7md.lt
Kas kur kada 7md rekomenduoja Savaitės filmai 7md meno projektai Kultūra vaikams Skelbimai Paieška m-puslapiai
7md.lt

Dailės anonsai

Monika Pakerytė

Šaltas it plienas

Gyčio Arošiaus paroda „Dabarties nebūtis“ Pamėnkalnio galerijoje

Šaltas, tolimas, baugus ir nepažįstamas. Sidabrinė plėvelė uždengia galerijos langus paslaptimi. Pro duris žengiu į kitą pasaulį – ar į erdvėlaivį, kuris mane ten nugabens, – į jaunosios kartos tapytojo Gyčio Arošiaus parodą „Dabarties nebūtis“. Ausis pripildo Mario Marzidovšeko muzika ir durims užsivėrus mano kūnas praranda svorį, pakimbu nulinėje gravitacijoje. Muzika gaudžia, aidi, kartojasi ir kinta. Pasijuntu esanti kažkur už bruzdančio miesto ir arčiau juodos kosmoso begalybės, kurios neaprėpiamumas ilgesingai tiesia savo šaltas rankas. Pasiduodu jos stingdančiam glėbiui ir leidžiuosi aplinkai perkelti į nematytus, bet jausmiškai atpažįstamus mokslinės fantastikos filmų siužetus, erdvėlaivius ar laikinais namais tampančias kosmines stotis.

Gytis Arošius, „Bleak of a peak“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Bleak of a peak“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „The sky above that follows you“. 2023 m. A. N. nuotr.
Gytis Arošius, „The sky above that follows you“. 2023 m. A. N. nuotr.
Gytis Arošius, „A gift of time“. 2023 m. A. N. nuotr.
Gytis Arošius, „A gift of time“. 2023 m. A. N. nuotr.
Gytis Arošius, „Yesterday you said tomorrow“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Yesterday you said tomorrow“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „Dabarties nebūtis“, parodos vaizdas. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „The last performance“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Gytis Arošius, „The last performance“. 2024 m. J. Tulaitės nuotr.
Rengėjų inf.

Virginijaus Šimoliūno tapybos paroda „Mistika“

Balandžio 19 d., penktadienį, 17 val. Šiaulių dailės galerijoje atidaroma šiauliečio dailininko Virginijaus Šimoliūno tapybos paroda „Mistika“.

MKČDM inf.

Margaritos Ado paroda „Pirštų galiukais tarp plieno ir spalvos“

Nacionalinio M.K. Čiurlionio dailės muziejaus A. Žmuidzinavičiaus kūrinių ir rinkinių muziejuje (V. Putvinskio g. 64, Kaune) balandžio 18 d., ketvirtadienį, 18 val.  kviečiame į Margaritos Ado parodos „Pirštų galiukais tarp plieno ir spalvos“ atidarymą.

Margarita Ado, „Ramybė“
Margarita Ado, „Ramybė“
VVJ galerijos inf.

Lauros Slavinskaitės paroda „Mano (?) melodijos“

Balandžio 17 – gegužės 19 d. VVJ meno galerijoje veiks Lauros Slavinskaitės paroda „Mano (?) melodijos“.  Maloniai kviečiame į atidarymą balandžio 17 d. 18.30.

Tautvydas Petrauskas

Pakitęs laikas keičia žvilgsnį

Algimanto Jono Kuro retrospektyva „Himnas perskilusiai šypsenai“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Pradėti šiuo metu Nacionalinėje dailės galerijoje vykstančios tapytojo Algimanto Jono Kuro retrospektyvos apžvalgą norisi paminint tai, jog nei tapytojo kūryba, nei laikmetis, kada didžioji dalis parodoje rodomų darbų buvo sukurti (XX a. 8-asis ir 9-asis dešimtmetis), šio teksto autoriui nėra itin gerai pažįstami, o tai formuoja žvilgsnį iš savotiškos „nežinančiojo“ perspektyvos. Tebuvo žinoma tai, kad Kuras laikomas Lietuvos moderniosios tapybos klasiku, kartu su kitais vadinamosios „ketveriukės“ nariais (Kostu Dereškevičiumi, Arvydu Šalteniu ir Algimantu Švėgžda) svariai atnaujinusiu brežnevinio laikotarpio bei vėlesnę tapybą, prisidėjusiu prie asambliažo meno plėtotės ir per ilgus dėstytojavimo metus paveikusiu ne vieną tapybos studentų kartą.

