Teatras

"Romeo ir Džuljeta" Maskvos festivalyje NET

svetur

iliustracija

Gruodžio 1–14 d. Maskvoje jau šeštą kartą vyksta tarptautinis Naujojo Europos teatro (NET) festivalis. Kaip alternatyva A. Čechovo festivaliui 1998 m. įkurtas NET Maskvos žiūrovams kasmet pristato įdomiausius Europos scenos menininkų spektaklius, kiekviena programa tarsi sakydamas "NE" įprastoms ir sustabarėjusioms senojo teatro formoms.

Šiųmetinis festivalis prasidėjo naujausiu vengrų kilmės prancūzų režisieriaus ir choreografo Josefo Nadjo monospektakliu "Nepažįstamojo dienoraštis". Festivalyje bus parodyti Thomo Ostermeierio "Nora" bei "Pageidavimų koncertas", naujausias Ivano Vyrypajevo ir Viktoro Ryžakovo darbas pagal Antaninos Velikanovos pjesę "Būtis Nr. 2", pagal brolių Presniakovų pjesę Kirilo Serebrenikovo pastatytas "Vaidinant auką", jau po festivalius pradėjęs keliauti vengro Arpado Shilingo spektaklis "Žuvėdra" pagal Čechovą. Gruodžio 5 d. festivalyje buvo suvaidintas ir OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklis "Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija".

Oskaro Koršunovo teatras NET lankėsi 2001-aisiais. Tada Maskvos žiūrovams buvo pristatytas išskirtinių vertinimų susilaukęs "Ugnies veidas". "Romeo ir Džuljeta", rudenį vaidinta Sankt Peterburgo festivalyje "Baltijskij dom", Maskvoje jau spėta įvertinti kaip Shakespeare’o versija, pratęsianti metaforiškojo Eimunto Nekrošiaus teatro tradicijas – miltai čia patiria pačias netikėčiausias transformacijas ir pagaliau tampa mirties simboliu. Čia režisierius, anot kritikų, su teatrinės materijos alchemija suderino ne tik aiškią režisūrinę koncepciją ir vaidybos nuoširdumą, bet ir humorą. Tačiau didžiausių liaupsių nusipelnė pagrindinius vaidmenis kūrę aktoriai Rasa Samuolytė ir Gytis Ivanauskas, privertę iš naujo išgirsti ir pamatyti jau mintinai žinomas garsiosios tragedijos scenas. Beje, per televiziją dar prieš metus šio spektaklio ištraukas atsitiktinai pamatęs Aleksandras Kaliaginas nusprendė atvykti į Vilnių, susipažinti su režisieriumi ir pakviesti jį į savo teatrą statyti "Et Cetera". Po Naujųjų Oskaras Koršunovas čia pradės repetuoti Aleksandro Suchovo Kobylino "Tarelkino mirtį".

OKT inf.