Teatras

NDA’07 vainikuos du intriguojantys spektakliai

anonsai

Šįmet tarptautinis teatro festivalis „Naujosios dramos akcija“ dalį programos pristato rudenį. Teatro gerbėjai spalio mėnesį galės susipažinti su dviem intriguojančiais žinomų šiuolaikinio teatro menininkų spektakliais.

Spalio 13 d. „Meno forte“ viešės nepriklausomo Maskvos teatro „Praktika“ spektaklis „Liepa“ („Ijul“) pagal naujausią garsaus šiuolaikinio rusų dramaturgo Ivano Vyrypajevo pjesę. Prieš penkerius metus pasirodęs debiutinis Vyrypajevo spektaklis „Deguonis“ tapo naujojo rusų teatro vizitine kortele. Per pastaruosius metus Vyrypajevas įsitvirtino ne tik šiuolaikiniame rusų teatre, bet ir kine. Jo pilnametražis filmas „Euforija“ pernai pelnė Venecijos kino festivalio „Mažąjį auksinį liūtą“ (filmas „Euforija“ bus rodomas spalio 14 d. kino centre „Skalvija“). Vyrypajevo pjesės statomos Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Čekijoje, Bulgarijoje, Lenkijoje. 2006 metais pasirodęs Vyrypajevo „Liepos“ pastatymas, kurį režisavo nuolatinis dramaturgo kūrybinis partneris Viktoras Ryžakovas, tapo Maskvos teatrinio gyvenimo įvykiu. Spektaklyje vaidina Piotro Fomenkos auklėtinė ir viena ryškiausių jaunų rusų aktorių Polina Agurejeva. Anot Vyrypajevo, „Liepa“ – tai „spektaklio įvaizdis, gimęs iš erdvės“, o spektaklio temos, įvaizdžiai ir idėjos šiandienėje Rusijos erdvėje „skamba kaip varpelis“. Kraupus pasakojimas apie maniaką-žmogėdrą spektaklyje virsta sukrečiančia istorija apie dvasios blaškymąsi žemiškoje ašarų pakalnėje, apie demoniškos jėgos meilę, tiesiogine šių žodžių prasme viską nušluojančią ir viską suryjančią...

Spalio 27, 28 d. „Meno forte“ bus galima pamatyti vieno ryškiausių šiuolaikinių jaunų Europos režisierių vengro Ćrpćdo Schillingo unikalią „Hamleto“ versiją „hamlet ws“. Kadangi svarbiausiose Shakespeare’o „Hamleto“ scenose veikia ne daugiau kaip trys personažai, Schillingas pagrindinius vaidmenis spektaklyje patikėjo trims vyrams aktoriams. Čia nėra scenografijos ir kostiumų, jokių šviesų efektų ir rekvizito, kurie padėtų aktoriams sukurti iliuziją. Aktoriai – visiškai šalia žiūrovo. Jiems užtenka vos kelių kvadratinių metrų aikštelės. Pasitelkę minimalias priemones spektaklio kūrėjai padeda kiekvienam atskiram žiūrovui įsivaizduoti savo „Hamleto“ versiją. Spektaklyje naudojama ne vien Shakespeare’o dramaturgija. Čia skamba Goethe’s, Büchnerio, Čechovo, Williamo Blake’o, Ginsbergo ir net Eminemo tekstai. Vis dėlto, anot prancūzų „Libération“, „triumfuoja Shakespeare’as, vaidinamas trijų aktorių. Jie dovanoja mums išskirtinę ir galingą teatro patirtį, ir tai mums dar kartą primena, kad Árpádas Schillingas ir „Krétakör“ teatras iš Budapešto yra pačiame šiandieninės Europos smaigalyje.“

NDA inf.