7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Autorius: Gražina Montvidaitė

Gražina Montvidaitė

„Resurrexit“ – 41-mą kartą prikelta viltis

Savaitę po Šv. Velykų jau keturiasdešimt pirmą kartą tradiciškai rengiamas festivalis „Resurrexit“, kuriuo šlovinamas ir muzika pasitinkamas prisikėlimas. Per daugelį metų festivalis formuojasi, kinta, siūlo įvairias iniciatyvas, veiklas bei koncertus skirtingoms auditorijoms. Pažvelkime koks bus šių metų festivalis ir ką tikrai verta išgirsti.    

Choras „Polifonija“. Organizatorių nuotr.
Choras „Polifonija“. Organizatorių nuotr.
Gražina Montvidaitė

Lietuvos muzikų pareiga – skatinti kurti naujus lietuviškus kūrinius ir juos atlikti

Pokalbis su choro dirigentu Sigitu Vaičiulioniu

Šis pokalbis yra ciklo „Šiauliuose gimusi muzika“ dalis. Ciklo sumanymas – pakalbinti Šiauliuose gyvenančius muzikos profesionalus, kurie patys kuria, atlieka muziką arba yra išugdę ne vieną kartą muzikų, garsinančių miesto vardą visoje šalyje ir už jos ribų. Šių pokalbių tikslas – atsukti rampos šviesas į iškilius ir talentingus Šiaulių muzikus, pristatyti juos platesnei auditorijai.

„Polifonijos“ 45-asis jubiliejus. 2019 m. A. Staponkaus nuotr.
„Polifonijos“ 45-asis jubiliejus. 2019 m. A. Staponkaus nuotr.
Pirmasis Vokalinio senosios muzikos ansamblio, vėliau tapusio „Polifonija“, koncertas 1974 m. gruodžio 31 d. Šiaulių Pedagoginio instituto aktų salėje. S. Vaičiulionio asmeninio archyvo nuotr.
Pirmasis Vokalinio senosios muzikos ansamblio, vėliau tapusio „Polifonija“, koncertas 1974 m. gruodžio 31 d. Šiaulių Pedagoginio instituto aktų salėje. S. Vaičiulionio asmeninio archyvo nuotr.
Popiežius Jonas Paulius II, S. Vaičiulionis ir „Polifonija“ Romoje. S. Vaičiulionio asmeninio archyvo nuotr.
Popiežius Jonas Paulius II, S. Vaičiulionis ir „Polifonija“ Romoje. S. Vaičiulionio asmeninio archyvo nuotr.
Šiaulių pučiamųjų orkestro koncertai su jaunaisiais talentais. Marijus Šalkus ir S. Vaičiulionis. A. Staponkaus nuotr.
Šiaulių pučiamųjų orkestro koncertai su jaunaisiais talentais. Marijus Šalkus ir S. Vaičiulionis. A. Staponkaus nuotr.
Gražina Montvidaitė

Frenkelių istorija, papasakota per muziką ir viltį

Pokalbis su choro dirigentu, kompozitoriumi Gintautu Venislovu

Pilna salė klausytojų, susirinkusių į choro koncertą, dažniausiai tikisi išgirsti klasikinius kūrinius, o atlikimas, atrodo, turėtų būti panašus į giedojimą bažnyčioje. Nors tai yra svarbi chorinio repertuaro dalis, tai tikrai nėra viskas, ką jis sugeba. Kaskart novatorišku projektu tai įrodo „Polifonijos“ meno vadovas Linas Balandis, sugalvodamas, kaip dar naujai atskleisti ir praplėsti choro kaip instrumento galimybes. Koncertuose apimanti nuostaba jau tampa natūralia būsena, o projektuose sutelktų kūrėjų bendras rezultatas kūrinio žanro apibrėžimą daro praktiškai neįmanomą. 

