Kinas

Paskutinis herojus lieka kalnuose

kronika

iliustracija
Sergejus Bodrovas filmuojant "Seseris"

Sergejus Bodrovas jaunesnysis - kultinė pastarojo dešimtmečio rusų kino figūra. Net keista, kad vaikinas iš geros šeimos (tėvas - garsus kino dramaturgas, režisierius, vienas nepriklausomųjų kino Rusijoje pradininkų), universiteto auklėtinis, rašęs disertaciją apie italų atgimimo meną, tapo savaip simboliška naujųjų laikų figūra. Aleksejaus Balabanovo filmuose jo suvaidintas Danila Bagrovas tarsi įkūnijo sovietų imperijos griuvėsiuose išaugusią kartą - godžiai, bet kartu ir su panieka žvelgiančią į tiesiog akyse besikeičiančias visuomenės vertybes ir kartu formuojančią tos ateinančios kartos etosą. Užspeistas lyg žvėris įvairių gyvenimo aplinkybių, Sergejaus Bodrovo jaunesniojo suvaidintas žudikas Danila tapo tikru paskutiniuoju herojumi. Paskutiniuoju, nes koks dar gali būti herojus po to, kai, regis, peržengtos visos ribos?

Dabar jau sunku būtų išvardyti visus argumentus už ir prieš tokį herojų, nuskambėjusius įvairiose diskusijose apie Balabanovo "Brolį" ir "Brolį 2". Ir gal neverta? Kaukazas, kur Bodrovas pirmąkart filmavosi savo tėvo filme "Kaukazo belaisvis", padėjo tašką. Rugsėjo 20 d. Osetijoje, kur Sergejus Bodrovas jaunesnysis rengėsi filmuoti savo antrąjį filmą "Ryšininkas", įvyko ledyno griūtis. Į jos epicentrą pateko ir Bodrovas su savo filmavimo grupe. Nors praėjo daug laiko, viltis surastis juos gyvus dar teberusena.

Spalio 4-6 d."Skalvijos" kino centras siūlo prisiminti Sergejų Bodrovą jaunesnįjį. Filmų cikle bus parodyti du Aleksejaus Balabanovo filmai "Brolis 2" ir "Karas". Filme "Brolis 2" Danila Bagrovas vyksta į Ameriką, kad atkeršytų mafijozams ir parodytų amerikiečiams, iš kur kojos dygsta. "Kare" Bodrovas suvaidino rusų karininką, kurio nepalaužia čečėnų nelaisvė. Abu filmai kupini šovinistinio patoso, bet kartu juose įdomu stebėti režisieriaus bandymus pritaikyti holivudinio veiksmo kino schemas šių dienų Rusijos realijoms ir paversti Bodrovą amžinu nenugalimuoju.

Regiso Wargnier filme "Rytai, Vakarai" Bodrovas suvaidino gana netikėtą vaidmenį - pokario jaunuolį, kuris visais būdais stengiasi pabėgti iš Sovietų Sąjungos. Apsuptas rusų ir prancūzų kino žvaigždžių - Catherine Deneuve, Sandrine Bonnaire, Olego Menšikovo, jis visai neatrodė nepatyręs ar neprofesionalus, nors kritikai ir mėgo tai pabrėžti, vos tik kalba užeidavo apie Danilos Bagrovo fenomeną.

Kita vertus, Bodrovas niekad ir nelaikė savęs aktoriumi. Jis norėjo kurti filmus pats. Režisūrinis Bodrovo debiutas - filmas "Seserys" - taip pat sulaukė kontroversiškų vertinimų, bet kartu ir gausybės prizų festivaliuose. Šio filmo herojės - dvi mergaitės, netikros seserys iš rusų provincijos, priverstos slapstytis nuo jas persekiojančių banditų. Ir filmo pavadinimas, ir bravūriškas vienos iš seserų idealo Danilos Bagrovo pasirodymas filmo epizode liudijo Bodrovą pamėgus postmodernistines užuominas. Tačiau ir šiame filme dėmesys paauglių temai, naujosios Rusijos kartos vertybėms liudijo ir ką kitą. Regis, apie tai Bodrovas prasitarė pokalbyje, šių metų gegužę išspausdintame žurnale "Iskusstvo kino". Paklaustas apie tai, ko laukia publika, džiugiai žiūrėjusi abu "Brolius" ir "Seseris", Bodrovas atsakė: "Manau, jie laukia labai švaraus žmogaus. Jis naivus, nelabai žino, kaip turi būti sutvarkytas gyvenimas, vargu ar jo galvoje yra toks pat aiškus pasaulio vaizdas, kokį turi, tarkime, Danila Bagrovas. Šis žmogus labai jaunas, tačiau pasitiki savimi, nors ir yra neapsaugotas." Bodrovas tikėjo, kad toks žmogus bus stiprus savo tyrumu.

7MD INF.