Jeano-Marco Luisados koncerto įspūdžiai
Liepos 16 d., kai Lietuvoje lietaus gūsius keitė malonūs orai, Paliesiaus dvaro „Pasagos“ kamerinėje salėje prabangų visais atžvilgiais – kūrinių kokybės, jautrios, rafinuotos interpretacijos, atlikėjo asmenybės žavesio – rečitalį gausiai susirinkusiems beveik nuolatiniams klausytojams surengė Jeanas-Marcas Luisada. Ne kartą čia grojęs pianistas šiam pasirodymui parengė visai kitokią programą. Prie pasaulio fortepijoninės muzikos šedevrų interpretacijos jis prijungė įvairių laikotarpių kino filmų kadrus, rodomus ant didelio balto ekrano, ir apie tai pasakojo. Renginį maestro skyrė savo tėvams, dėl kurių meilės ir dėmesio jis pamėgo kiną ir sukaupė nemažą filmų archyvą. Prieš kiekvieno kūrinio atlikimą pianistas labai šiltai ir jautriai papasakojo jo pamėgtų filmų turinį, pasidalijo mintimis, kas juose įkvepia muzikos interpretacijai. Pianistui talkino pianistas ir dailininkas Viktoras Paukštelis, buvęs jo auklėtinis Paryžiuje, – vertė į lietuvių kalbą pagrindines mintis, o skambinant vartė natas, nors maestro grojo mintinai. Kai J.-M. Luisada koncertuoja Paliesiaus dvare, visada šalia jo matome ir šį talentingą atlikėją.
Pianistės Annos Geniušienės rečitalis „Organum“ salėje
Fortepijonų salono „Organum“ koncertų salėje gegužės 24 d. įvairios ir solidžios programos rečitalį atliko pianistė Anna Geniušienė, netrukus išvyksianti į XVI Tarptautinį Vano Cliburno pianistų konkursą JAV. Patekti į šį prestižinį renginį bandė 388 pianistai (amžiaus riba – nuo 18 iki 30 metų). Solidi tarptautinė komisija etapais atrinko tik 30 ryškiausių, profesionaliausių dalyvių. Nuostabu, kad tarp jų pateko ir A. Geniušienė, su savo sutuoktiniu Luku Geniušu dabar gyvenanti Lietuvoje.
Pianistės Goldos Vainberg-Tatz rečitalis Paliesiuje
Gegužės 14-ąją, permainingų orų dieną, kai iš juodų debesų staiga imdavo pliaupti lietus, o jam liovusis netikėtai nušvisdavo saulė, į Paliesiaus dvarą pasiklausyti puikios muzikos suvažiavo žmonės iš visos Lietuvos. Skambino talentinga pianistė Golda Vainberg-Tatz, su kurios interpretacijomis jau yra susipažinę daugelis muzikos mėgėjų ir profesionalų.
Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro ir latvių pianisto Reinio Zariņio koncertas
Vien pamačius, kad orkestrui diriguos maestro Modestas Pitrėnas, tampa aišku, kad girdėsime subtiliai ir emocionaliai skambančią neeilinę muziką. Balandžio 30 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje gėrėjomės Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro, kuriam dirigavo jo meno vadovas ir vyr. dirigentas M. Pitrėnas, įtaigiai atliekamais dviem muzikos šedevrais: Johanneso Brahmso Koncertu fortepijonui ir orkestrui Nr. 2 B-dur, op. 83, ir Edwardo Elgaro Variacijomis originalia tema „Enigma“, op. 36.
Kamerinio orkestro „O/Modernt“ ir smuikininko bei dirigento Hugo Ticciati koncertas Nacionalinėje filharmonijoje
Sunku žodžiais apsakyti nuostabios muzikos poveikį po apsilankymo Nacionalinėje filharmonijoje balandžio 13 dieną. Tai buvo tarsi priešvelykinis susikaupimas, nuveiktų darbų ar įvykių apmąstymas pirmoje koncerto dalyje ir džiūgavimas, pakili nuotaika, galvojant apie bundančią gamtą, kūrybą, antroje dalyje. Koncertavo jauno smuikininko iš Didžiosios Britanijos Hugo Ticciati įkurtas kamerinis orkestras „O/Modernt“ iš Švedijos, kuriame groja talentingi atlikėjai iš visos Europos.