Koncerto akimirka. Organizatorių nuotr.
Koncerto akimirka. Organizatorių nuotr.
Gražina Montvidaitė

Ruduo su Tarptautiniu Šv. Jokūbo festivaliu

Pokalbis su festivalio organizatoriumi, valstybinio choro „Vilnius“ meno vadovu ir vyr. dirigentu Artūru Dambrausku

Rugsėjo 11-ąją prasidėjo vienuoliktasis sakralinės muzikos festivalis, užgimęs Vilniuje ir kasmet vis plačiau skambantis Šv. Jokūbo piligriminiame kelyje esančiose bažnyčiose. Apie festivalio pradžią ir šių metų svarbiausius akcentus kalbamės su choro „Vilnius“ meno vadovu ir vyr. dirigentu, festivalio organizatoriumi Artūru Dambrausku.

Šv. Jokūbo festivalio atidarymo koncertas. Ž. Ivanausko nuotr.
Šv. Jokūbo festivalio atidarymo koncertas. Ž. Ivanausko nuotr.
Artūras Dambrauskas. Ž. Ivanausko nuotr.
Artūras Dambrauskas. Ž. Ivanausko nuotr.
Choras „Vilnius“, dirigentas Artūras Dambrauskas. Ž. Ivanausko nuotr.
Choras „Vilnius“, dirigentas Artūras Dambrauskas. Ž. Ivanausko nuotr.
Šv. Jokūbo festivalio atidarymo koncertas. Ž. Ivanausko nuotr.
Šv. Jokūbo festivalio atidarymo koncertas. Ž. Ivanausko nuotr.
Gražina Montvidaitė

Senovinės giesmės skamba naujai projekte „Kantičkos lietuviškos“

Giesmėmis sutinka, giesmėmis ir palydi – toks būdavo lietuvio kelias per gyvenimą. Giesmes lietuviai giedojo dar pagoniškais laikais, o krikščionybei įsitvirtinant, bažnytinės giedojimo tradicijos susidūrė ir susipynė su liaudiškomis šaknimis. Tokia pynė nuo Lietuvos krikšto sukosi per penkis šimtus metų kol mūsų laikams atnešė kantičkinį dainavimą.

Gražina Montvidaitė

Chorinė muzika sklinda virtualiai

Projekto „Virtuali Polifonija“ apžvalga

Po trumpos vasariškos pauzės grįžome į karantininę dienotvarkę, todėl koncertinėms įstaigoms teko arba užsidaryti, arba ieškoti, kaip prisitaikyti. Vienas iš būdų – virtualūs kultūriniai renginiai. Gausiame jų sraute išsiskyrė koncertų ir seminarų ciklas „Virtuali Polifonija“, nes pasiūlė ne tik koncertus publikai, bet ir kvalifikacijos kėlimo seminarus profesionalams.

Choras „Polifonija“ ir Pavelas Giunteris
Choras „Polifonija“ ir Pavelas Giunteris
Gintautas Venislovas
Gintautas Venislovas
Lauryno Vakario Lopo seminaras
Lauryno Vakario Lopo seminaras
Linas Balandis ir Monika Sokaitė
Linas Balandis ir Monika Sokaitė
Linas Balandis ir Zita Bružaitė
Linas Balandis ir Zita Bružaitė
Monikos Sokaitės „Salve Samogitia“
Monikos Sokaitės „Salve Samogitia“
Virtualus seminaras. Choras „Polifonija“
Virtualus seminaras. Choras „Polifonija“
Virtualus seminaras. Laurynas Vakaris Lopas ir Linas Balandis
Virtualus seminaras. Laurynas Vakaris Lopas ir Linas Balandis
Gražina Montvidaitė

Artumo poreikis

Diskusija ir spektaklis „Nothing Hurts“ festivalyje „Medūza“

Vasaros pabaigoje pirmojo Šiaulių medijų ir performansų festivalio „Medūza“ organizatoriai teatrui paskyrė du renginius. Rugpjūtį Šiaulių dailės galerijoje vyko diskusija „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“ bei spektaklis „Nothing Hurts“.

Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Petras Šimonis ir Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Petras Šimonis spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Petras Šimonis spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė spektaklyje „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Scena iš spektaklio „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Scena iš spektaklio „Nothing Hurts“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė, Artūras Areima ir Inga Sanakojevaitė diskusijoje „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Monika Poderytė, Artūras Areima ir Inga Sanakojevaitė diskusijoje „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Nomeda Šatkauskienė diskusijoje „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Nomeda Šatkauskienė diskusijoje „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Diskusija „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Diskusija „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“. I. Slonksnytės nuotr.
Gražina Montvidaitė

Jono Pauliaus II šimtmečio minėjimas su „Polifonija“

Pokalbis su muzikologe Danute Kalavinskaite ir choro meno vadovu Linu Balandžiu

Šv. popiežiaus Jono Pauliaus II asmenybė ypatingai svarbi Lietuvai. Popiežių ir Lietuvą siejo nuoširdi draugystė, o prieš atvykdamas į mūsų šalį popiežius stengėsi pramokti lietuvių kalbos. Jo vizitas 1993 m. paliko ryškų pėdsaką Lietuvos politiniame, religiniame ir kultūriniame gyvenime. Chorui „Polifonija“ teko laimė sutikti pontifiką dar prieš jo vizitą, vėliau giedoti jį sutinkant mūsų šalyje. Šiais metais minime šv. Jono Pauliaus II 100-ąsias gimimo metines. Šiai progai paminėti choras „Polifonija“ skiria paskaitų-koncertų ciklą „Muzika popiežiaus kelyje“ (rugsėjo 12 d. Kražiuose, 19 d. Šiauliuose, 20 d. Pakruojyje), apie kurį kalbamės su muzikologe Danute Kalavinskaite ir choro meno vadovu Linu Balandžiu.

Choras „Polifonija“ Vatikane 1992 m. Choro archyvo nuotr.
Choras „Polifonija“ Vatikane 1992 m. Choro archyvo nuotr.
Choras „Polifonija“. Dirigentas Linas Balandis. A. Lavickienės nuotr.
Choras „Polifonija“. Dirigentas Linas Balandis. A. Lavickienės nuotr.
Linas Balandis ir Danutė Kalavinskaitė. LMTA archyvo nuotr.
Linas Balandis ir Danutė Kalavinskaitė. LMTA archyvo nuotr.
Gražina Montvidaitė

Tytuvėnų vasaros festivalio apžvalga

Orams vėstant ir rudenėjant norisi prisiminti malonias vasaros akimirkas, susumuoti kiek spėta knygų perskaityti, kiek braškių suvalgyta, koncertų aplankyta. Vasarą muzikinių festivalių Lietuvoje gausu – kiekvieną savaitgalį koncertų ir renginių pasiūla didžiulė, o jų konkurencija su sodo ir daržo darbais kartais pralaimi nelygioje kovoje. Tad paskaičiuokime.

 

Kasmet Šiaurės Lietuvoje praūžiančiame tarptautiniame Tytuvėnų vasaros festivalyje pristatyta vienuolika koncertų šešiuose miestuose ir miesteliuose. Dažniausiai koncertų programoms pasirinkta barokinė, klasicistinė ar romantizmo laikotarpio muzika. Tai geriausiai klausytojų pažįstama, jau puikiai žinomų ir girdėtų kompozitorių kūryba. Vos du, trys koncertai skirti praėjusio šimtmečio ar artimesnei mūsų laikams muzikai.

Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Tytuvėnų vasaros festivalyje. Organizatorių nuotr.
Gražina Montvidaitė

Vargonų ir obojaus meistrų koncertas Kauno Įgulos bažnyčioje

Pažaislio muzikos festivalio koncertą „Muzika dviem“ atliko du garsūs atlikėjai: vargonininkas Virginijus Barkauskas ir obojininkas Robertas Beinaris. Šios pavardės klausytojams reiškia aukštą instrumento valdymo meistriškumą ir muzikavimo meną.

Robertas Beinaris. Autorės nuotr.
Robertas Beinaris. Autorės nuotr.
Koncerto Kauno  Įgulos bažnyčioje finalas. Autorės nuotr.
Koncerto Kauno Įgulos bažnyčioje finalas. Autorės nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 3  >>> Archyvas