Muzika

Kelionė padovanojo harmonijos pojūtį

Japonijoje leidžiamas tarptautinių ryšių mėnraštis "Gaiko Forum" Nr. 178 (2003 m. gegužė) pristatė japonų įrašų kompanijos "Victor Entertainment" bendradarbių kelionę į Baltijos šalis, kurios tikslas buvo įrašyti trijų Baltijos valstybių choro muzikos kompaktinių plokštelių albumą. Lietuvių kompozitorių "aukso fondą" tąsyk įrašė Vilniaus savivaldybės choras "Jauna muzika", latvių choro muzikos įrašui buvo pasirinktas Imanto Kokaro vadovaujamas kamerinis choras "Ave sol", estų choro muziką interpretavo žymusis Estijos filharmonijos kamerinis choras. Kartu su garso režisieriumi ir dideliu Baltijos šalių choro muzikos populiarinimo entuziastu dirigentu Chifuru Matsubara praėjusį rudenį į Vilnių buvo atvykęs ir muzikos žurnalistas Yuji Samamoto, Tokijo šiuolaikinės muzikos festivalio antrasis prodiuseris, o nuo 1992 m. - ir "Victor Entertainment" redaktorius. Straipsnyje "Iš kelionės po Baltijos šalis" jis nuoširdžiai pateikia savo įspūdžius apie įrašą, aplankytas šalis, sutiktus žmones. Pateikiame nedidelę dalį šių įspūdžių, daugiausia apie dienas, praleistas Lietuvoje.

"(…) Pastaruosius kelerius metus Japonijos chorinės muzikos pasaulyje domimasi Baltijos šalių kūriniais. Daug gerbėjų patraukia nepakartojamas, kerintis tų šalių muzikos skambesys. Praėjusių metų rugsėjį ir šių metų sausį teko vykti į Baltijos šalis įrašinėti choro muzikos. Be kiekvienai kelionei būdingų malonumų, ši kelionė padovanojo harmonijos pojūtį ir susitikimus su nuostabiais žmonėmis. Darbas vyko puikiai.

(…) "Pasakojant apie Baltijos šalis negalima pamiršti vieno dalyko - 1991 m. Nepriklausomybės judėjimo. Paprastai jis vadinamas "dainuojančia revoliucija", - moko mane dirigentas, šio projekto koordinatorius p. Chifuru Matsubara. Ir paskaito trumpą Lietuvos istorijos paskaitą. Tada pradedu suprasti, kad galbūt atvažiavau į ypatingą šalį.

Štai pagaliau ir įrašo pradžia. "Jauna muzika" - labai jaunas kolektyvas, kurį sudaro vien tik profesionalūs muzikai. Dieną, be darbo chore, kiekvienas jų užsiima įvairia veikla - dėsto dainavimą, muzikuoja kitokios sudėties kolektyvuose, ansambliuose. Vos išgirdęs pirmuosius taktus, pajuntu per visą kūną perbėgantį jaudulį ir man pašiurpsta oda. Na štai, prasideda, - pagalvoju ir pagaliau grįžtu į savo įprastinę būseną. Mūsų puikusis garso režisierius Hide patikrina garsą, ir dirigento veide blyksteli šypsenėlė: "Pradėkime". Ima lietis kerinti pirmosios įrašui parinktos dainos "Gyvenimą tas turės" melodija.

(…) Šiandien - paskutinė įrašų Lietuvoje diena. Pradedame nuo vyrų choro. Kas gi tai? Negi vos dvylika vyrų sukuria tokį įspūdį? Esu priblokštas. Kažkas neįtikėtina!

Liūdna, bet laikas važiuoti į Rygą. Tai nusnūsdamas, tai pabusdamas maršrutiniame autobuse staiga prisiminiau p. Matsubaros žodžius "dainuojanti revoliucija". Šių šalių žmonės, atsisakę smurto, dainuodami dainas, išsaugojo savo Nepriklausomybės siekį iki galo. Ar mums, japonams, muzika reiškia tą patį, ką ir jiems, ar ne? Dar daug dalykų turiu sužinoti (…)"

Parengė Salomėja Jonynaitė