Koncertas „Svečiuose Olivier Grangeanas ir Guoda Gedvilaitė“ Nacionalinėje filharmonijoje
Šiuo metu, kai Ukrainoje siautėja žiaurūs okupantai, bombarduojami miestai, Nacionalinės filharmonijos rengiamuose koncertuose tvyro ypatinga, hipnotizuojanti atmosfera. Vos įžengus į pastatą jaučiama palaikymo ir atjautos narsiai kovojantiems bei žūstantiems žmonėms dvasia. Atrodo, kad koncertams kryptingai parenkama pasaulinių šedevrų programa, aukščiausio lygio profesionalų atliekama įtaigiai ir prasmingai, gali padėti nugalėti įsisiautėjusį blogio gaivalą.
Ukrainiečių pianisto Alexey’aus Botvinovo koncertas Nacionalinėje filharmonijoje
Okupantams bombarduojant ir terorizuojant ukrainiečių miestus, nemažai žymių menininkų, sportininkų, aktyvių įvairių profesijų žmonių savo kryptinga veikla stengiasi padėti įnirtingai kovojantiems ukrainiečiams ir prie jų prisidėjusiems tauriems žmonėms iš kitų šalių. Daug prisideda ir muzikai, koncertinės organizacijos.
Pianisto Piotro Anderszewskio rečitalio įspūdžiai
Gruodžio 12 d. Paliesiaus dvaro salėje „Pasaga“ klausytojai patyrė tikrą dvasios katarsį, kai užgniaužę kvapą klausėsi dvylikos Johanno Sebastiano Bacho Preliudų ir Fugų iš „Gerai temperuoto klavyro“. Skambino lenkų pianistas Piotras Anderszewskis, garsėjantis kaip perfekcionistas. Jis kruopščiai atsirenka kompozitorius ir kūrinius. Jo interpretacijos nuolat apdovanojamos bei skamba prestižiškiausiose scenose: Vienos „Konzerthaus“, Berlyno filharmonijos, „Wigmore Hall“, „Carnegie Hall“ ir pan., jis groja su Londono simfoniniu, Londono filharmonijos, Berlyno filharmonijos bei kitais orkestrais.
Pianisto Dmitryjaus Mayborodos rečitalis Valdovų rūmuose
Vilniečiams labai pasisekė – pastaruoju metu galėjo susipažinti su daugybe skirtingais talentais pasižyminčių fortepijono muzikos atlikėjų ir gėrėtis jų savitai atliekamais vertingais kūriniais. Tarp Nacionalinėje filharmonijoje besitęsiančio VII Vilniaus fortepijono festivalio koncertų įsiterpė lapkričio 29 d. M.K. Čiurlionio namų organizuotas Dmitryjaus Mayborodos (Vokietija), Lietuvoje viešėjusio pirmą kartą, rečitalis Valdovų rūmuose.
VII Vilniaus fortepijono muzikos festivalyje – Pietro de Maria rečitalis
Lapkričio 30 d. Nacionalinėje filharmonijoje savitą rečitalį surengė svečias iš Italijos Pietro De Maria, paskambinęs Muzio Clementi, Ludwigo van Beethoveno ir Fryderyko Chopino kūrinių. Jau subrandinęs savo atlikimo stilių, patyręs atlikėjas, keleto svarbių tarptautinių konkursų (P. Čaikovskio Maskvoje, D. Ciani Milane, G. Andos Ciuriche ir kt.) laureatas ir diplomantas, Šv. Cecilijos akademijos Romoje ir Zalcburgo Mozarteumo pedagogas, P. De Maria surengė nemažai rečitalių ir pasirodymų su orkestrais, kuriems dirigavo žymūs batutos meistrai. Kaip rašoma išsamiai parengtame buklete, pianisto įrašų išleido garsi kompanija „Decca“, kurioje jis įgrojo visus Chopino kūrinius, klavesinu įrašė Johanno Sebastiano Bacho „Gerai temperuotą klavyrą“ ir „Goldbergo variacijas“. Už šiuos įrašus pianistas sulaukė palankių įvertinimų.