Muzika

Lietuva mugėje "Midem 2006"

kronika

Po sėkmingo visų trijų Baltijos kraštų prisistatymo muzikos pramonės mugėje "Midem 2005" Kanuose, šiemet Lietuva grįžta į mugę su savo nacionaliniu stendu, kuriame sausio 22–26 d. turės galimybę dirbti lietuvių įrašų leidyklos, gamintojai ir koncertinės organizacijos. "Midem" šiemet švenčia 40 metų jubiliejų, į ją žada suvažiuoti daugiau nei 9 000 dalyvių iš 90 pasaulio šalių: muzikos įrašų platintojų, leidėjų, muzikos prodiuserių, festivalių rengėjų, muzikos agentūrų atstovų. Mugėje jau penktą sykį rengiamas "MidemNet" forumas, atspindintis besikeičiantį muzikos pramonės pobūdį: vis daugiau vietos čia užima skaitmeninių ir mobiliųjų muzikos platinimo būdų bei platinimo paslaugų tiekėjai, mobiliųjų telefonų ir techninės įrangos gamintojai.

Šiemet Lietuvos nacionaliniame stende dalyvauja įrašų kompanijos, platintojai, gamintojai, kurie nepaisant dominuojančios į vietinę rinką nukreiptos muzikos produkcijos, visgi turi ambicijų veikti tarptautiniame lygmenyje eksporto ir importo srityse.

Šios mugės senbuviai, vienos didžiausių Lietuvoje muzikos leidybos ir platinimo firmų "Bomba" atstovai, mugėje nuolat susitinka su savo ilgamečiais partneriais, ieško naujų įvairių stilių muzikos katalogų platinimui Lietuvoje ir Latvijoje, taip pat licencijuojamų katalogų skaitmeniniam platinimui, be to, pristato savo leidžiamą "Koja Records", "Bomba Records", "Juosta Records" ir "Dangus" produkciją.

Pasak vieno didžiausių CD ir DVD gamintojų Baltijos šalyse "BOD Group" vadovo Vidmanto Janulevičiaus, "dalyvavimas "Midem" svarbus keliais aspektais: sužinai paskutines pasaulinės muzikos rinkos naujienas, dar kartą primeni apie save jau esamiems klientams ir svarbiausia – atveri dar nežinomas rinkas bei randi naujų verslo partnerių".

Pastaruoju metu vis daugiau dėmesio savo atlikėjų populiarinimui užsienyje skiria įrašų leidyklos "Melodija" vadovas Saulius Sventickas, jis "Midem" pristato grupę "Skamp" ir dainininką Amberlife’ą, taip pat planuoja dalyvauti forume "MidemNet".

Mugėje savo organizacijas ir atlikėjus, produkciją pristato Lietuvos nacionalinė filharmonija, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, Muzikos informacijos ir leidybos centras, taip pat dalyvauja LATGA-A – viena svarbiausių lietuvių muzikos eksporto iniciatyvų dalyvė ir rėmėja.

Specialiai mugei išleistas reklaminis CD, kuriame pristatoma naujausia 2005 metų popmuzikos ir roko, džiazo ir folkloro produkcija iš "Koja Records", "Bomba Records", "Juosta Records", "Dangus", "Naujoji Melodija", "Prior Records", "Sutaras / Kukū Records" katalogų bei nepriklausomų atlikėjų įrašai. Kaip ir praėjusiais metais, šį svarbų reklaminį projektą remia "BOD Group".

Mugėje Prancūzijos kultūros ir komunikacijos ministro Renaud Donnedieu de Vabreso kvietimu lankysis ir Lietuvos kultūros ministras Vladimiras Prudnikovas, jis sausio 22 d. dalyvaus susitikime su muzikos industrijos profesionalais ir menininkais.

LMILC inf.