Muzika

Festivalyje – du skirtingi duetai

Jurgita Skiotytė

iliustracija
Aušra Motūzaitė-Pinkevičienė, Virgilijus Noreika ir Vidas Pinkevičius
A.G. Žygavičiaus nuotrauka

Gegužės 12 ir 13 d. "Sugrįžimų" koncertai

Praėjusią savaitę Lietuvos muzikų rėmimo fondas pakvietė į dar du "Sugrįžimų" festivalio koncertus.

Gegužės 12 d., sekmadienį, surengta Sakralinės muzikos valanda. Tądien iš karto po Mišių Vilniaus arkikatedroje bazilikoje vargonavo Aušra Motūzaitė-Pinkevičienė ir Vidas Pinkevičius (JAV), jiems pritariant, giedojo prof. Virgilijus Noreika.

Pinkevičiai 2000 m. baigė magistro studijas Lietuvos muzikos akademijoje. Tų pačių metų vasarą dalyvavo Tarptautinėje vargonų akademijoje Geteborge (Švedija) ir bažnytinės muzikos kursuose Zalcburge (Austrija). V. Pinkevičius 1997 ir 1999 m. festivalyje "Atžalynas" grojo kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu ir Lietuvos kameriniu orkestrais. Vargonininkų pedagogai buvo J. Pazauc, L. Digrys, B. Vaitkus, G. Kviklys, P. Ruiter-Feenstra. Šiuo metu šeima siekia antrojo magistro laipsnio Rytų Mičigano universitete (JAV), taip pat vargonuoja bažnyčiose, dirba asistentais, neretai akompanuoja įvairiems atlikėjams vargonais, klavesinu, fortepijonu.

Aušros ir Vido kaip akompaniatorių patirtį atskleidė kartu su prof. V. Noreika atliktos kompozicijos. Labai išraiškingai ir jautriai giedojusiam tenorui savo meistriškumu nė kiek nenusileido abu vargonininkai. A. Motūzaitė-Pinkevičienė su prof. V. Noreika atliko A. Stradellos "Pieta signore" ir G. Caccini "Ave Maria", o V. Pinkevičius – C. Francko "Panis angelicus" ir G. Bizet "Agnus Dei".

Solo atlikimui A. Motūzaitės-Pinkevičienės pasirinktų sudėtingų kūrinių – N. Bruhnso "Preliudo in e" ir C. Francko Choralo h-moll – interpretacija buvo nepriekaištinga. V. Pinkevičius, solo vargonavęs M. Duruflé trijų dalių Siuitą, op. 5, atsivėrė kaip brandus, įdomus ir stiprus atlikėjas.

Gegužės 13 d., pirmadienį, "Sugrįžimų" festivalio scenoje pasirodė dar vienas duetas. Lietuvos ūkio ministerijos salėje koncertavo Rūta Lipinaitytė (smuikas) ir Indrė Baikštytė (fortepijonas).

Šiuo metu smuikininkė R. Lipinaitytė paraleliai studijuoja Lietuvos ir Malmės (Švedija) muzikos akademijose. Be to, griežia Baltijos šalių jaunimo orkestre "KREMERata Baltica". Smuikininkė yra trijų respublikinių jaunųjų atlikėjų bei penkių tarptautinių konkursų laureatė. Ji griežė solo su Lietuvos kameriniu, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos styginių orkestrais, Tarptautiniu jaunimo orkestru Bukove (Vokietija), taip pat kaip orkestrų, gastroliavusių įvairiose pasaulio šalyse, dalyvė.

iliustracija
Rūta Lipinaitytė ir Indrė Baikštytė
A.G. Žygavičiaus nuotrauka

Pianistė I. Baikštytė taip pat paraleliai studijuoja Lietuvos muzikos akademijoje ir Berlyno menų universitete. Ji – keturių tarptautinių konkursų laureatė. Pianistė yra skambinusi solo su Lietuvos kameriniu ir Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestrais, neretai koncertuoja Lietuvoje ir už jos ribų.

R. Lipinaitytė ir I. Baikštytė susipažino būdamos ketverių. Jų ansamblis susiformavo prieš aštuonerius metus, besimokant M.K. Čiurlionio menų mokykloje. Studijuodamos LMA jos kartu surengė ne vieną koncertą. Ir dabar, nors studijų keliai išsiskyrė, ansamblis nudžiugino Lietuvos klausytojus bendru koncertu.

Rūta ir Indrė "Sugrįžimų" koncerte pasirodė esančios viena kitos vertos profesionalės. Abi pasižymėjo jautrumu atliekamai muzikai ir viena kitai, sugebėjo būti ir puikios solistės, ir nepriekaištingai muzikuoti ansamblyje.

Programoje nuskambėjusios dvi sudėtingos sonatos – J.S. Bacho Sonata smuikui ir klavyrui E-dur Nr. 3, BWV 1016, ir S. Prokofjevo Sonata smuikui ir fortepijonui f-moll Nr. 1, op. 80, – gera akustika pasižyminčioje salėje leido pademonstruoti kūrybišką skirtingo pobūdžio partitūrų perskaitymo patirtį, gebėjimą įsiklausyti į sąskambių srautą.

Be to, dueto atliktuose G. Gershwino–J. Heifetzo Penkiuose fragmentuose iš operos "Porgis ir Besė" atsiskleidė jaunatviška abiejų atlikėjų ekspresija ir puiki džiazinės muzikos pajauta.

R. Lipinaitytės pagriežta E. Ysa’e Sonata smuikui solo a-moll Nr. 2 nuskambėjo gaiviai ir gyvybingai, o užsigrūdinusios atlikėjos įspūdį sukūrusi solistė nestokojo artistinės įtaigos.

Koncertu susižavėjusi publika plojimais išsireikalavo dar vienos kompozicijos. Bisui merginos pagrojo F. Latėno "Samba liakrimarum".