Teatras

Šokis ir drama Kauno scenoje

premjeros

iliustracija
Daiva Rudokaitė, Dainius Svobonas ir Daiva Stubraitė

Kauno valstybinio akademinio teatro sezonas prasidėjo nauju Andriaus Kurieniaus šokio spektakliu "Kekšės ir kareiviai". Intriguojantis pavadinimas slepia paprastas ir amžinai aktualias istorijas apie aistrą ir meilę, tačiau klystume, jei šias istorijas laikytume banaliomis. Režisierius siekia joms suteikti savitą formą ir neatsispiria pagundai nusikelti į praėjusio šimtmečio aukso amžių, kuriame apstu grakštaus manierizmo ir rafinuotos būties pavyzdžių. Modernizmas tuo ir įdomus, kad jame jauti fatališkos moters kultą. Būtent jis tampa spektaklio atspirties tašku.

Palyginti su "Auros" scenoje matytu "DonŽU", naujasis Andriaus Kurieniaus spektaklis pranoksta pirmąjį režisūrinių uždavinių sudėtingumu. Režisierius vengia pasakojimo linijiškumo: kūno kalba kuriamos istorijos yra viena nuo kitos atsietos, punktyriškas jų jungimas išlaisvina žiūrovo vaizduotę, jis tarsi pats tampa scenos veiksmo dalyviu. Scenų jungtys paprastos ir nepretenzingos - tai aliuzijos į praėjusio šimtmečio Holivudą, kuris spindėjo ir tebespindi svaiginančia kičine šviesa, keri nepaliaujančiomis intrigomis.

Scenoje - filmavimo aikštelė, kurioje aktorių trupė tarsi chameleonas keičia įvaizdžių ir jausmų paletę. Vos tik žiūrovas įsigyvena į rampos šviesoje vykstančią meilės tragediją, aktoriai "nusiplėšia kaukes" ir stoja prieš publiką apgaulingai tikri. Netrukus jie ir vėl transformuojasi į personažus, kuriuos trokšta matyti žiūrovas. Riba tarp fantazijos ir realybės išsitrina, scenoje regi Marlene Dietrich ar Maryline Monroe fantomus, tačiau jais naiviai tiki. Reginį inspiruoja Andriaus Kurieniaus choreografija, paremta amerikiečių miuziklų tradicija. Dramos aktorių šokis nėra profesionalus, tačiau režisieriaus sumanymą gelbsti tai, kad spektaklyje žaidžiama "teatro teatre" principu: aktoriai tuo pat metu vaidina ir profesionalius šokėjus, ir skurdžios kino studijos, kurioje taip pat verda gyvenimas ir aistros, statistus.

Kauno dramos teatro aktoriams choreografinės užduotys nebuvo per sunkios. Pasirodo, aktoriai gali gerai šokti ne tik Vilniuje ir ne tik Anželikos Cholinos spektakliuose. Sudėtingi ir įdomūs Viktorijos Streičos ir Tomo Erbrėderio, Eugenijos Bendoriūtės ir Dainiaus Valučio duetai. Ryškius charakterinius personažus kuria Raimonda Šukytė, vaidinanti vieną iš linksmybės namų tarnautojų, ir Dainius Svobonas, kuriantis šių namų lankytojo vaidmenį. Norėtųsi, kad ir kiti spektaklyje dalyvaujantys aktoriai suteiktų savo personažams ryškesnių spalvų ir nepaskęstų kad ir choreografiškai nepretenzingoje, bet vienalytėje masėje.

Šalia vienadienių blizgučių, skirtų įvairiausiems žiūrovų sluoksniams, Kauno valstybinis akademinis dramos teatras ketina pristatyti ir kitokio pobūdžio spektaklius. Sudėtingą šeimyninę dramą Marinos Carr pjesėje "Portija Koglen" narplios režisierius Gintaras Varnas. Spektaklį, kuriam pradžią davė pjesės skaitymas Naujosios dramos akcijoje, numatoma parodyti gruodžio mėnesio pradžioje. Sausio mėnesį žiūrovai išvys kamerinę Aleksandro Galino pjesę "Sorry...", kurioje susiduriama su posovietinės egzistencijos realijomis. Spektaklį režisuoja Vytautas Dapšys. Vaikiškus spektaklius Kauno scenoje statys Aidas Giniotis ir Andrius Kurienius.

Giedrė Žalpytė