Kinas

Vi­si Gied­rės Bei­no­riū­tės fil­mai „Skal­vi­jo­je“

anonsai

„Skal­vi­jos“ ki­no cen­tre ge­gu­žės 11–16 d. bus pri­sta­ty­ta ki­no re­ži­sie­rės Gied­rės Bei­no­riū­tės fil­mų pro­gra­ma. Au­to­rę, ku­rios fil­mog­ra­fi­jo­je jau še­ši fil­mai, bū­tų ga­li­ma pri­skir­ti jau­na­jai kū­rė­jų kar­tai, fil­mus ji nuo­sek­liai ku­ria jau de­šimt me­tų. Pa­si­žiū­rė­jus vi­sus juos, ga­li­ma ne tik ma­ty­ti re­ži­sie­rės meist­riš­ku­mo au­gi­mą, bet ir pa­ste­bė­ti su­si­for­ma­vu­sį au­to­rės brai­žą.

Pir­ma­sis Bei­no­riū­tės fil­mas „Ma­no vie­ni­šos drau­gės“ (13 d. 18 val.) su­kur­tas dar stu­di­jų Lie­tu­vos mu­zi­kos aka­de­mi­jo­je me­tais. Tai iro­niš­kai grau­dus do­ku­men­ti­ne ma­nie­ra nu­fil­muo­tas trum­po met­ra­žo pa­sa­ko­ji­mas apie pen­kių vie­ni­šų drau­gių kas­die­ny­bę. Jau re­ži­sū­ri­nia­me de­biu­te at­si­sklei­džia G. Bei­no­riū­tės psi­cho­lo­gi­nės įžval­gos, mo­kė­ji­mas pa­rink­ti ak­to­rius, dirb­ti su jais. Re­tai ro­dy­tas jos vai­dy­bi­nis fil­mas „Ma­ma, tė­tė, bro­lis, se­sė“ (13 d. 18 val.) iš­si­ski­ria dra­ma­tiš­ka nuo­tai­ka. Tai in­ty­mi vie­nos šei­mos dra­ma, ke­lian­ti žmo­nių su­sve­ti­mė­ji­mo klau­si­mus. Fil­me vaid­me­nis su­kū­rė gar­sūs ak­to­riai Jū­ra­tė Onai­ty­tė, Vy­tau­tas Pet­ke­vi­čius.

Be­ne la­biau­siai G. Bei­no­riū­tę iš­gar­si­no fil­mas „Tro­lei­bu­sų mies­tas“ (11 d. 18.30, 14 d. 18.50), ro­dy­tas ne vie­na­me tarp­tau­ti­nia­me ki­no fes­ti­va­ly­je, 2003 m. ap­do­va­no­tas Ba­ku au­dio­vi­zu­a­li­nių me­nų fes­ti­va­lio (Azer­bai­dža­nas) pri­zu. Šis do­ku­men­ti­nis fil­mas at­sklei­džia ne tik Vil­niaus vi­suo­me­ni­nio trans­por­to kon­tro­lie­rių ir „zui­kių“ san­ty­kius, bet kal­ba ir apie mū­sų pa­čių kas­die­ny­bę, ne­iš­si­pil­džiu­sias sva­jo­nes ir no­rą gy­ven­ti ge­riau.

Vai­dy­bi­nia­me trum­po met­ra­žo fil­me „Eg­zis­ten­ci­ja“ (15 d. 18.20) re­ži­sie­rei vėl pa­vyks­ta su­de­rin­ti va­liū­kiš­ku­mą su liū­de­siu. Fil­mo he­ro­jai – dvi pa­dū­ku­sios bo­bu­lės, va­ži­nė­jan­čios ve­lo­mo­bi­liu, jau­nas fo­to­gra­fas, fik­suo­jan­tis liū­de­sio ir džiaugs­mo aki­mir­kas, ir jo nau­jo­ji pa­žįs­ta­ma gra­žuo­lė mer­gi­na. Bo­bu­lės gal­vo­ja apie ar­tė­jan­čią mir­tį, jau­nuo­liai – apie am­ži­ną mei­lę. 2005 m. fil­mas no­mi­nuo­tas ge­riau­sio Eu­ro­pos trum­pa­met­ra­žio fil­mo „Les Lu­tins“ ap­do­va­no­ji­mui (Pran­cū­zi­ja).

Į nuo­ša­lų Vul­ka­nov­kos kai­mą Kry­mo ste­pė­se re­ži­sie­rė nu­ke­lia­vo no­rė­da­ma už­fik­suo­ti ten gy­ve­nan­čius žmo­nes, ku­rie bu­vo „ap­krės­ti“ ki­nu, Ša­rū­nui Bar­tui dve­jus me­tus fil­muo­jant „Sep­ty­nis ne­ma­to­mus žmo­nes“. Do­ku­men­ti­nia­me fil­me „Vul­ka­nov­ka. Po di­džio­jo ki­no“ (16 d. 18.10) Bei­no­riū­tė ne tik su­grą­ži­na var­dus bu­vu­siems rek­vi­zi­tų sar­gams, vi­rė­joms, ma­suo­tė­je vai­di­nan­tiems bu­vu­siems ano­ni­mams, bet ir at­sklei­džia ne­leng­vą jų kas­die­ny­bę, ge­bė­ji­mą džiaug­tis ma­žo­mis gy­ve­ni­mo do­va­no­mis. Fil­mas ap­do­va­no­tas gar­bės di­plo­mu tarp­tau­ti­nia­me ki­no fes­ti­va­ly­je „Cur­tas Vi­la do Con­de“ (Por­tu­ga­li­ja), II di­plo­mu NVS ir Bal­ti­jos ša­lių ki­no fes­ti­va­ly­je „Ki­no­šok“ (Ru­si­ja). 2005 m. G. Bei­no­riū­tė ap­do­va­no­ta Lie­tu­vos ki­ne­ma­tog­ra­fi­nin­kų są­jun­gos pre­mi­ja „Už at­skleis­tą ki­no po­vei­kį žmo­nių gy­ve­ni­mui fil­me „Vul­ka­nov­ka. Po di­džio­jo ki­no“.

Nau­jau­sias re­ži­sie­rės fil­mas – „Gy­ve­no se­ne­lis ir bo­bu­tė“ (12 d. 15 val.). Pa­si­telk­da­ma ani­ma­ci­ją, do­ku­men­ti­nę me­džia­gą, fo­to­gra­fi­jas iš as­me­ni­nio ar­chy­vo, Bei­no­riū­tė ma­žos mer­gai­tės lū­po­mis pa­sa­ko­ja apie sa­vo se­ne­lius, so­viet­me­čiu iš­trem­tus į Si­bi­rą. Šio fil­mo dar lau­kia bū­si­mi fes­ti­va­liai.

„Skal­vi­jos“ inf.