7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Rorianne Schrade

Rorianne Schrade

M.K. Čiurlionio fondas pristato: Viktoras Paukštelis, fortepijonas

Koncertas „Carnegie Hall“ Weillio rečitalių salėje Niujorke, 2016 m. lapkričio 30 d.

Su malonumu recenzuoju puikų lietuvių pianisto Viktoro Paukštelio pasirodymą – jau antrąjį „Carnegie Hall“ Weillio salėje. Praėjusiais metais pianistas pristatė joje pirmą savo programą, sulaukusią gana teigiamo Davido La Marche’o („New York Concert Review“) įvertinimo. Džiugu, kad mudviejų vertinimai sutampa mažiausiai dviem požiūriais.

 

Abu mes sutariame, kad Paukštelis tiesiog pasigėrėtinai geba architektūriškai konstruoti savąją programą. Tai – nemenkas pasiekimas. Jo kūrinių seka buvo meistriškai sugrupuota pagal trukmę, tonaciją, stilistiką ir emociją. Įžanginis kūrinys, Händelio Siuita E-dur (HWV 430), sukūrė kontempliatyvią karališkos didybės atmosferą, kviesdama klausytojus drąsiai ir patikliai leistis į muzikinę kelionę. (Iš pradžių kirbėjusi abejonė, ar dvigubos karjeros – pianisto ir dailininko – siekiantis menininkas sugebės prilygti šių dienų pianistams, išsisklaidė jau po pirmojo opuso.) 

 

Logiškas pasirodė ir pasirinkimas tęsti programą Beethoveno kūriniu – šis kompozitorius buvo ištikimas Händelio kūrybos gerbėjas. Tonacijos požiūriu programa sklandžiai perėjo į Sonata Quasi Una Fantasia cis-moll, op. 27, Nr. 14 (geriau pažįstamą kaip „Mėnesienos“), o pianistas itin dailiai augino kūrinio įtampą nuo meditatyvios įžangos iki audringų trečiosios dalies proveržių.

Viktoras Paukštelis. Nuotrauka iš asmeninio archyvo
Viktoras Paukštelis. Nuotrauka iš asmeninio archyvo