Muzika

Ryčio Mažulio muzika belgų įrašų kompanijos kataloguose

nauji leidiniai

iliustracija

"Cum essem parvulus" – taip vadinasi kompozitoriaus Ryčio Mažulio naujas autorinis kompaktinis diskas, kurį išleido nedidelė, tačiau įdomų šiuolaikinės muzikos katalogą sukaupusi ir savo produkciją svarbiausiose pasaulio rinkose platinanti belgų muzikos įrašų leidykla "Megadisc Classics". Svarbūs šio projekto partneriai – Latvijos radijo kamerinio choro grupė, vadovaujama Kasparo Putninio – aukščiausio lygio atlikėjai, reprezentuojantys Baltijos šalių choro kultūrą.

Naujasis leidinys yra ypatingas daugeliu aspektų. Bene pirmą kartą išsamiau pristatomas R. Mažulio kūrybos fenomenas. Radikalias kompozicijas rašantis kompozitorius jas grindžia vien tik kanono technika, joje atrasdamas begalines transformacijų galimybes.

R. Mažulis yra bene vienintelis Lietuvoje, nuosekliai dirbantis mikrotoninės muzikos srityje. Savo kompozicijas kompozitorius kartais sugeba įgyvendinti vienintelio pustonio ribose, nedidelę mikroskopinę garso dalelę laikydamas begalinio tankio erdve. Skambantys R. Mažulio kūriniai yra lyg hipnotizuojantys garso ritualai, kurių metu lengva prarasti laiko ir erdvės pojūtį.

Naujajam CD atrinkti ir įrašyti vokaliniai R. Mažulio kūriniai atspindi visą kompozitoriaus kūrybos spektrą nuo tradiciškiausio iki radikaliausio šio kompozitoriaus opuso. Viduramžių himną, primenantį įprastos temperacijos "Canon solus", kompaktiniame diske keičia ketvirtatoniais paspalvinta, tačiau vis dar diatoninio skambesio neprarandanti "Sybilla" dvylikai balsų (tekstas Petronijaus).

Trečiojoje iš eilės įrašytoje kompozicijoje "Cum essem parvulus" (evangelinis tekstas) aštuoniems balsams jau ryški mikrotonų ir politempinių struktūrų invazija, suteikianti šiai muzikai laboratorinės kūrybos atspalvį.

Kompozicija "ajapajapam" dvylikai balsų, styginių kvartetui ir elektronikai yra dar vienas didelis žingsnis ekstremalumo link. Šis kūrinys – daugiau nei pusvalandį trunkantis vieno garso ritualas, suteikiantis galimybę panerti į utopinį R. Mažulio pasaulį, sukurtą pasitelkiant sudėtingas daugialaikes struktūras ir nelengvai apčiuopiamus mikrointervalus bei jų samplaikas.

Šis projektas nebūtų įgyvendintas be Latvijos radijo kamerinis choro, vadovaujamo K. Putninio, ir šio choro pasiryžimo imtis sudėtingų, mūsų regiono chorams neįprastų užduočių. Šio choro stilistika – tikslus intonavimas, lygūs balsai, puikus ritmo pojūtis atliekant R. Mažulio muziką – palieka itin gerą įspūdį.

Įrašą išleidusi kompanija "Megadisc Classics" buvo įkurta 1993 m. belgų muzikai leisti, vėliau – užimti dar vieną nišą pristatant mažiau žinomų Rytų ir Vidurio Europos kompozitorių muziką. Šiandien šios kompanijos katalogo pagrindas ir sėkmingiausi projektai – Galinos Utsvolskajos, Valentino Silvestrovo, Aveto Terteriano, Karelo Goeyvaertso muzikos įrašai.

"Megadisc Classics" leidiniai išsiskiria aukšta gamybos kokybe ir vientisu dizaino stiliumi, leidinių viršeliams daugiausia yra naudojami Ilses D’Hollander (1968–1997) tapybos darbų fragmentai. Kompanijos katalogas yra platinamas Belgijoje, Olandijoje, JAV, Prancūzijoje, Vokietijoje, Jungtinėje Karalystėje, Japonijoje ir kt. šalyse.

R. Mažulio CD išleistas bendradarbiaujant su Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centru. "Cum essem parvulus" yra pirmasis iš trijų šio kompozitoriaus kūrybą pristatančių "Megadisc Classics" leidžiamų diskų serijos. 2005-aisiais numatyta išleisti R. Mažulio muziką kompiuteriniam fortepijonui "Čiauškanti mašina" ("Twittermachine"), o 2006 m. turėtų pasirodyti trečiasis mikrotoninės muzikos diskas "Palindromas".

LMIC inf.