 2004 m. Autoriaus nuotr.
Kotryna Markevičiūtė

Audimas kūno gijomis

Tekstilės studenčių paroda „Atvirai“ VDA galerijoje „Artifex“

Žvelgiant į šiuolaikinės Lietuvos tekstilės sceną susidaro įspūdis, jog čia jau kuris laikas pagrindines pozicijas užima moteris. Tai sakydama turiu galvoje ne tik akivaizdų tekstilininkių kiekybinį pranašumą prieš kolegas vyrus, bet ir per pastarąjį dešimtmetį šioje meno šakoje išryškėjusį susidomėjimą šiuolaikinės moters tema. Dažname kūrinyje atveriami nauji viešo ir privataus jos gyvenimo suvokimo būdai. Ir šiandien šią kūrybinę kryptį toliau sėkmingai plėtoja nemažai tekstilininkių, tarp jų geriausiai žinomos: Vita Gelūnienė, Lina Jonikė, Laima Oržekauskienė, Eglė Ganda Bogdanienė. Su išvardintomis menininkėmis susijęs ir nuogo kūno atėjimas į Lietuvos tekstilės vizualinį lauką. Viešai eksponuojami dažniausiai moterų aktai, kaip paaiškėjo, tapo vienu iš efektingiausių būdų radikaliau ir atviriau kalbėti apie moters pasaulį, kuris ne taip jau seniai buvo formuluojamas vien vyrų. Moters ir jos kūniškumo reprezentacijos, atrodo, jau yra tapusios

Mariana Fediuk. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Mariana Fediuk. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Toma Kisieliūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Toma Kisieliūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Justė Krupavičiūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Justė Krupavičiūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Ieva Baltrūnaitė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Ieva Baltrūnaitė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Emilė Sidaravičiūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Emilė Sidaravičiūtė. Be pavadinimo. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Parodos „Atvirai“ ekspozicijos fragmentas. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Parodos „Atvirai“ ekspozicijos fragmentas. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Parodos „Atvirai“ ekspozicijos fragmentas. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.
Parodos „Atvirai“ ekspozicijos fragmentas. S. Inčirauskaitės-Kriaunevičienės nuotr.