7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Astijus Krauleidis-Vermontas

Astijus Krauleidis-Vermontas

Tapti geto dalimi

Režisieriui Gintarui Varnui, su teatru „Utopia“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre pastačiusiam spektaklį „Getas“, pavyko getą suvokti kaip neatsiejamą nuo šiandienos. Čia į teatrinį įvykį žvelgta kaip į individo gyvenimą – žiūrovas nejučia tampa geto dalimi arba siekia jį sugriauti.

„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
„Getas“, nuotr. D. Stankevičiaus
Astijus Krauleidis-Vermontas

Trijų moterų troškimai

Atrodytų, kad vasara diktuoja savo ritmą – kaskart lėtą ir neįpareigojantį, turintį savotiško žavesio. Leidžiantį individui neįpareigojančiai reflektuoti tikrovę ir galbūt kurti projekcijas į ateitį. Ne tik dvasiškai, bet ir kūniškai pasinerti į troškimus. Tokios mintys kilo aplankius Palangos „Ramybės“ galeriją, kurioje veikia trijų menininkių atskiros parodos – tapytojos Miglės Kosinskaitės, tekstilininkės Eglės Gandos Bogdanienės ir Paryžiuje gyvenančios menininkės Rūtos Jusionytės.

Miglė Kosinskaitė, „Salvadoro vaikystė“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Miglė Kosinskaitė, „Salvadoro vaikystė“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Miglė Kosinskaitė, „Gazelė ir Minotauras“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Miglė Kosinskaitė, „Gazelė ir Minotauras“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Miglė Kosinskaitė, „Saulėlydis“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Miglė Kosinskaitė, „Saulėlydis“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Eglė Ganda Bogdanienė, „Pieta“, „Undinė“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Eglė Ganda Bogdanienė, „Pieta“, „Undinė“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Eglė Ganda Bogdanienė, „Ženklai“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Eglė Ganda Bogdanienė, „Ženklai“, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Rūtos Jusionytės skulptūra, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Rūtos Jusionytės skulptūra, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Rūtos Jusionytės skulptūra, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Rūtos Jusionytės skulptūra, nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Astijus Krauleidis-Vermontas

Muzikos kupinas Kristinos Norvilaitės grafikos pasaulis

Grafikę Kristiną Norvilaitę galima vadinti vietoje nenustygstančia menininke, kuri aktyviai dalyvauja personalinėse ir grupinėse parodose, iliustruoja knygas, vykdo edukacinius užsiėmimus, kuria scenografiją spektakliams. Šį sykį K. Norvilaitė kviečia į Kauną – į Antano Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje surengtą parodą „Aš klausausi muzikos“.

Kristina Norvilaitė, „Aš noriu groti", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Aš noriu groti", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Berniukas laukia įkvėpimo", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Berniukas laukia įkvėpimo", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Garsas", 2016, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Garsas", 2016, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Pokalbis", 2016, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Pokalbis", 2016, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Stiprus balsas", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Stiprus balsas", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Kompozitorius", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Kristina Norvilaitė, „Kompozitorius", 2015, parodos organizatorių nuotr.
Astijus Krauleidis-Vermontas

Kitoks pliažas

Įdomu, kokios mintys kyla, kai išgirstame žodį „pliažas“. Vieniems tai – vasara, kitiems – Lietuvos pajūris, atostogos, ramybė ar tiesiog karšti čeburekai. Skirtingos asociacijos gali būti išryškinamos ir fotografijos mene. Štai kasmetinis Kauno tarptautinis fotomeno festivalis „Kaunas Photo“ siūlo užsukti į Mykolo Žilinsko dailės galerijoje veikiančią parodą „Pliažo sezonas“, kurioje iš tikrųjų galima pasijusti kaip prie jūros. 

