Teatras

Kviečia penktosios „Sirenos“

anonsai

iliustracija
„Orestėja“

Rugsėjo viduryje prasidės penktasis tarptautinis Vilniaus teatro festivalis „Sirenos“. Beveik visą mėnesį – nuo rugsėjo 14 iki spalio 12 d. – truksiančioje gero teatro šventėje bus parodyti šeši įvairias šiuolaikinio teatro formas pristatantys užsienio spektakliai. Nuo rimčiausių kanoninių dramos tekstų interpretacijų iki įžūliausių provokacijų; nuo ėjimo gilyn daugiametės teatro tradicijos brėžiama kryptim iki kolumbiškų kelionių ieškant naujų teatro žemių muzikos, kino, vizualiųjų menų paribių teritorijose.

Šventę pradės provokatorės „Tigrinės lelijos“ – britų trupė „The Tiger Lillies“. Praėjusių metų „Sirenose“ jos kerėjo žiūrovus savo jausmų sumaištį keliančiomis dainomis ir netikėta H.Ch. Anderseno pasakos „Mergaitė su degtukais“ versija suaugusiems. Šįmet seniausioje iš Vilniuje veikiančių Rusų dramos teatro scenoje vėl skambės iki kaulų čiulpų prasismelkiantis Martyno Jacques’o falcetas koncerte (rugsėjo 14 d.) ir naujame spektaklyje „Septynios mirtinos nuodėmės“, brėžiančiame žmogiško nuopuolio kelią nuo rojaus iki pragaro (rugsėjo 15, 16 d.).

Spalio pradžioje sugaus sunkioji „Sirenų“ artilerija. Vokiečių viduriniosios kartos režisierius, vieno reikšmingiausių Vokietijos teatrų Berlyno „Deutsches Theater“ vadovas Michaelis Thalheimeris pristatys spektaklį pagal vienintelę išlikusią graikišką trilogiją – Aischilo „Orestėją“ (spalio 1, 2 d. Nacionaliniame dramos teatre). Thalheimeris radikaliai „apkarpo“ kanoninį tekstą, siekdamas prasibrauti iki pačios jo esmės ir perteikti emocinį jo poveikį šiuolaikiniam žiūrovui. Aplinka, koloritas, istorinis kontekstas traukiasi į antrą planą, kad išryškėtų tai, kas nepavaldu laikui ir nepriklauso nuo konkrečios vietos.

Ieškodamas bene dažniausiai interpretuojamo klasikinio dramaturgijos teksto esmės, dar toliau eina garsusis rusų choreografas ir režisierius Saša Pepeliajevas, estų teatre „Von Krahl“ pastatęs Shakespeare’o „Hamleto“ monospektaklio versiją. „Von Krahl“ teatro pažiba Juhanas Ulfsakas – vienintelis aktorius scenoje, vaidinantis daugybę tarpusavy bendraujančių Hamletų. Pasitelkęs šiuolaikines technologijas, šis „Hamletas“ žvelgia į šiandienos žmogų, tapusį savo paties susikurtų gyvenimo ir elgesio modelių belaisviu. Shakespeare’o teksto panaudota nedaug, tačiau žymusis Hamleto monologas kartojamas ir pristatomas daugeliu įvairių būdų (spalio 3, 4 d. „Menų spaustuvėje“).

Norvegų trupės „POS Theatre Company“ spektaklis-koncertas „Ateik!“ skirtas švedų aktoriaus, skandinavų mylimo poeto ir muzikanto Allano Edwallio atminimui. Edwallis vaidino daugelyje Ingmaro Bergmano spektaklių ir filmų, taip pat paskutiniame, Gotlande filmuotame Andrejaus Tarkovskio filme „Aukojimas“. Spektaklyje, sukurtame iš Edwallio muzikos ir tekstų, vaidina vienas geriausių Oslo Nacionalinio teatro aktorių Øysteinas Røgeris – pagrindinis Norvegijoje režisuotų Oskaro Koršunovo spektaklių aktorius (spalio 7, 8 d. „Menų spaustuvėje“).

Dokumentinio kino ir teatro sąsajas kurianti ir tyrinėjanti belgų trupė „Berlin“ su „kinematografiniu spektakliu“ „Bonanza“ apie mažiausią Kolorado valstijos miestelį ir italų teatro „Orthographe“ spektaklis optiniam kambariui „Bandymai skristi“, neriantis į sapno vaizdus, turėtų sudominti tuos, kuriems vis dar įdomu kelti klausimus‚ kas yra ir kas gali būti teatras (rugsėjo 21, 22 ir 29, 30 d. „Menų spaustuvėje“).

Kaip ir kasmet, „Sirenos“ pristatys įdomiausius praėjusio sezono lietuviškus spektaklius, o „Menų spaustuvėje“ veiks festivalio klubas.

Festivalio „Sirenos“ inf.