Muzika

Baroko muzika "Sugrįžimuose"

kronika

Gegužės 2 d. į festivalio "Sugrįžimai" koncertą Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje gausiai rinkosi klausytojai, norintys pasiklausyti Lietuvoje retai girdimos ankstyvojo baroko muzikos, atliekamos prof. Giedrės Lukšaitės-Mrazkovos (klavesinas, Čekija) ir Vilmos Pigagaitės (sopranas, Vokietija). Menininkės pasiūlė klausytojams ištisą muzikinę kelionę po XVII a. pradžios vokiečių, anglų, italų, ir čekų kultūrinius lobynus – skambėjo J. Frobergero, C. Monteverdi, D. Buxtehude’s, H. Purcellio, J.A. Stepano ir C. Carissimi vokaliniai bei instrumentiniai kūriniai.

Atlikdamos C. Monteverdi motetus, abi muzikės tarsi rungtyniavo viena su kita: vienai jų pasiūlius netikėtą kadenciją, kita ją tuoj pat perimdavo ir savaip papildydavo. Taip jų atliekama muzika įgavo ypatingo gyvumo. G. Lukšaitė-Mrazkova, interpretuodama D. Buxtehude‘s Preliudą ir fugą g-moll, įrodė savo nepaprastą meninę brandą. Drąsūs artikuliaciniai ir dinaminiai kontrastai suteikė kūriniui išskirtinio barokinio spindesio. Trys H. Purcellio kūriniai menininkių buvo pateikti kaip ciklas, kurį sujungė ne tik bendra amžinybės tema, bet ir panašios kompozicinės priemonės. Už G. Lukšaitės energingą ir virtuozišką J.A. Stepano sonatos D-dur atlikimą publika atsidėkojo audringais plojimais.

Koncerto pabaigoje skambėjo C. Carissimi motetas balsui solo "O quam pulchra" – himnas mergelei Marijai, reikalaujantis ne tik idealios vokalinės technikos ir stiliaus supratimo, bet ir ypatingo ansamblinio susiklausymo. Skaidrus, lankstus ir šviesus V. Pigagaitės balsas užpildė visus bažnyčios skliautus, suteikdamas klausytojams didelį muzikinį pasitenkinimą.

Dvi puikios senosios muzikos specialistės, kartu koncertuojančios jau ketverius metus, ne tik įrodė įvaldžiusios ankstyvajam barokui būtiną tobulą techniką, bet ir pateikė puikią ir gyvą muzikos interpretaciją, sulaukusią ypatingo publikos dėmesio ir energingų ovacijų.

V. V.