7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Agnė Narušytė

Agnė Narušytė

Protas seka iš paskos

Rasa Staniūnienė, „Dienos spalvos“, R. Paknio leidykla, 2023

„Pirmas įspūdis juos pamačius – tų paveikslų švytėjimas, ta spalvų magija, jų derinių paslaptis ir paprastumas. Jos mus užgauna tarsi muzika, sujaudina iš vidaus, kai žiūrėdami į paveikslą nebegalvojame, kaip jis sukonstruotas, kaip nutapytas – sukyla vizualios emocijos, o protas seka iš paskos“, – rašo tapytojas Arvydas Šaltenis tekstą Rasos Staniūnienės knygai „Dienos spalvos“. Ją vartant protas iš tiesų seka iš paskos, nes įtraukia ir nugramzdina spalvos, dar nespėjus atpažinti objekto. Tik paskui jau pamatai. Ar perskaitai pavadinimą.

Rasa Staniūnienė, „Dienos spalvos“, knygos viršelis. 2023 m.
Rasa Staniūnienė, „Dienos spalvos“, knygos viršelis. 2023 m.
Rasa Staniūnienė, „Arbatinukas“. 2016 m.
Rasa Staniūnienė, „Arbatinukas“. 2016 m.
Rasa Staniūnienė, „Kankorėžis“. 2016 m.
Rasa Staniūnienė, „Kankorėžis“. 2016 m.
Rasa Staniūnienė, „Avinėlis“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Avinėlis“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Indėnas“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Indėnas“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Gėlė II“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Gėlė II“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Lapas“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Lapas“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Obuolys V“. 2017 m.
Rasa Staniūnienė, „Obuolys V“. 2017 m.
Agnė Narušytė

Vieną penktadienį Gdanske

Memlingas, Odnoviunas, Wodiczko ir Małgorzata

Vieną vasarą Gdanske

prekybcentrio vežimėlis sulinko

nuo knygų iš Vilniaus svorio

 

Mieste ant vokiško grindinio

pabiro

lenkiški žodžiai iš Lietuvos,

tarsi vėjo plaikstomi doleriai

Valentyn Odnoviun, „Stebėjimas“. 2016–2018 m.
Valentyn Odnoviun, „Stebėjimas“. 2016–2018 m.
Valentyn Odnoviun, parodos vaizdas. 2023 m.
Valentyn Odnoviun, parodos vaizdas. 2023 m.
Valentyn Odnoviun, „PW44“. Nuo 2016 m.
Valentyn Odnoviun, „PW44“. Nuo 2016 m.
Valentyn Odnoviun, „Horizontai“. 2018 m.
Valentyn Odnoviun, „Horizontai“. 2018 m.
Valentyn Odnoviun, „Lenkiškos karinės uniformos fragmentai“. 2018 m.
Valentyn Odnoviun, „Lenkiškos karinės uniformos fragmentai“. 2018 m.
Valentyn Odnoviun, „Procesas“
Valentyn Odnoviun, „Procesas“
Valentyn Odnoviun, „Kalėjimo kameros lova. Kūno atspaudas. Arešto namai Vilnius“. 2019 m.
Valentyn Odnoviun, „Kalėjimo kameros lova. Kūno atspaudas. Arešto namai Vilnius“. 2019 m.
Valentyn Odnoviun, parodos vaizdas. 2023 m.
Valentyn Odnoviun, parodos vaizdas. 2023 m.
Agnė Narušytė, Eglė Ridikaitė

Zigzagas dviese

Apie Eglės Gineitytės ir Reginos Šulskytės parodas Šiaulių dailės galerijoje

Paskutinį rugsėjo penktadienį kartu važiavome į Šiaulius. Mus pakvietė į Povilo Višinskio biblioteką pakalbėti apie knygą „Lietuvos menininkės. Vizualiųjų menų kūrėjos nuo XX a. pradžios iki šių dienų“ (Kitos knygos, 2022). Tuo pat metu Šiaulių dailės galerijoje buvo atidaromos dvi parodos – vilnietės Eglės Gineitytės ir šiaulietės Reginos Šulskytės, kurių nėra toje knygoje, nors turėtų būti.

