Kinas

Savaitės filmai

liepos 15–21

Amitvilio košmaras **

Tai 1979 m. sukurto populiaraus filmo perdirbinys, bet jo kūrėjai tvirtina daugiau rėmęsi ne filmu, o Jay’aus Ansono knyga, kurioje buvo aprašyti 1975 m. vykę įvykiai. Ansonas tvirtino aprašęs realius įvykius, atsitikusius vienai porai. Ši pora ir konsultavo abiejų filmų kūrėjus. Režisieriaus Andrew Douglaso "Amitvilio košmaras" prasideda paradokumentiniais kadrais, kuriuose matyti, kaip kažkoks vyriškis nužudo šešis savo šeimos narius. Paskui matome jauną moterį – trijų vaikų motiną; ji atsikrausto į įtartinai pigų namą kartu su vaikais ir draugu Džordžu, sutiktu po vyro mirties. Netrukus Džordžas ima neatpažįstamai keistis – mat name jį nuolat persekioja žudyti liepiantys balsai. Džordžas pradeda kėsintis į namiškius (JAV, 2005). (Vilnius)

Betmenas: pradžia ***

Filme rodomas esminis vieno garsiausių komiksų herojų – Betmeno – tapsmo momentas, kai jaunas Gothamo pleibojus Briusas Veinas (Christian Bale) nusprendžia rasti būdą susidoroti su gimtajame mieste klestinčia korupcija ir blogiu. Pasaulio pakraštyje, kalėjime, Briusą suranda paslaptingos sektos pasiuntinys. Jis padės Briusui paversti kūną tobulu ginklu. Originalių psichologinių trilerių kūrėjas Christopheris Nolanas ("Memento", "Nemiga") pakvietė į filmą daug garsių aktorių – Michaelą Caine’ą, Liamą Neesoną, Morganą Freemaną, Gary Oldmaną (JAV, 2005). (Vilnius, Šiauliai)

Gal tai – meilė **

Jaunuolis ir mergina susipažįsta lėktuvo salone skrisdami iš Los Andželo į Niujorką. Tai, kas iš pradžių atrodė kaip nekalta pažintis, perauga į nepaprastai stiprų jausmą. Tačiau prireiks kelerių metų ir ne vieno susitikimo, kad filmo herojai surastų savo gyvenimo meilę. Pagrindinius vaidmenis Nigelo Cole’o komedijoje sukūrė Amanda Peet ir Ashtonas Kutcheris (JAV, 2005). (Vilnius, Klaipėda, Panevėžys)

Pabėgimas **

Garsus chirurgas Jevgenijus Vetrovas apkaltinamas nužudęs mylimą žmoną Iriną.Vežamas į įkalinimo vietą jis pabėga. Gydytojas tiki, kad Maskvoje jam pavyks įrodyti, jog jis – ne žudikas. Po taigą chirurgą vaikosi pulkininkas Pachomovas. Jis gana greit susigaudo, kad gydytojas nekaltas.Tačiau yra ir trečiasis filmo personažas, kuriam labai rūpi, kad Vetrovas būtų kaltas… Pagrindinį vaidmenį šioje holivudinį "Bėglį" primenančioje kriminalinėje Jegoro Michalkovo-Končialovskio melodramoje sukūrė populiarus rusų kino ir teatro aktorius Jevgenijus Mironovas. Kartu su juo filme vaidina Aleksejus Serebriakovas, Andrejus Smoliakovas, Viktorija Tolstoganova, Liubov Tolkalina. (Rusija, 2005). (Vilnius)

Ponas ir ponia Smitai ***

Ponas ir ponia Smitai myli vienas kitą. Jie vedę jau šešerius metus, bet akivaizdu, kad jų šeimyniniam gyvenimui kažko stinga. Juk neatsitiktinai jie kreipėsi į psichoanalitiką. Tačiau netrukus jų gyvenimas pasikeis – abu sužinos, ką šešerius metus slėpė vienas nuo kito: kad jų profesija – samdomas žudikas ir kad jie dirba konkuruojančioms firmoms. Prasideda lenktynės su mirtimi, kurios tikrai ištrauks porą iš šeimyninio gyvenimo rutinos. Režisierius Dougas Limanas ("Borno identifikacija") tradicinę holivudinę komediją apie lyčių kovą ir kovų filmą ironiškai išverčia į kitą pusę. Tradicinis sofisticated komedijos žodžių mūšis naujajame filme tampa tikra dvikova, bet tradiciniai kovų filmų kovotojai filme yra ne priešininkai, o partneriai. Pagrindinius vaidmenis grakščiai ir ironiškai suvaidino Bradas Pittas ir Angelina Jolie (JAV, 2005). (Vilnius, Kaunas, Marijampolė)

Robotai **

Chriso Wedge’o ir Carloso Saldanhos animacinės mokslinės fantastikos komedijos "Robotai" veiksmas nukelia į laikus, kai robotai yra vieninteliai Žemės gyventojai. Jie neprimena serijinių produktų ir atrodo kaip rankų darbo gaminiai, tik beveik nesiskiria nuo žmonių. Pagrindinis filmo personažas – jaunas energingas robotas Rodnis – vyksta į didmiestį. Jis nori sudominti išradėjų globėją Bigveldą savo išradimu. Tačiau atvykęs į miestą jis sužino, kad viskam vadovauja piktadarys Račetas, nenorintis gaminti robotų atsarginių dalių, o ketinantis juos tiesiog pakeisti naujais serijinės gamybos robotais. Rodnis susidraugauja su tipais, kurių tikslas – sutrukdyti Račetui įgyvendinti savo planus. Filmo autoriai sukūrė daug aliuzijų į popkultūros istoriją, tačiau jie neužmiršo ir konstruktyvizmo bei dadaizmo, daug dėmesio skirta grafiškam pokštui ir spalvingai scenerijai. Todėl "Robotai" primena auksinius amerikiečių animacinio kino laikus, kai filmai tapdavo pieštų gegų kaskadomis (JAV, 2005). (Vilnius, Klaipėda, Šiauliai)