Literatūra

Lietuvos leidiniai tarptautinėje muzikos mugėje "Midem"

kronika

iliustracija

Sausio 23–27 d. Kanuose vykusioje 39-ojoje tarptautinėje muzikos mugėje "Midem" oficialiame Lietuvos stende pirmą kartą prisistato gausus Lietuvos įmonių bei organizacijų būrys: didžiausia Baltijos šalių CD, DVD ir MC gamintoja kompanija "Baltic Optical Disc" (BOD); muzikos leidybos ir platinimo kompanijos "Bomba", "Kukū Records", "Melodija", "Muzikinė partija", "Prior Records", "Semplice" ir "Zet Records"; įrašų studija MA; festivaliai "Kaunas Jazz" ir "Europos parko festivalis"; taip pat Lietuvos nacionalinė filharmonija, Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, Lietuvos televizija, Muzikos informacijos ir leidybos centras bei Lietuvos autorių teisių gynimo asociacijos agentūra (LATGA-A).

Specialiai "Midem" išleisti diskai reklamavo įvairių žanrų muziką kuriančius bei grojančius lietuvių kompozitorius, atlikėjus, operos ir baleto pastatymus, naujausią lietuvių muzikos įrašų produkciją. Populiariosios muzikos CD sudaro atlikėjų, kuriuos leidybos firmos pristatė parodoje, kūriniai. Jame galima išgirsti "Skamp", "Laura&The Lovers", "Colder", "Inculto", "Biplan", "Merlin", "Land", Tajos, Amberlife’o, "Made in April", "Bitės", "Temos", "Overtone", "RyRalio DJ’s", Andriaus Mamontovo, "Cisco Kid" ir "Sadūnų" kūrinius. Džiazo muzikos leidinį sudaro kūriniai iš kompanijų "Pūkas", "Juosta Records", LRT, "Kukū Records", "Intervid" ir katalogų, jame pristatomi Vilniaus džiazo kvarteto ir Nedos, Dainiaus Pulausko grupės, "Contra Jazz", Vytauto Labučio ir Eugenijaus Kanevičiaus, Valerijaus Ramoškos ir LRT bigbendo, Lino Rimšos, Liudo Mockūno, "Leonido Šinkarenkos Jazz 6", "Saulės kliošo", Artūro Anusausko kvarteto, Juozo Milašiaus ir kt. kūriniai. Su lietuvišku folkloru, jo tradicinėmis ir moderniomis formomis, supažindino Veronikos Povilionienės, Skirmanto Sasnausko ir Algirdo Klovos, Petro Vyšniausko, "Sutaro", "Kūlgrindos", "Donio", ansamblių "Atalyja" bei "Trys keturiose" ir kt. atlikėjų įrašai iš kompanijų "Dangus", "Juosta Records", "Kukū Records" katalogų. Žymiausius Lietuvos klasikinės muzikos atlikėjus pristatė specialiai mugei išleisti Lietuvos nacionalinės filharmonijos bei Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro leidiniai.

Prieš aštuonerius metus įsteigta leidybos kompanija "Semplice" specializuojasi Lietuvos muzikos paveldo leidybos srityje. Kompanija leidžia LDK bei tarpukario muzikos diskus, XX a. iškiliausių Lietuvos kompozitorių kūrybą, džiazo atlikėjų albumus. Kompanijos vadybininkė Rūta Skudienė įsitikinusi, kad tarptautinę auditoriją pavyktų sudominti lietuvių kompozitorių kūryba. "Svarbiausia – išlaikyti tautinio identiteto ir muzikos išskirtinumo intrigą", – teigia ji.

Vienintelė Baltijos šalyse visų formatų CD ir DVD pramoninė gamintoja kompanija "Baltic Optical Disc" (BOD) tarptautinėje mugėje pristatė visas savo teikiamas paslaugas nuo CD/DVD gamybos ir pakavimo iki platinimo ne tik Baltijos regione, bet ir visoje Europoje. Mugėje užmegzti nauji kontaktai su muzikos leidėjais ir platintojais, dalytasi sukaupta patirtimi, susitikta su užsakovais, tiekėjais ir partneriais iš visos Europos". Anot kompanijos atstovų, Lietuvoje sparčiai populiarėja DVD formatas. Nors pagal išleidžiamos ir pagaminamos pasaulinės DVD produkcijos kiekį Lietuva šiek tiek atsilieka nuo Latvijos ir Estijos, bet pernai ypač išpopuliarėjo "tautiniai" DVD (Ž. Žvagulio ir I. Starošaitės "Miesto fiesta", I. Valinskienės "Būk šalia", A. Mamontovo "TV dainos", Taboro "Čigoniškos dainos", "Romansų vakaras", "Didelės storos lietuviškos vestuvės", filmai "Jonukas ir Grytutė", "Ne/NO", "Vilius Orvidas", "Lietuvos krepšinis 1920–2004"). "DVD gamyba ir pardavimai šoktelėjo, nes mažmeninės kainos nukrito iki 19,99 Lt", – pagrindinę spartaus DVD populiarėjimo priežastį įvardija BOD projektų vadovas Mantas Rinkūnas.

Prieš dvylika metų įkurta kompanija "Bomba", Lietuvoje atstovaujanti "Sony Music", BMG, "Warner Music" ir "ToCo International" kompanijoms – ne naujokė "Midem" mugėje. Šiemet ji pristatė savo leidybos padalinius "Bomba Records", "Koja Records", "Juosta Records", "Dangus". Pasak UAB "Bomba" direktoriaus Rimanto Ališausko, pristatyta ir dalis bendrovės valdomų įmonių išleistos produkcijos, keli perspektyvūs atlikėjai, kurie galėtų būti įdomūs tarptautinėms rinkoms. Taip pat parengtas reklaminis CD, skirtas koncertų organizatoriams užsienyje ir nekomercinės muzikos platintojams, jame supažindinama su folkloro, džiazo, elektroninės ir roko muzikos kolektyvais. Pristatytas ir muzikos parduotuvių tinklas "Muzikos Bomba". Pasirašytos naujos bendradarbiavimo sutartys, užmegzti nauji verslo ryšiai bei atnaujinti senieji".

LMILC inf.