7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Ieva Kananavičiūtė

Ieva Kananavičiūtė

7-asis Juozo Naujalio chorų festivalis: muzikos patriarcho takais

Balandžio 5–7 d. Kaune įvyko VII Lietuvos muzikos patriarcho Juozo Naujalio tarptautinis chorų festivalis ir konkursas. Skirtas skleisti Naujalio kūrybą tarptautiniu mastu ir kelti choro dirigentų prestižą, šiais metais festivalis subūrė 10 mėgėjų chorų iš Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Lietuvos, o jų gretas papildė ir ansamblis „Kadujo“. Šis festivalis ir konkursas išsiskiria savo integralumu – chorams suteikiama galimybė dalyvauti visų amžiaus grupių ir sudėties kategorijų konkurse bei pasirodyti svarbiausiose su Naujalio gyvenimu ir kūryba susijusiose vietose.

VDU Švietimo akademijos choras „Ave vita. S. Dalmantienės nuotr.
VDU Švietimo akademijos choras „Ave vita. S. Dalmantienės nuotr.
Ansamblis „Kadujo“. S. Dalmantienės nuotr.
Ansamblis „Kadujo“. S. Dalmantienės nuotr.
Balstogės medicinos universiteto choras.S. Dalmantienės nuotr.
Balstogės medicinos universiteto choras.S. Dalmantienės nuotr.
Konkurso diplomai
Konkurso diplomai
Ieva Kananavičiūtė

Dainos meno festivalis „Organum“ salėje

Kovo 16 – balandžio 7 dienomis „Organum“ salėje vyks unikalus ir savitas, Lietuvos muzikinėje kultūroje retas reiškinys – Pirmasis tarptautinis vokalinės kamerinės muzikos festivalis „Dainos menas / Art of Song“. Šešiuose festivalio koncertuose dalyvauja 14 atlikėjų iš Lietuvos, Vokietijos ir Ukrainos. Jų koncertinės programos pristato lietuvių, vokiečių, prancūzų ir ukrainiečių dainos meno pasaulinį paveldą, šiuolaikinę kūrybą bei naujas interpretacijos tendencijas. Įspūdinga dainos žanro teminė ir stilistinė įvairovė: tai dviejų dalių lietuviška programa, klasikinė vokiškosios Lied programa, ukrainietiško romanso vakaras, prancūziška programa bei du konceptualūs rečitaliai, atveriantys beribes meninės dainos puoselėjimo galimybes.

Konrad Jarnot
Konrad Jarnot
Gustas Raudonius
Gustas Raudonius
Ieva Kananavičiūtė

Pianistas Alexanderis Paley: „Tradicija yra tarsi švyturys“

Kilęs iš Moldovos, didžiąją karjeros dalį praleidęs Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Prancūzijoje, jau daugiau nei dvejus metus pianistas Alexanderis Paley gyvena ir kuria Lietuvoje. Per šį laikotarpį jį dažnai galima išvysti „Organum“ salėje, kurioje gruodžio 15 d. kartu su „Vytautas Magnus trio“, pianiste Pei-Wen Chen (JAV), sopranu Raminta Vaicekauskaite bei koncerte debiutuosiančiu Švitrigailos kvartetu pristatys unikalią Lietuvos modernizmo atstovo Stasio Vainiūno kūrinių programą „Stasys Vainiūnas ir šiuolaikybė“.

Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Alexander Paley. Organizatorių nuotr.
Koncerto afiša. K. Bauro nuotr.
Koncerto afiša. K. Bauro nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Gruodis „Organum“ salėje: legendos, didieji ir 3 dedikacijos šventėms

Pirmąjį žiemos mėnesį „Organum“ salės koncertų gausa atlieps šventišką koncertinių programų amplitudę. Legendos ir mitai muzikoje, didžiųjų kompozitorių, atlikėjų ir rašytojų kūrybos vakarai bei 3 koncertai, skirti žiemos meto šventėms, kvies publiką atrasti sau skirtą renginį ir, belaukiant kalėdinio stebuklo, jį susikurti patiems muzikos magija prisodrintoje „Organum“ salės aplinkoje.

Koncerto akimirka „Organum“ salėje. Organizatorių nuotr.
Koncerto akimirka „Organum“ salėje. Organizatorių nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Svarbu, kad dainuočiau

Pokalbis su dainininke ir pedagoge Aušra Liutkute

Šiemet minėdama gražų jubiliejų, rugsėjo 24 d. Šv. Kotrynos bažnyčioje „muzikinį bučinį“ publikai ir artimiesiems skyrė sopranas Aušra Liutkutė. Koncerte „Muzikinis bučinys“ ją lydėjo gausus mokinių, studentų ir kolegų būrys: diskantas Rokas Bachovas kartu su tėveliu, koncerte grojusiu akordeonu Dariumi Bachovu, baritonas Linas Drąsutis, pianistės Giedrė Gabnytė, Vilma Pečiukonytė, Elvyra Sinkevičienė, fleitininkė Julita Puidokė, vyrų vokalinis ansamblis „Avanti Vilnius“, koncerto vedėjas, buvęs jubiliatės studentas Laurynas Janulis. Apie siekį švęsti gyvenimą, gimtojo krašto reikšmę, lietuviškos muzikos subtilumą, pedagogų pamokas ir jų tąsą – pokalbis su Aušra Liutkute.

Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Giedrė Gabnytė ir Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Giedrė Gabnytė ir Aušra Liutkutė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
„Avanti Vilnius“ ir Laurynas Janulis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
„Avanti Vilnius“ ir Laurynas Janulis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Julita Puidokė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Julita Puidokė. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Rokas Bachovas. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Rokas Bachovas. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Vilma Pečiukonytė ir Linas Drąsutis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Vilma Pečiukonytė ir Linas Drąsutis. D. Kavaliauskaitės nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Vedamas kūrybinių impulsų

Pokalbis su trimitininku ir kompozitoriumi Linu Rupšlaukiu

Trimitininko, kompozitoriaus, dirigento ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytojo kūrinys „Lošėjas“ trimitui ir fortepijonui gegužės ir birželio mėnesių sandūroje skambės 47-ojoje kasmetėje Tarptautinės trimitininkų gildijos konferencijoje Mineapolyje (JAV), atliekamas paties autoriaus. Susitikome ne tik aptarti šio įvykio, bet ir pasikalbėti apie asmenybės laisvę, požiūrį į menininkui būtiną kibirkštį bei kitus aspektus.

Linas Rupšlaukis. D. Matvejevo nuotr.
Linas Rupšlaukis. D. Matvejevo nuotr.
Linas Rupšlaukis. B. Januševičiaus nuotr.
Linas Rupšlaukis. B. Januševičiaus nuotr.
Linas Rupšlaukis prie Como ežero. S. Rupšlaukytės nuotr.
Linas Rupšlaukis prie Como ežero. S. Rupšlaukytės nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Vera Talerko apie Oslo operos pokylį

Nesuklysiu mėgindama atspėti, kad kiekvienas klasikinio operos teatro lankytojas nors kartą gyvenime susimąstė: „O jeigu scenoje būčiau aš?“. Praėjusių epochų puotų stilius, rafinuota muzika, manieringi šokiai, ištaigingi kostiumai ir paslaptingos kaukės – tai galima stebėti ne tik iš parterio ar balkono, bet ir iš arčiau, tai galima patirti ir tapti puotos dalimi. Deja, kol kas ne Lietuvoje. Tarptautinėse scenose kylančiam sopranui Verai Talerko, dainavimo meną studijavusiai Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Astros Krikščiūnaitės klasėje), šių metų vasario 4 d. teko galimybė prisidėti prie ryškios, jau daugiau nei tris dešimtmečius gyvuojančios operos pokylio arba vadinamos Operaball tradicijos, gyvos šiaurietiškoje Norvegijoje, Osle.

„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
„Oslo Operaball“. V. Talerko asmeninio archyvo nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Sopranas Vera Talerko dainavo Prahos valstybinėje operoje

Richardo Strausso opera „Rožės kavalierius“

2022 m. lapkričio 24 ir 27 dienomis Prahos valstybinėje operoje vyko Richardo Strausso operos „Rožės kavalierius“ premjeriniai spektakliai. Juose Sofi vaidmenį atliko sopranas Vera Talerko, studijavusi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, profesorės Astos Krikščiūnaitės dainavimo klasėje. Tai ne pirmas kartas, kai operos solistė bendradarbiauja su Prahos valstybine opera, – šiame teatre Talerko jau yra atlikusi Marcelinos vaidmenį Ludwigo van Beethoveno operoje „Fidelijus“ ir Miuzetės Giacomo Puccini „Bohemoje“. Kitą sezoną solistė pasirodys Giuseppe’s Verdi operoje „Rigoletas“ (Džilda) ir Wolfgango Amadeus Mozarto operoje „Užburtoji fleita“ (Pamina).

Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Arnheiður Eiríksdóttir (Oktavianas) ir sopranas Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Arnheiður Eiríksdóttir (Oktavianas) ir sopranas Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko (Sofi) operoje „Rožės kavalierius“. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko ir operos atlikėjai po premjeros. S. Gherciu nuotr.
Vera Talerko ir operos atlikėjai po premjeros. S. Gherciu nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Pianistas ir kompozitorius Arūnas Šlaustas: „Kuklumas scenoje netinka“

Džiazas ir akademinė muzika, polistilistinis muzikos lydinys, spontaniški improvizaciniai epizodai, besikaitaliojantys su užrašytu muzikiniu tekstu, kompozicinė logika ir ryškus melodinis pradas. Visa tai – pianisto ir kompozitoriaus Arūno Šlausto originalios kūrybos koncerte, kuris įvyks šių metų lapkričio 5 d. koncertų salėje „Organum“. Unikalus keturių džiazo menininkų kvartetas: Arūnas Šlaustas (fortepijonas), Vytautas Labutis (saksofonas), Darius Rudis (mušamieji), Arturs Ducky (kontrabosas) publiką suburs pasinerti į netradicinių muzikinių sprendimų paieškas.

Arūnas Šlaustas. Organizatorių nuotr.
Arūnas Šlaustas. Organizatorių nuotr.
Ieva Kananavičiūtė

Šarūnas Nakas: „Joks žodis neaprėpia tiek, kiek tai padaro garso magija“

Rugsėjo 10, 16 ir 23 dienomis „Organum“ koncetų salėje įvyks trys Nacionalinės premijos laureato Šarūno Nako muzikos seansai. Originalaus žanro veikalai apjungia muziką, performansą, radiofoniją, virtuozinį instrumentalizmą ir sferinę elektroakustiką. Prieš seansus autorius surengs tekstinius performansus, tarsi lekcijas ar paradoksalius liudijimus, padėdamas geriau suvokti būsimo seanso idėjas ir turinį.

Petras Geniušas ir  Šarūnas Nakas. J. Šopos nuotr.
Petras Geniušas ir Šarūnas Nakas. J. Šopos nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 2  >>> Archyvas