7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Paulina Eglė Pukytė

Paulina Eglė Pukytė

Mūsų ar ne mūsų?

Lietuvių animacijos retrospektyva Londone

Labai džiaugiausi, kai „Tate Modern“ galerija garsių dailininkų retrospektyvinėms parodoms grąžino chronologijos principą (jo vienu metu buvo atsisakyta, turbūt stengiantis parodas padaryti „ne tokias tradiciškai nuobodžias“). Šis principas vis dėlto geriausiai atskleidžia menininko idėjų, technikos, pasaulėžiūros raidą pasaulio meninių krypčių kaitos kontekste. Galima iškart matyti, kiek tos kryptys menininką veikė, o kiek jis pats jas diktavo, kiek jį veikė jo paties amžius, patirtis. Garsius menininkus dažnai žinome ir vertiname (kalbu ne apie dailėtyros specialistus, o apie plačiąją publiką) tik iš keleto kūrinių-žvaigždžių, taip tarsi uždarydami kūrėją į narvą. Chronologijos principas panaikina tokią dirbtinę kūrinių hierarchiją. Be to, tie garsiausi darbai kartais gali atsiskleisti visomis savo prasmėmis ir gelme tik tuomet, kai pamatome, kokiu keliu dailininkas prie jų atkeliavo.
 

Spalio pabaigoje Londono Barbikane (menų centre) buvo pristatyta lietuviškos animacijos retrospektyva, apimanti 100 metų. Ar ne puiku, kad viena iš Tarptautinio animacijos festivalio LIAF programų buvo skirta Lietuvai? Visos kitos programos buvo teminės, šitaip pažymėta tik mūsų šalis.
 

Man atrodė, kad šis seansas bus būtent toks renginys, dėl kurio vertės negali kilti jokių abejonių: išvysiu arba seniai matytą, arba visai nematytą lietuvišką animaciją, taigi arba nukeliausiu į vaikystę, arba užpildysiu išsilavinimo spragas – bet kokiu atveju nepralošiu. Iš tikrųjų į vaikystę įžengiau tik puse kojos, nes programoje buvo tik vienas kadaise matytas filmukas

Iljos Bereznicko „Baubas“
Iljos Bereznicko „Baubas“