Eglė Gineitytė, „Du žmonės, pagal Edvardo Muncho paveikslą Zwei Menschen“. 2021 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Du žmonės, pagal Edvardo Muncho paveikslą Zwei Menschen“. 2021 m. A. N. nuotr.
Eglės Gineitytės parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglės Gineitytės parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Baltoji naktis“. 2022 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Baltoji naktis“. 2022 m. A. N. nuotr.
Eglės Gineitytės parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglės Gineitytės parodos vaizdas. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Kipariso juoduma“. 2022 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Kipariso juoduma“. 2022 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Miglota paslaptis“. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Miglota paslaptis“. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Du formatai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Du formatai“. 2023 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Dūdmaišininkas“. 2022 m. A. N. nuotr.
Eglė Gineitytė, „Dūdmaišininkas“. 2022 m. A. N. nuotr.
Agnė Narušytė

Iš Nidos dienoraščio

Tarptautinis fotografijos simpoziumas

Nida sustingusi laukia mūsų. Jūra – kaip stalas. Ir dangaus nėra, tik dvi tuštumos abipus smėlio juostos. Vandens temperatūra – 21 laipsnis. Anksčiau rugsėjį išsimaudyti būdavo drąsu. Dabar visi šoka į vandenį gaivintis nuo karščio.

Agnės Gintalaitės fotografija.
Agnės Gintalaitės fotografija.
Fotografija iš Antano ir Juozo Giedraičių archyvo.
Fotografija iš Antano ir Juozo Giedraičių archyvo.
Dovilė Dagienė, „Augalų atmintis“.
Dovilė Dagienė, „Augalų atmintis“.
Claudia Heinermann, iš projekto „Vilko vaikai. Pokario istorija“.
Claudia Heinermann, iš projekto „Vilko vaikai. Pokario istorija“.
Aistė Kirvelytė, „Pagal spaudą“. 2002–2005 m.
Aistė Kirvelytė, „Pagal spaudą“. 2002–2005 m.
Anton Lukoszevieze, „Atminties žemėlapiai“.
Anton Lukoszevieze, „Atminties žemėlapiai“.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“. 1980–2002 m.
Artūras Raila, „Pirmapradis dangus“. 1980–2002 m.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija.
Janinos Sabaliauskaitės fotografija.
Agnė Narušytė

Fotogenetinis kodas

Lietuvos fotografijos paroda Krokuvoje

Pasibaigus vasaros kalendoriui (bet ne orui), viena dar birželį atidaryta paroda tebelaukia recenzijos. Paroda gana toli – Krokuvoje, kadaise buvusioje ir mūsų šalies sostine. Ten ir dabar gali „kolekcionuoti“ mieste pastebėtus Vyčius – spalvotus reljefus ant sienų, išaustus ar išsiuvinėtus vėliavose. Bet ne istorijos ieškoti dardėjome lėčiausiu pasaulyje traukiniu į Krokuvą, o į parodos „Lietuva. Du šimtmečiai fotografijos“ atidarymą. Tiesa, iki dviejų šimtmečių dar liko 16 metų, bet jubiliejinis skaičius atitinka kuratorių Adamo Mazuro, Vilmos Samulionytės ir Natalios Żak užmojį, o ir fotografija neatsirado staiga.

Ateljė Vaitkuškyje. 1895 m. A. Narušytės nuotr.
Ateljė Vaitkuškyje. 1895 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Robert Kuśmirowski, „Fotochirurgija“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Antanas Sutkus, „Maratonas Universiteto gatvėje“. 1959 m. A. Narušytės nuotr.
Antanas Sutkus, „Maratonas Universiteto gatvėje“. 1959 m. A. Narušytės nuotr.
Mindaugas Navakas, „Vilniaus sąsiuvinis I“. 1981–1988 m. A. Narušytės nuotr.
Mindaugas Navakas, „Vilniaus sąsiuvinis I“. 1981–1988 m. A. Narušytės nuotr.
Mošė Ravivas-Vorobeičikas, „Getas Vilniuje“. 1931 m. A. Narušytės nuotr.
Mošė Ravivas-Vorobeičikas, „Getas Vilniuje“. 1931 m. A. Narušytės nuotr.
Rolandas Šimulis, „Mieganti Venera“. 1992 m. A. Narušytės nuotr.
Rolandas Šimulis, „Mieganti Venera“. 1992 m. A. Narušytės nuotr.
Balio Buračo ir Artūro Railos kūrinių ekspozicija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Balio Buračo ir Artūro Railos kūrinių ekspozicija. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Agnė Narušytė

