Kinas

„Kino pavasaris“ kviečia į Lotynų Amerikos kultūros dienas

anonsai

iliustracija
„Dėžė 507“

Vakar Lotynų Amerikos dienas Šv. Kotrynos bažnyčioje atidarė Šv. Kristoforo kamerinis orkestras. Lotynų Amerikos kultūros dienos, kurias organizuoja „Kino pavasaris“, vyks Vilniuje iki spalio 11-osios. Pasak „Kino pavasario“ direktorės Vidos Ramaškienės, platesnę pažintį su šio regiono materialine ir dvasine kultūra paskatino pernai įvykusios Meksikos kultūros dienos, sulaukusios didelio vilniečių ir miesto svečių susidomėjimo. Šiais metais nuspręsta išplėsti dienų geografiją ir supažindinti lietuvius su Kolumbijos, Brazilijos, Argentinos, Čilės ir kitų Lotynų Amerikos šalių kultūriniu palikimu. Sostinės restoranuose, klubuose ir kavinėse taip pat vyks nacionalinių patiekalų, vynų ir kavos degustacijos, bus skaitoma poezija, pristatomos knygos, šokama salsa bei brazilų koviniai šokiai capoeira. Programoje numatyta 19 renginių, supažindinančių su Lotynų Amerikos kultūra.

Spalio 5–11 d. kino teatre „Forum Cinemas Vingis“ bus parodyti septyni pripažinimo sulaukę Lotynų Amerikos ir Ispanijos filmai:

„Pietų ekspresas“ („Sud express“, rež. Chema de la Peńa, Gabriel Velćzquez, Ispanija, 2005) – tai žvilgsnis į žmones, gyvenančius šalia „Pietų ekspreso“ – traukinio iš Paryžiaus į Lisaboną. Sumanytas kaip dokumentinis, filmuojant tapo vaidybiniu filmu, pasakojančiu skirtingų žmonių istorijas.

„Heroinas“ („Heroīna“, rež. Gerardo Herrero, Ispanija, 2005) pasakoja apie opią priklausomybės nuo heroino problemą. Jis paremtas tikrais įvykiais, kai grupė moterų iš Galicijos, kurių sūnūs tapo priklausomi nuo narkotikų, 9-ajame dešimtmetyje pradėjo kovą prieš narkotikų pardavėjus Šiaurės Ispanijoje.

„Dėžė 507“ („La Caja 507“, rež. Enrique Urbizu, Ispanija, 2002) – tai intensyvus ir intriguojantis trileris, kuriame susipina ekonominių grupių finansinės manipuliacijos ir tėvo keršto dėl dukros netekties troškulys.

„Rankos“ („Las Manos“, rež. Alejandro Doria, Argentina, 2006) – tai tikrais faktais paremta istorija, pasakojanti apie tėvą Mario Pantaleo, italų kunigą, gydantį rankų prisilietimu.

„Jei daugiau tavęs nepamatysiu“ („Por si no te vuelvo a ver“, rež. Juan Pablo Villaseńor, Meksika, 1997) – komedija apie gyvenimą, mirtį ir laimės paieškas. Pagrindiniai herojai yra penki bėgliai iš senelių prieglaudos.

„Nakties šviesos“ („Luces de la noche“, rež. Sergio Muńoz Güemes, Meksika, 2006) pasakoja apie išėjusį į pensiją teisėją, bandantį surasti savo pirmąją meilę.

„Paskutinės apeigos“ („Rito terminal“, rež. Óscar Urrutia Lazo, Meksika, 2000) – magiškojo realizmo stiliaus kelionė, kai indėnų tikėjimui susidūrus su moderniuoju pasauliu išnyksta įprasta tikrovė.

Rengėjų inf.