7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Kamilė Žičkytė

Kamilė Žičkytė

Išsivaduoti iš baimės

„Šiaurės Korėjos šokis“ festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Prieš penkmetį dalyvaujant festivalyje „Jauno teatro dienos“ Klaipėdoje, į akiratį pakliuvo tuomet neseniai išversta vieno įdomiausių prancūzų teatro kūrėjų, režisieriaus, dramaturgo Joëlio Pommerat pjesė „Dviejų Korėjų susijungimas“, parašyta 2013-aisiais. Pjesėje – dvidešimt trumpų istorijų, išrašytų lyg žmonių santykių kaleidoskopas su ašaromis, drama ir juoku. Nors pjesė visai nepolitiška, jos pavadinimas skatino pasidomėti Korėjos konfliktu, Šiaurės Korėja ir mitais apie šalį, kurioje gyvenimas apjuostas griežtomis taisyklėmis ir melu.

Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Eun-Me Ahn spektaklyje „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Eun-Me Ahn spektaklyje „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Scena iš spektaklio „Šiaurės Korėjos šokis“. D. Ališausko nuotr.
Kamilė Žičkytė

Suaugusių vaikų karta

Spektaklis „Portalas“ Oskaro Koršunovo teatre

Lydimi sėkmės, jauni ir perspektyvūs. Kas nenorėtų tokie būti? Šį sezoną OKT studijos durys, regis, atviros visiems: spektaklius čia jau pristatė Kamilė Gudmonaitė, Darius Gumauskas, Dainius Gavenonis. Spalio 21 d. čia įvyko ir režisieriaus Manto Jančiausko spektaklio „Portalas“ premjera. Taip pat lydimas sėkmės, jaunas ir perspektyvus, bet, deja, ką tik ateistas iš darbo ir Audrius – pagrindinis dramaturgės Birutės Kapustinskaitės pjesės veikėjas.

Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Portalas“. D. Putino nuotr.
Scena iš spektaklio „Portalas“. D. Putino nuotr.
Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Adelė Šuminskaitė ir Eglė Gabrėnaitė spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Marius Repšys spektaklyje „Portalas“. D. Putino nuotr.
Kamilė Žičkytė

Tu nesi pasaulio centras

Dainiaus Gavenonio režisuotas spektaklis „Laisvė“

Bandai kažką pasakyti, bet viskas skamba banaliai. Žmonės juk retai mąsto patys. Tiksliau būtų sakyti, kad mąstome grupėmis ir daugumą sprendimų vis dėlto lemia emocinės reakcijos ir jausmai. Kartais juokaujame, kad nenorint pyktis su draugais ir artimaisiais reikia vengti dviejų esminių temų – pokalbių apie politiką ir religiją.

Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Scena iš spektaklio „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Scena iš spektaklio „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Rasa Samuolytė ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Rasa Samuolytė ir Aleksas Kazanavičius spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Aleksas Kazanavičius ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Dainius Gavenonis ir Rasa Samuolytė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė ir Dainius Gavenonis spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Žygimantė Elena Jakštaitė spektaklyje „Laisvė“. E. Visocko nuotr.
Kamilė Žičkytė

O kam nebūna?

Audioserialas „Šiaurės miestelis“

Prisipažinsiu, nesu didelė radijo ar dabar taip išpopuliarėjusių tinklalaidžių mėgėja, o senųjų LRT radijo spektaklių ar tauriais, bet taip giliai praeity dingusių aktorių balsais skaitomų knygų ištraukų prisiminimai grįžta ne tik su sentimentais, bet ir su naftalino kvapu, tad norisi ir vėl juos nugramzdinti. Vis dėlto pandemija ir riboti filmų bei serialų resursai ne tik grąžino prie knygų, bet ir privedė prie karantininiam pasauliui labai palankių, tačiau dar neatrastų žemių.

Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Audioserialo „Šiaurės miestelis“ Dovilės Šidlauskaitės iliustracija
Gelminė Glemžaitė ir Laurynas Jurgelis audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė ir Laurynas Jurgelis audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Laurynas Jurgelis ir Aistė Zabotkaitė audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Laurynas Jurgelis ir Aistė Zabotkaitė audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė, Laurynas Jurgelis ir Simonas Dovidauskas audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Gelminė Glemžaitė, Laurynas Jurgelis ir Simonas Dovidauskas audioserialo „Šiaurės miestelis“ įrašų studijoje. J. Kulevičiūtės nuotr.
Kamilė Žičkytė

Teatre reikia kurti, o ne įtikti

Pokalbis su režisiere Egle Švedkauskaite

Metų pradžia – geras laikas atsigręžti atgal ir peržvelgti praėjusius metus. Tokio pokalbio pakviečiau jaunosios kartos režisierę Eglę Švedkauskaitę. Matyt, abiem reikėjo progos ištrūkti iš namų ir pasvajoti apie kartu su gamta pamažu atgimsiantį teatrinį pasaulį, pasikalbėti apie Eglės patirtis dirbant su režisieriais Łukaszu Twarkowskiu ir Janu Fabre’u, pliusus bei minusus asistuojant ir asmenines režisūrines ambicijas.

Łukaszas Twarkowskis ir Eglė Švedkauskaitė spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Łukaszas Twarkowskis ir Eglė Švedkauskaitė spektaklyje „Respublika“. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Švedkauskaitė. A. Vasilenko nuotr.
Eglė Švedkauskaitė. A. Vasilenko nuotr.
Viktorija Kuodytė ir Asta Zacharovaitė spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Viktorija Kuodytė ir Asta Zacharovaitė spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Ieva Kaniušaitė, Simonas Storpirštis, Viktorija Kuodytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Ieva Kaniušaitė, Simonas Storpirštis, Viktorija Kuodytė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Simonas Storpirštis, Ieva Kaniušaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Asta Zacharovaitė, Simonas Storpirštis, Ieva Kaniušaitė ir Matas Dirginčius spektaklyje „Žmogus iš žuvies“. L. Vansevičienės nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Scena iš spektaklio „Varšuvos grupė“. M. Matejkos nuotr.
Kamilė Žičkytė

Cukrus smegenims

Trumpametražiai šokio filmai festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“

Pasaulis pasikeitė. Darbas, mokykla ir teatro salė tapo įkalinti tame pačiame kambaryje, o žmogus – savyje. Daug pokyčių viduje ir išoriniame gyvenime, daug naujų patirčių. Pavyzdžiui, dabar spektaklių renkamės žiūrėti ne į teatro sales, o prie kompiuterio ar televizoriaus ekrano, nerengiami koncertai, susibūrimai.

Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Raimonda Gudavičiūtė šokio filme „M(e)&M(other)“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Erika Vizbaraitė šokio filme „MA 108“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Rūta Butkus ir Dovilė Petkūnaitė šokio filme „Dirbtinis“.
Kamilė Žičkytė

Dramaturgo profesija – amatas, kurį reikia įvaldyti

Interviu su Goda Simonaityte

Pirmą kartą su Goda Simonaityte susitikome per teatro debiutų festivalį „Tylos! ’16“. Tuomet ji dar studijavo Veltos ir Vytauto Anužių vadovaujamame vaidybos kurse ir festivalyje įvyko ironiško spektaklio pagal kanadiečių dramaturgo Davido Freemano pjesę „Luošiai“ premjera. Ką tik baigėsi šiuolaikinės dramaturgijos festivalis „Versmė“, kuriame buvo pristatytas Simonaitytės pjesės „Karalius latras“ skaitymas. Gyvai susitikti nepavyko, bet apie rašymą, dramaturgijos festivalį ir pandemijos pliusus bei minusus pasikalbėjome.

Goda Simonaitytė. U. Žilinskės nuotr.
Goda Simonaitytė. U. Žilinskės nuotr.
Pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticija. I. Juodytės nuotr.
Pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticija. I. Juodytės nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė ir Jūratė Vilūnaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė ir Jūratė Vilūnaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Gabrielė Ladygaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Gabrielė Ladygaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Vitalija Mockevičiūtė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Gabrielė Ladygaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Gabrielė Ladygaitė pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Valerijus Jevsejevas pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Valerijus Jevsejevas pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticijoje. I. Juodytės nuotr.
Pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticija. I. Juodytės nuotr.
Pjesės „Karalius latras“ skaitymo repeticija. I. Juodytės nuotr.
Kamilė Žičkytė

Ačiū už informaciją

„Irano konferencija“ Oskaro Koršunovo teatre

Danijos – šalies, kurioje gyvena lamingiausi pasaulio gyventojai, – sostinėje Kopenhagoje rengiamas simpoziumas. Devyni akademikai ir žymūs visuomenės veikėjai susirenka aptarti esamos Artimųjų Rytų ir Irano situacijos. Visai šalia vykstantys kariniai konfliktai, kasdieniniai žmogaus teisių pažeidimai lyg ir neturėtų palikti mūsų abejingų. Ypač kai šių dienų visuomenėje turėti nuomonę svarbiau nei argumentų, tad pasisakyti apie stereotipais apipintą Persų civilizacijos tėvynę Iraną ir išsikalbėti apie rūpimus dalykus gali kiekvienas.