Vėluoju siųsti atviruką

14-oji Kauno bienalė „Artumo geografija“ apie menamą Rytų Europos ir Afrikos draugystę

Modernistinis Kauno centrinio pašto pastatas pagal paskirtį nebenaudojamas ir kažko laukia. Jo nenugriovė. Bet ryšiams palaikyti tokių didelių erdvių ir nebereikia, kai pakanka išmanaus mobiliojo telefono. Ištaigingas pašto fasadas, sukonstruotas jungiant užapvalintas ir stačiakampes formas, puošiant liaudiškų ornamentų citatomis, dabar reiškia tik praeitį. Tad menininkai jau ne kartą juo naudojosi kaip laiko mašina. Ji veikia jau vien kabinetų išdėstymu ir pro plačius langus plūstančia šviesa, nukeliančia į kitokius laikus, kai žinios reikėdavo laukti, o pokalbius su žmonėmis kituose miestuose ar šalyse – užsisakyti iš anksto.

14-osios Kauno bienalės „Artumo geografija“ atidarymo vaizdas, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
14-osios Kauno bienalės „Artumo geografija“ atidarymo vaizdas, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Mutantų mokykla, „Aš esu savo paties saulė“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Anastasia Sosunova, „Vaizdo kūnas“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Anastasia Sosunova, „Vaizdo kūnas“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Admire Kamudzengerere, „Proto kapinės“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Admire Kamudzengerere, „Proto kapinės“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Andrii Dostliev ir Lia Dostlieva, „Nepagrįstai ribojantis požiūris į išganymą (Vinnytsia Limbo), 2019 m. A. Narušytės nuotr.
Andrii Dostliev ir Lia Dostlieva, „Nepagrįstai ribojantis požiūris į išganymą (Vinnytsia Limbo), 2019 m. A. Narušytės nuotr.
Yonamine, „Skirta Admire“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Yonamine, „Skirta Admire“, 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Agnė Narušytė

Žalių kamuoliukų žaidimas

Paroda apie Vilnių Kauno galerijoje „Meno parkas“

Eglė Ridikaitė atvežė gabaliuką Vilniaus į Kauną. Galerijos „Meno parkas“ erdvė jai priminė namuką – du aukštai ir palėpė po dvišlaičiu stogu. Tai tiko jos sumanymui – parodyti visą, ką tik užbaigtą Vilniaus Didžiosios sinagogos ciklą, išdėlioti jos grindų mozaiką ant galerijos sienų. O kartu ir apmąstyti savo pačios buvimą toje vietoje.

Eglė Ridikaitė,  „Pirties grindys (mikva) prie Vilniaus Didžiosios sinagogos“. 2020 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Pirties grindys (mikva) prie Vilniaus Didžiosios sinagogos“. 2020 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas.  2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė,  „Pradžia. Tikras grindinys“. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Pradžia. Tikras grindinys“. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas.  2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas.  2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Vilniaus Didžiosios sinagogos bimos grindys po lietaus“. 2020 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „Vilniaus Didžiosios sinagogos bimos grindys po lietaus“. 2020 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas.  2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas.  2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Eglė Ridikaitė, „N54˚40.826 E025˚ 17.027“, parodos fragmentas. 2023 m. I. Armanavičiūtės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Rokas Pralgauskas, „Imagine (nuo žodžio magic)“ parodos vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Agnė Narušytė

