Muzika

Baigiamasis ciklo "Susipažinkim" koncertas

kronika

Balandžio 27-ąją operos melomanai rinkosi į Nacionalinio operos ir baleto teatro Kamerinę salę paklausyti jau žinomos teatro solistės (todėl keista, kad renginys įtrauktas į ciklą "Susipažinkim") Laimos Jonutytės koncerto "Nuo klasikos – iki tango".

Iš penkių surengtųjų ciklo "Susipažinkim" koncertų man teko klausytis keturių. Manau, kad paskutiniojo programa buvo solidžiausia – skambėjo net aštuoniolika kūrinių. Programoje išgirdome G. Rossini, M. de Falla’os, G. Donizetti, A. Piazzollos, M. Sandovalio ir kitų autorių kūrinių. Publika šilčiausiai įvertino H. Lango dainą "Vien tik smuikas", F. Funko "Gitarų serenadą" ir M. Sandovalio "Norėčiau pakilti ligi dangaus". Laimai Jonutytei būdingas muzikalumas, sceninis žavesys ir šiluma padėjo sukurti jaukią, intymią koncerto atmosferą.

Arūnas Malikėnas gražiai talkino dainuojant duetus, o jo atlikta Figaro kavatina iš "Sevilijos kirpėjo" parodė šio solisto meistriškumą bei dideles vokalines galimybes. Į vakaro programą gražiai įsiliejo LNOBT orkestro styginių kvintetas, pagrojęs penkis instrumentinius kūrinius. Kvinteto aranžuotes parengė Žygimantas Čmeliauskas, jo darbai jau daugelį metų skamba mūsų koncertų salėse.

Iš girdėtų kitų "Susipažinkim" ciklo koncertų norėčiau išskirti jaunosios solistės Julijos Stupnianek pasirodymą (programą sudarė G.F. Händelio ir prancūzų kompozitorių kūriniai). Kiek silpnesnės atrodė operos studijos solistų Giedriaus Prunskaus ir Vaidos Raginskytės parengtos programos. Jauniesiems dainininkams linkėčiau tobulinti vokalo techniką, vengti forsavimo, nes prastos akustikos LNOBT Kamerinėje salėje labai aiškiai "išlenda" visos vokalo problemos.

Žvelgiant į sveikintiną teatro iniciatyvą rengti operos solistų kamerinius koncertus, norėtųsi sulaukti didesnių pastangų "apgyventi" salės erdvę, rimtesnio požiūrio į koncertų parengimą, nes šiemet jie buvo daugiausia "šeimyniniai". Gal apskritai vertėtų pamąstyti apie kitą, palankesnę tokiems koncertams erdvę su geresne akustika, negu kankinti publiką ganėtinai nejaukioje repeticijoms skirtoje salėje?

Vidutis Bakas