Algirdas Dainavičius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Algirdas Dainavičius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš spektaklio „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Scena iš spektaklio „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Arūnas Sakalauskas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Arūnas Sakalauskas ir Rytis Saladžius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Airida Gintautaitė spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Meškauskas spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Meškauskas spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Severina Špakovska spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Severina Špakovska spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Gumauskas spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Gumauskas spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Gumauskas, Toma Vaškevičiūtė ir Algirdas Dainavičius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Darius Gumauskas, Toma Vaškevičiūtė ir Algirdas Dainavičius spektaklyje „Irano konferencija“. G. Jauniškio nuotr.
Kamilė Žičkytė

Dvidešimt aštuonios minutės tylos

Spektaklis „Meškis ir žąsis“ teatre „Pradžia“

Kaip dabar tapo madinga, suaugusieji metus pradeda Naujųjų metų rezoliucijomis: pažadais, kaip pakeis savo gyvenimą, kur nukeliaus, ką nusipirks. Nuo pat pirmos savo gyvenimo dienos vaikas bando suprasti, koks yra pasaulis, tad jaunieji teatro žiūrovai metus skaičiuoja kitaip: naujomis patirtimis, gebėjimais, išmoktais žodžiais ar iškritusiais pieniniais dantimis. Manoma, kad pirmieji teatralizuoti pasakojimai vaikams Europoje vyko dar XIX a. pabaigoje, o pirmieji spektakliai jaunajai auditorijai gimė kur kas vėliau. Bene pirmasis pavyzdys Lietuvoje – režisierės ir pedagogės Dalios Tamulevičiūtės auklėtinių spektaklis „Bebenčiukas“, parodytas 1975 m. per legendinio aktorių dešimtuko diplominių spektaklių festivalį, vėliau atsiranda ir mano vaikystę nuspalvinę 1989 m. įkurto Keistuolių teatro spektakliai.

Šarūnas Gedvilas ir Žilvinas Beniušis spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Žilvinas Beniušis spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Žilvinas Beniušis spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Šarūnas Gedvilas ir Žilvinas Beniušis spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Žilvinas Beniušis ir Šarūnas Gedvilas spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Žilvinas Beniušis ir Šarūnas Gedvilas spektaklyje „Meškis ir žąsis“. L. Vansevičienės nuotr.
Kamilė Žičkytė

Šiandien mokysimės nesuprasti

Festivalis vaikams ir jaunimui „Kitoks ’19“

„Menų spaustuvė“ jau devintą kartą organizuoja tarptautinį festivalį vaikams ir jaunimui „Kitoks ’19“, tad galima sakyti, kad su naujais metais atgimsta ir auga teatro žiūrovai. Šiųmetę programą sudaro pojūčių, cirko, dokumentikos, lėlių ir šokio spektakliai iš Švedijos, Belgijos, Prancūzijos ir Ispanijos, skirti ir patiems mažiausiems, ir jau ne vaikams, bei edukaciniai moksleivių ir jaunajai auditorijai kuriančių teatro praktikų užsiėmimai. Organizatorių atrinkti spektakliai – stiprūs, brandūs ir meniški. Iš festivalio programos išskyriau tris, kurių kontekste norisi aptarti vaiko, spektaklio ir suaugusiojo santykį.

Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Roelis Swanenbergas spektaklyje „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Roelis Swanenbergas spektaklyje „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Roelis Swanenbergas spektaklyje „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Roelis Swanenbergas spektaklyje „Tuščiagalvis“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Raudonas kamuolys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Raudonas kamuolys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Raudonas kamuolys“. D. Matvejevo nuotr.
Scena iš spektaklio „Raudonas kamuolys“. D. Matvejevo nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas