Muzika

Naujas "Muzikos barų" numeris su "dovana iš Zalcburgo"

nauji leidiniai

iliustracija

Šią savaitę pasirodė naujas žurnalo "Muzikos barai" numeris su kompaktine plokštele "Pažvelk, kokia ramybė", kurioje – lietuvaičio iš Zalcburgo Arūno Pečiulio vadovaujamo Lainerhofo kvinteto giedamos Kalėdų giesmės.

2000 m. pradžioje savo veiklą pradėjusiame Lainerhofo kvintete dainuoja visų Austrijos regionų dainininkai: kartu su Zalcburgo miesto ir krašto atstovais ansamblyje dalyvauja dainos mėgėjai iš Lungau, Aukštutinės Austrijos ir Tirolio. Jauno kvinteto narius jungia tai, kad visi jie mėgsta įvairius daugiabalsio dainavimo variantus, tačiau labiausiai žavisi Karintijos dainų lobiais.

Po sėkmingo dainininkų konkurso, vykusio Feldkirchene (Karintija), kuriame kvintetas pelnė laureato vardą, Arūnui Pečiuliui kilo idėja įrašyti ir išleisti kalėdinių giesmių kompaktinę plokštelę. Beje, plokštelė buvo ne tik išleista (Lietuvai neįtikėtinai dideliu tiražu – 40 000 egzempliorių), bet ir labai greitai parduota. Dar pernai A. Pečiulis pažadėjo antrojo leidimo CD Kalėdų proga padovanoti ir "Muzikos barų" skaitytojams. Tad žurnalo sausio numeryje – kompaktinė plokštelė ir Audronės Žigaitytės rašinys "Dovana iš Zalcburgo".

Naujajame "Muzikos barų" numeryje prisimename ne tik Kalėdas, bet ir kitas – muzikines – šventes. Ką mums šiandien reiškia žodis "paradas"? Kur iškilmingai su fanfaromis priekyje žygiuoja Lietuvos muzikai? Indra Karklytė straipsnyje "Kur žygiuoja muzikai" pasakoja apie analogų Lietuvoje neturintį muzikos renginį, jau septintą kartą vykusį "Didįjį muzikų paradą".

Ryškiausius pastarųjų mėnesių koncertus "Didžiosios salės" rubrikoje apžvelgia Tomas Bakučionis, Rima Povilionienė, Janina Bagdonienė, Tamara Vainauskienė, Lina Navickaitė, Edmundas Gedgaudas, Eugenijus Ignatonis, Daina Adamkevičiūtė. Rubrikoje "Premjera" šįsyk – įspūdžiai iš Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro premjerinių Giuseppe’s Verdi "Rigoleto" spektaklių (Justa Adomonytė: "Kitas Rigoletas") bei Kauno muzikinio teatro naujienos – Giedriaus Kuprevičiaus ir Herkaus Kunčiaus Kauno operetės (Šarūnas Nakas: "Iššūkis miestui: tikroji Kauno operetė").

Pristatome ir tris vėlų rudenį vykusius festivalius – dvejų metų projekto "Švedija ir Lietuva, muzikos saitai 2002–2003" baigiamąjį renginį "Švedijos garsai" (Tomas Bakučionis: "Švedijos garsai Lietuvoje – nauja meninė ir organizacinė patirtis"), Kaune vykusį naujosios muzikos festivalį "Iš arti" (Dainora Merčaitytė: "Modernus ir romantiškas festivalis "Iš arti") bei Danijoje, Odensėje, vykusį kasmetinį naujosios muzikos festivalį "Music Harvest" (Mindaugas Urbaitis: "Šiaurės kraštų mušamieji ir naujoji britų muzika").

Kaip visuomet, "Muzikos baruose" supažindiname su jaunais kylančiais muzikais: publikuojami pokalbiai su IV tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų konkurso laureate Sonata Alšauskaite (Lina Navickaitė: "Muzikoje nemėgstu tuštumo...") bei kompozitoriumi, elektroninės muzikos lyderiu Lietuvoje Vytautu V. Jurgučiu (Tautvydas Bajarkevičius: "Vytauto V. Jurgučio "Garso kaukės").

Rubrikoje "Lietuvos muzikos link" pristatoma Loretos Narvilaitės kūryba (Eglė Gudžinskaitė: "Skambančios Loretos Narvilaitės metaforos"), o muzikologas Vaclovas Juodpusis pasakoja apie lietuvių išeivijos kompozitorę Giedrą Nasvytytę-Gudauskienę.

Algimantas Trečiokas rubrikoje "Tai įdomu" primena įdomiausius ir atskleidžia nelabai žinomus visų laikų operos primadonos Marios Callas kūrybinio kelio epizodus.

Žurnale išlieka ir tradicinės rubrikos: "Iš pianisto varpinės" šį mėnesį tęsiamas pianisto, žymaus autentiškumo judėjimo atstovo Malcolmo Bilsono straipsnis apie ankstyvojo fortepijono mitą, "Laisvalaikio muzikoje" DJ Saga rašo apie reiškinius, kurie ypač sužibėjo Lietuvos šokių muzikos scenoje praėjusiais metais, "Baleto" skiltyje Aliodija Ruzgaitė pasakoja apie įspūdingą baleto artistams bei žiūrovams mėnesį, o Jūratė Terleckaitė dalijasi įspūdžiais iš Londone vykusio jubiliejinio festivalio "Dance Umbrella". Džiazo rubrikoje Virgis Baublinskas pristato festivalį "Vilnius Mama Jazz 2003".

MB inf.