Tadas Černiauskas, „Komforto zona“
Tadas Černiauskas, „Komforto zona“
Kirill Golovchenko, „Atostogos“
Kirill Golovchenko, „Atostogos“
Jashim Salamo, „Gyvenimas iš laivų kapinyno“
Jashim Salamo, „Gyvenimas iš laivų kapinyno“
Emily Wabitsch, „Iš „Koks“ paplūdimio, su meile“
Emily Wabitsch, „Iš „Koks“ paplūdimio, su meile“
Krzysztof Racoñ, „Zakžovekas“,
Krzysztof Racoñ, „Zakžovekas“,
Marton Kallai, „Solotvinas – sūrus sapnas“
Marton Kallai, „Solotvinas – sūrus sapnas“
François Marmion, „Sumautos atostogos“
François Marmion, „Sumautos atostogos“
Astijus Krauleidis-Vermontas

Tikrovės refleksijos: tarp regimybės ir neapibrėžtumo

Ukrainiečių tapytojas Rustamas Mirzoevas kartu su Ievgenu Petrovu ir Mykolu Belousu kovo 23 – balandžio 22 dienomis pristatė darbus parodoje „Atstumtieji“. Darbai, eksponuoti Vilniaus galerijoje „Cechas“ ne tik reprezentavo skirtingus autorius, bet taip pat išryškino jų panašumus. Autoriai pabrėžia individualų tikrovės-fantazijos suvokimą, perteikiamą per plastiką ir figūratyvumą.

Ievgenas Petrovas, „Karas" (2016)
Ievgenas Petrovas, „Karas" (2016)
Ievgenas Petrovas, „Žmogus kanda šuniui" (2014)
Ievgenas Petrovas, „Žmogus kanda šuniui" (2014)
Ievgenas Petrovas, „Žaidimas" (2016)
Ievgenas Petrovas, „Žaidimas" (2016)
Mykolas Belousas, „Draugės" (2010)
Mykolas Belousas, „Draugės" (2010)
Mykolas Belousas, „Namie" (2014)
Mykolas Belousas, „Namie" (2014)
Rustamas Mirzoevas, „Katinas" (2013)
Rustamas Mirzoevas, „Katinas" (2013)
Rustamas Mirzoevas, „Kėdė" (2014)
Rustamas Mirzoevas, „Kėdė" (2014)
Astijus Krauleidis-Vermontas

Ak, tas šiuolaikiškumas

Nacionalinis Kauno dramos teatras, rodos, kaskart metų pabaigą pasirenka pažymėti naujo spektaklio premjera, kuri žiūrovus nuteiktų gana šventiškai ir pakiliai. Prieš porą metų buvo pristatomas Gintaro Varno spektaklis „Biografija: vaidinimas“, prieš metus – Vido Bareikio „Hamletas“. Pastarasis teatrinis įvykis buvo šventiškas, pompastiškas ir ypač šiuolaikiškas. Būtent postmodernus režisieriaus žvilgsnis į realijas spektaklyje tiko ir rado aiškią vietą. Šių metų naujojo sezono premjerų ratą užbaigė Jono Vaitkaus spektaklis „Fjorenca“, kuris režisierių po dešimties metų pertraukos sugrąžino į Kauno teatrinį gyvenimą.

„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
„Fjorenca", rež. J. Vaitkus, nuotr. D. Stankevičiaus
Astijus Krauleidis-Vermontas

Gili ir paini šiuolaikinė akvarelė

Šiandien retas kuris menininkas imasi akvarelės. Galbūt ši technika reikalauja specifinio įdirbio, meditatyvaus požiūrio ar skaidrios sąmonės? Vis dėlto kai kuriems XXI a. menininkams akvarelė išlieka įdomi, galinti padėti išpildyti jų idėjas. Įrodymas, kad skaidrios spalvos yra patrauklios – tai 6-osios tarptautinės akvarelės bienalės „Baltijos tiltai“ pagrindinė atrankinė konkursinė paroda „Kryptys ir iššūkiai“, veikianti Kauno paveikslų galerijoje. Apžiūrėti šios parodos darbų ekspoziciją – puikus būdas bent trumpam į šalį nuvyti rudens darganą.

Vidmantas Zarėka, triptikas „Riboženkliai", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Vidmantas Zarėka, triptikas „Riboženkliai", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Edita Sūdžiūtė, „Lietaus abstrakcija", nuotr. D. Slavinsko
Edita Sūdžiūtė, „Lietaus abstrakcija", nuotr. D. Slavinsko
Bejaminas Jenčius, ciklas „Virpesiai", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Bejaminas Jenčius, ciklas „Virpesiai", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Mall Paris, „Be pavadinimo. 19", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Mall Paris, „Be pavadinimo. 19", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Lena Johansson Fahlén, „Islandijos žemė", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Lena Johansson Fahlén, „Islandijos žemė", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Mari Roosvalt, triptikas „Nostalgija", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto
Mari Roosvalt, triptikas „Nostalgija", nuotr. A. Krauleidžio-Vermonto