Nusavintas Vilnius

Okupantų, kareivių, atvykėlių fotografų ir menininkų žvilgsniai į mūsų miestą

Ar mūsų miestas mums priklauso? Ar mes jį tikrai matome? Ką tik MO muziejuje atidaryta paroda „Vilniaus pokeris“ siūlo vietinių žvilgsnį, prasiskverbiantį į miesto vidurius, tarsi nematantį jo architektūros, aplinkos. Net upė ten yra atminties ratą sukantis užkeiktas vanduo, o ne kraštovaizdis. Nacionalinės dailės galerijos paroda „Svetimšalio žvilgsnis į Vilnių“ rodo, kaip jį matė kiti. Kas tie kiti, jei tiek daug skirtingų čia gyvenusių (ir tebegyvenančių) etninių grupių šį miestą vadina Vilna, Vilne, Wilna ar Wilno ir tik mums tai yra Vilnius? Ar dabartiniai miesto gyventojai kartais nesijaučia lyg svetimšaliai, atvykę iš „kitos Lietuvos“ ir nelabai žinantys, ką reiškia kreivų gatvelių labirintas?

Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Ekspozicijos fragmentas. G.Grigėnaitės nuotr.
Agnė Narušytė

Tuščiavidurės teritorijos

Paroda „Sutrikus tai tampa apčiuopiama“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Kažin kaip žiūrėčiau šią parodą apie infrastruktūrą, jei Rusija jos nebūtų visą žiemą griovusi Ukrainoje? Tikriausiai būčiau abejingesnė. Tema tolima mano kasdienybei, nesusijusi su mano rūpesčiais ir moksliniais interesais. Bet ar tikrai tolima? Štai šįryt atsikėliau kuo anksčiau, kad spėčiau baigti straipsnį, ir dingo elektra. Negaliu rašyti! Imu telefoną, o ten – žinutė nuo ESO: „Pranešame, kad elektros tiekimo sutrikimas užfiksuotas ir priežastis nustatinėjama.“ Palengvėja. Gyvenam ne karo zonoje, ne energetinės blokados sąlygomis ir net ne sovietmečiu, kai tarnybų dėmesio būdavo sunku prisišaukti. Po pusvalandžio gaunu kitą žinutę: „Gedimas pašalintas, jau galite naudotis elektra.“

Nomeda ir Gediminas Urbonai, „Družba“. 2003 m. A. Narušytės nuotr.
Nomeda ir Gediminas Urbonai, „Družba“. 2003 m. A. Narušytės nuotr.
Parodos „Sutrikus tai tampa apčiuopiama“ vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Parodos „Sutrikus tai tampa apčiuopiama“ vaizdas. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Uladzimir Hramovič, „Viskas, kas pamiršta, yra palaidota žemėje“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Uladzimir Hramovič, „Viskas, kas pamiršta, yra palaidota žemėje“. 2023 m. A. Narušytės nuotr.
Sabīne Šnē, „Pilkas auksas, juodi ežerai, baltas lateksas“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Sabīne Šnē, „Pilkas auksas, juodi ežerai, baltas lateksas“. 2022 m. A. Narušytės nuotr.
Tekla Aslanišvili ir Giorgi Gago Gagošidzė, „Pragaro akmuo“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Tekla Aslanišvili ir Giorgi Gago Gagošidzė, „Pragaro akmuo“. 2021 m. A. Narušytės nuotr.
Jevgenia Belorusets, „Prašau, nefotografuokite manęs! Kitaip rytoj mane nušaus!“. 2014–2015 m. A. Narušytės nuotr.
Jevgenia Belorusets, „Prašau, nefotografuokite manęs! Kitaip rytoj mane nušaus!“. 2014–2015 m. A. Narušytės nuotr.
Xyana, „Ekskursija po Aukštųjų technologijų parką“. 2020–dabar. A. Narušytės nuotr.
Xyana, „Ekskursija po Aukštųjų technologijų parką“. 2020–dabar. A. Narušytės nuotr.
Jevgenia Belorusets, „Prašau, nefotografuokite manęs! Kitaip rytoj mane nušaus!“. 2014–2015 m. A. Narušytės nuotr.
Jevgenia Belorusets, „Prašau, nefotografuokite manęs! Kitaip rytoj mane nušaus!“. 2014–2015 m. A. Narušytės nuotr.
  < PUSLAPIS IŠ 21  >>> Archyvas