Kinas

Europiečiai mokysis pardavinėti savo filmus

anonsai

iliustracija

Antradienį "Skalvijos" kino centre vykusioje spaudos konferencijoje buvo pristatyta tradicinės "Vasaros media studijos", kuri rugsėjo 5–14 d. vyks Palangoje, programa. Šiemet studijos tema – "Filmų marketingas: propagavimas ir platinimas". Lietuvos Muzikos ir teatro akademijos Mokomajai kino ir televizijos studijai atstovaujančios projekto rengėjos Inesa Kurklietytė, Greta Zabukaitė ir Jolanta Germanavičiūtė atskleidė renginio subtilybes, buvo parodytas Jovitos Valeikaitės filmas "Mūsų dienos, mūsų naktys".

Dešimčiai dienų Palanga virs eksperimentine kino aikštele, kurioje konkuruos geriausi Lietuvos ir užsienio studentų filmai, bus parodyti žinomų režisierių darbai, dėstytojai iš garsių Europos kino mokyklų skaitys paskaitas ir teiks individualias konsultacijas. Šiemet kartu su "Vasaros media studija" vyks ir KODAK organizuojamos nemokamos kūrybinės dirbtuvės "Stop By. Shoot Film", skirtos norintiems pabandyti filmuoti su kino juosta.

Septintą kartą vykstantis "Vasaros media studijos" projektas šiemet atkreipia dėmesį į vieną iš svarbiausių, bet lėčiausiai besikeičiančių kino sričių – rinkodarą. Neseniai Europos komisijos atliktame tyrime, kodėl europietiškas kinas neįstengia nukonkuruoti holivudiškojo, kaip viena iš svarbiausių priežasčių nurodyta kino propagavimo stoka. Kitaip tariant, europietiškas kinas skiria per mažai dėmesio ir lėšų filmų rinkodarai. Todėl šiemet "Vasaros media studija" pavirs tarsi sumažintu profesionaliosios kino industrijos modeliu. Kino mokyklų studentai iš visos Europos ir profesionalai galės išmėginti savo jėgas prieš patekdami į tikrąją kino rinką. Pasak režisierės I. Kurklietytės, tokie renginiai padeda jauniems talentingiems žmonėms įsitvirtinti nedidelės apimties Europos kino industrijoje.

Šiemet į "Vasaros media studiją" atvyksta daugiau nei 30 svečių iš Danijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Suomijos, Vokietijos ir Prancūzijos.

Visos "Vasaros media studijos" metu vyks praktiniai užsiėmimai ir bus skaitomos paskaitos. Londone rinkodarą dėstanti Finola Kerrigan pasakos apie kino rinkodaros kokteilį, prekinio ženklo ir ryšių su visuomene reikšmę. Annakaisa Sakura (Helsinkis) skaitys paskaitą apie filmų peržiūras (test screenings) ir afišas bei jų indėlį į kino rinkodaros koncepciją. Britas Graeme’as Kennedy aiškins, kaip parduoti trumpametražį filmą. Platintojas iš Danijos Loke’as Havnas ir "Lietuvos kino" komercijos direktorė Aušra Duobienė kalbės apie kino rinkodarą konkurencinėje rinkoje.

Visi "Vasaros media studijos" dalyviai bus padalyti į septynias darbo grupes (kiekvienoje bus prodiuseris, režisierius, dizaineris, ryšių su visuomene specialistas ir asistentas). Visos grupės, išklausiusios paskaitas, turės pristatyti savo filmo rinkodaros planą.

Kiekvieną vakarą vyks filmų peržiūros. Bus rodomos studentiškų filmų programos, kurias atsiveš kino mokyklų studentai ir dėstytojai. Be to, bus rodomi ir Peterio Brosenso "Šunų valstybė", Wong Kar-wai "Meilės laukimas" ("In the Mood of Love"), Peterio Greenaway’aus "Intymus dienoraštis" ("The Pillow Book"). Lietuviams atstovaus Ričardo Matačiaus "Vilkas", Valdo Misevičiaus "Tupi, tupi Taška" ir Jūratės Samulionytės "Everestas".

"Vasaros media studijos" inf.