Teatras

Naujasis Kauno dramos teatro sezonas

kronika

Kauno valstybinis dramos teatras pagaliau išsilaisvino iš statybinių tvorų ir pristato pirmąją šio sezono premjerą – Thomaso Bernhardo „Pietūs su Liudviku“. Kartu su šia premjera rugsėjo 28 ir 30 d. atidaroma ir naujoji teatro Palėpės salė su Karlsono videoteatru. Salės atidarymo ir premjeros proga bus pristatyta teatro išleista kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio muzikos spektakliams kompaktinė plokštelė.

Šimto vietų Palėpės salėje spektaklį pagal austrų dramaturgo Thomaso Bernhardo pjesę „Ritter, Dene, Voss“ (1984) pastatė klaipėdietis režisierius Alvydas Vizgirda, vaidina aktoriai Goda Piktytė, Sigitas Šidlauskas ir Daiva Stubraitė. Spektaklio scenografė – Marta Vosyliūtė, muziką sukūrė kompozitorius Giedrius Puskunigis. Spektaklio koprodiuseris – aktorių V. Šinkariuko, S. Šidlausko ir G. Piktytės dar 1999 m. įkurta VšĮ „Mens publica“.

„Ritter, Dene, Voss“ – vienas iš Bernhardo scenos kūrinių, vadinamų komedijomis, kuriame jis liūdnai parodijuoja dvasingais save laikančių žmonių gyvenimo būdą. Dvi seseris ir jų brolį slegia ne tik pagal senosios aukštuomenės taisykles sutvarkyti šeimos namai, bet ir jų pačių asmenybės. Seserų gyvenimas sukasi apie ekscentriškojo brolio poreikius, kuriuos autorius parodo kaip „bepročio laisvę“ apginti savo valią. Jie tarsi kalbasi ne tarpusavyje, bet kiekvienas su savimi, ir taip aiškinasi, ką vienas kitam reiškia.

T. Bernhardas pjesę skyrė trims žinomiems austrų aktoriams (jų pavardėmis ir pavadino pjesę), todėl, anot režisieriaus, spektaklis skiriamas trims talentingiems Kauno aktoriams ir kuriamas kaip žaidimas aktorių meistriškumu.

Palėpės salės lankytojai turės ypatingą privilegiją. Prieš ir po spektaklio, taip pat per pertrauką jie galės užsukti į Karlsono videoteatrą – naują stiklinę galeriją virš teatro stogo, į kurią patekti galima tik iš Palėpės salės fojė. Čia, ant teatro stogų, bus rodomi videodarbai ir fotografijos, skirti teatrui. Dar rugsėjo pradžioje teatras paskelbė konkursą trumpiems videodarbams ir fotografijoms, konkurso tikslas – ne tik paįvairinti vizualinę teatro aplinką, bet ir rasti talentingų, kūrybingų žmonių, teatrui padėsiančių rengti šiuolaikišką reklamą, dokumentuoti teatro gyvenimą ir kūrybą. Geriausi konkursui atsiųsti darbai bus parodyti lapkričio mėnesį Kaune vyksiančio multimedijos meno festivalio „CENTRAS6“ programoje.

Dar viena gera naujiena laukia teatrą mėgstančių melomanų. Kauno dramos teatras pristato dvigubą kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio muzikos teatrui kompaktinę plokštelę. G. Puskunigis yra parašęs muziką daugiau nei trisdešimčiai spektaklių, už ją pelnė aukščiausius Lietuvos ir Slovakijos teatro apdovanojimus. „Pietūs su Liudviku“ – jau tryliktas kompozitoriaus darbas Kauno dramos teatre. Dviejose teatro išleistose kompaktinėse plokštelėse įrašyti geriausi muzikiniai epizodai iš spektaklių „Heda Gabler“, „Gedulas tinka Elektrai“, „Žuvėdra“, „Portija Koglen“, „Donja Rosita, arba Gėlių kalba“, „Nusikaltimas ir bausmė“, „4.48 Psichozė“, „Švyturys“, „10 indėniukų“, „Ponas Kolpertas“, „Nekalti“ ir „Karčios Petros fon Kant ašaros“.

Šiomis dienomis teatro kasa sugrįžta į savo įprastinę vietą Laisvės alėjoje. Žiūrovai vėl galės patekti į teatrą pro pagrindines duris, virš kurių jau kabo naujasis teatro ženklas – šviesos spindulys kvadratinėje scenos dėžutėje. Beje, Palėpės salės žiūrovai laiptinėje, vedančioje į penktą aukštą, išvys ir visą šio teatro istoriją – nuotraukose ir dailininkų eskizuose.

Jurga Knyvienė