Muzika

Vincės Jonuškaitės- Zaunienės konkursas

kronika

Balandžio 6–7 d. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įvyko Vincės Jonuškaitės-Zaunienės jaunųjų dainininkų konkursas. V. Jonušaitė-Zaunienė – viena iš žymiųjų mūsų operos solisčių, 1925–1944 m. Lietuvos operos scenoje dainavusi per 50 įvairių mecosoprano partijų, sukūrė tokius įsimenančius vaidmenis, kaip Karmen, Amneris, Ulrika, Azučena, Dalila ir kt.

Žymiosios solistės vardu pavadintas konkursas yra tradicinis, ankstesnių konkursų nugalėtojų balsai skamba mūsų teatrų ir koncertų scenose. Šių metų konkurso žiuri pirmininkavo operos rėmimo fondo "Orfėjo lyra" valdybos pirmininkė ponia Birutė Vizgirdienė, komisijos nariai: prof. Juozas Antanavičius, Ramutė Vaitkevičiūtė, operos solistai Irena Zelenkauskaitė, Arūnas Malikėnas, dirigentas Modestas Pitrėnas.

Pirmoji vieta ir laureatės vardas buvo suteikti jaunai vokalistei Viktorijai Stanelytei, įdomiai ir savitai interpretavusiai A. Bražinsko dainą "Ugnelė", Undinės ariją iš to paties pavadinimo A. Dvoržako operos ir kitus kūrinius. Antrąją premiją pelnė Jurgita Pavalkiūtė, o trečioji paskirta Viktorijai Janko. Visos laureatės aiškiai išsiskyrė iš aštuonių konkurso dalyvių savo vokaliniu meistriškumu, programos atlikimu. Tiesa, norėčiau pagirti ir naująją solistę Lauryną Bendžiūnaitę, pelniusią konkurso diplomą.

Šių metų konkursas nepademonstravo didelio jaunųjų vokalisčių tobulėjimo. Apmaudu ir tai, kad žymaus mūsų mecosoprano konkurse dainavo aštuoni sopranai ir nė vieno mecosoprano! Be to, rengiantis konkursui, gal reiktų geriau apgalvoti pasirenkamus programos kūrinius – ypač šokiravo konkurse skambėjusi J. Tallat Kelpšos daina "Šokinėjo pana Ona" – viena silpniausių šio kompozitoriaus dainų. O kur įdomios J. Gruodžio, J. Indros, K. Brundzaitės, V. Kairiūkščio ir kitų mūsų autorių dainos? Konkurso rengėjams ir pedagogams linkėčiau reikliau vertinti jaunąsias vokalistes, nes kai kurios solistės jau ne pirmą kartą dalyvauja konkursuose, o jų tobulėjimo ir vokalinio augimo nematyti.

Vidutis Bakas