Kinas

Savaites filmai

iliustracija
„Teisė žudyti"

Dvi dienos Paryžiuje ***

Prancūzė Marion ir amerikietis Džekas nusprendžia „atgaivinti“ savo meilę ir išsirengia pakeliauti po Europą. Paryžiaus jie negali aplenkti, nes čia gyvena Marion tėvai, liberalai ar net anarchistai, bet, deja, nemokantys angliškai... Pagrindinį Marion vaidmenį sukūrusi Julie Delpy yra ir filmo režisierė. Ji taip pat jau senokai gyvena Amerikoje, todėl turi ką papasakoti apie kultūrų susidūrimus bei neatitikimus. „Dvi dienos Paryžiuje“ – šeimyninis filmas. Jo intonacija specifiška – juk vaidina Delpy tėvai ir sesuo. Tačiau režisierė kratosi filmui lipdomos „romantiškos komedijos, kurios veiksmas vyksta Paryžiuje“ etiketės (Prancūzija, Vokietija, 2007). (Vilnius, Panevėžys)

Ieškokit Gudručio! ***

Kadaise taip vadinosi populiarus amerikiečių serialas, pašiepęs filmus apie Bondą. Tačiau filmai apie agentą 007 vis labiau „realistiškėja“, tad „Ieškokit Gudručio!“ kūrėjai perkels į sąlygišką pasaulį, kurį nori valdyti dvi visiškai priešingų pažiūrų grupuotės. Tvarkingam „Kontrolės“ analitikui Gudručiui (Steve Carell) teks susikauti su teroristus remiančia organizacija, kuri vadinasi „Chaosas“. Tačiau vieno Gudručio niekad nebūna gana. Todėl jam padės agentė 99, kurią suvaidino kylanti žvaigždutė Anne Hathaway. Režisierius Peteris Segalas (JAV, 2008). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Panevėžys)

Keistuolis Deivas **

Eddie Murphy per trisdešimties metų kino karjerą jau buvo veterinaras, policininkas, vagis ir net asilas. Šioje Briano Robbinso komedijoje Eddie Murphy vaidina žmogaus formos kosminį laivą, kuriuo į Žemę atvyksta šimtas miniatiūrinių svetimos civilizacijos atstovų. Žinoma, jie nusileidžia žmonių pasaulio centre – Niujorko Centriniame parke. Ateivių iš kosmoso vadą taip pat vaidina Murphy (JAV, 2008). (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai)

Maištingoji Ana ***

Dieną Ana (Manuela Velles) pramogauja paplūdimyje, popiet bando prilygti Picasso, vakarais diskutuoja su tėveliu, kurį vadina mylimu pabaisa. Jos galvoje – tikras chaosas. Viskas pasikeičia, kai paplūdimyje pasirodo iš Madrido atvykusi menų mecenatė (Charlotte Rampling). Ji mielai sutinka pabūti laukinės merginos rėmėja... Skirtingos filmo dalys rodo Anos likimą tarp 18 ir 22-ejų. Ana nori pažinti save, atrasti kančios, mirties, laimės ir ekstazės prasmę. Jos filosofinė ir kulinarinė odisėja kupina nuorodų į Jungą ir Freudą, Cioraną ir Lévinasą, bet joje galima įžvelgti ir savotišką, matyt, nesąmoningą Carloso Sauros filmų parodiją. Ką gi, ispanų režisierius Julio Medemas juk neatsitiktinai laikomas jo mokiniu ir tradicijų tęsėju (Ispanija, 2007). (Vilnius)

Teisė žudyti ***

Du Niujorko policijos veteranai tiria žmogžudystes, kurių aukomis tampa rimtos bausmės išvengę nusikaltėliai – prievartautojai, pedofilai, narkotikų platintojai. Žudikas rašo eiles ir palieka jas šalia aukų. Jis apeliuoja į teisingumą. Netrukus policininkai ima įtarti, kad žudikas yra saviškis, t.y. policininkas. Įtarimai krinta ant vieno iš dviejų veteranų, kurie dirba kartu jau keliasdešimt metų. Jono Avneto filmo traukos taškas, pagrindas, vertė ar pan. yra dviejų didžiųjų Holivudo žvaigždžių – Alo Pacino ir Roberto De Niro duetas. Viename filme jie taip ir nebuvo susitikę, tik prasilenkė „Karštyje“. „Teisėje žudyti“ jų duetas – dovana ir gerbėjams, ir patiems aktoriams. Legendinės „Actor’s Studio“ pamokos juntamos kiekviename kadre, kai aktoriai yra ekrane, noras įrodyti, kad kiekvienas jų yra geriausias, – taip pat. Žiūrovai gali pasijusti aktorių meistriškumo konkurse ir tai bus filme bene įdomiausia. Deja, abu aktoriai nelabai turi ką vaidinti, nes personažai primena senas schemas, o ne gyvus žmones. Žudiko paieškos taip pat nesužavi originalumu, jos nuolat stringa, nepaisant režisieriaus pastangų įžūliai painioti kortas. Pagaliau ar šiuo atveju taip svarbu, kas yra žudikas? (JAV, 2008) (Vilnius, Kaunas, Šiauliai, Panevėžys)


___________________

****** – šedevras, ***** – pasižiureti butina, **** – geras filmas, *** – buna ir geriau, ** – jei turite daug laiko, * – niekalas