Algimantas Kuras, „Asambliažas nr. 6“. 1976 m. LNDM, A. Lukšėno nuotr.
Algimantas Kuras, „Asambliažas nr. 6“. 1976 m. LNDM, A. Lukšėno nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Kolūkio laukų tręšimas malūnsparniu“. 1974 m. LNDM skaitmenininmas
Algimantas Kuras, „Kolūkio laukų tręšimas malūnsparniu“. 1974 m. LNDM skaitmenininmas
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Elektros įvadas“. 1978 m. LNDM, A. Lukšėno nuotr.
Algimantas Kuras, „Elektros įvadas“. 1978 m. LNDM, A. Lukšėno nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Algimantas Kuras, „Himnas perskilusiai šypsenai“, parodos vaizdas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Marija Martinaitytė

Slaptųjų grybų saugykla

Andrejaus Polukordo paroda „Nežinomi grybai“ Nacionalinėje dailės galerijoje

Nuolat besislepiantys, samanomis apsikloję ir man nematomi. Tad beveik visi nepažįstami. Tikriausiai dar neatradau būdo prisijaukinti ar nieko neatnešiau mainais, kad būčiau įleista į paslaptingą simbiotiniais ryšiais ir hifiniais siūlais apsiraizgiusią grybų karalystę. Gal jie nenori pažindintis, nes vaikystėje per daug kartų skaičiau „Grybų karą“? O gal tiesiog nori ramiai gyventi savo uždaroje, nematomoje realybėje. Randu kitą sprendimą, leidžiantį bent trumpam pasižvalgyti po atkuriamą jų pasaulį, kuriame man jie visi pasirodytų. Nacionalinėje dailės galerijoje vykstančioje Andrejaus Polukordo parodoje „Nežinomi grybai“ (kuratorė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė) pristatoma fiktyvi tikrų ir netikrų, išnykusių ir dar atsirasiančių grybų kolekcija, prisidengusi formalios mistikos dvelksmu.

Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
Andrej Polukord, „Nežinomi grybai“, parodos fragmentas. 2024 m. G. Grigėnaitės nuotr.
„Artifex“ inf.

Eliáno Stolarsky paroda „Keista šalis“

Praeitis – tai svetima šalis.“

Davidas Lowenthalis

„Keista šalis (Vilnius)“ – tai naujausias mano kuriamo meninio naratyvo plėtojimas, o pasakojimas susijęs su praeitimi kaip tam tikra valda arba teritorija – savotiška šalimi, į kurią sugrįžtama, bet kuri nuolat keičiasi. Šios metaforinės teritorijos valdas veikia asmeninė ir kolektyvinė atmintis, o taip pat užmaršties erozijos poveikis.

Elián Stolarsky, „Keista šalis“
Elián Stolarsky, „Keista šalis“
Rengėjų inf.

Evelinos Paukštytės retrospektyvinė paroda „Specfondai“

Atidarymas 2024 m. balandžio 16 d. 18 val. galerijoje „Akademija“, Pilies gatvė 44, Vilnius.

Paroda veiks: 2024 balandžio 16 – 2024 geugžės 2 d.

Evelina Paukštytė, „Dita“. 2007 m. Organizatorių nuotr.
Evelina Paukštytė, „Dita“. 2007 m. Organizatorių nuotr.
Gytis Oržikauskas

Kas pridengta gelmėje – Deimos Katinaitės tapybos paroda „Nepasakyti žodžiai“ galerijoje „Aidas“

Balandžio 11 d. Vilniaus galerijoje „Aidas“ yra atidaroma Vilniaus dailės akademijos docentės, dr. Deimos Katinaitės tapybos paroda „Nepasakyti žodžiai“. Parodoje pristatomuose abstrakčiojo ekspresionizmo krypties paveiksluose atsiskleidžia vieninga ir išskirtinė spalvos modeliavimo technika. Šio dailininkės paveikslų ciklo darbuose matome permatomus sluoksnius, kuriems ištapyti buvo panaudota tiek mažai dažo, kad jie tapo kone paveikslo pirmąjį planą pridengiančiais šydais. Šie šydai slepia paveikslo gelmę taip, kad autorės abstrakčių darbų esmei suvokti reikia ne probėkšmai mesto, o atidaus žvilgsnio, nes lygiai kaip įžvalgiame pokalbyje svarbiausia yra jo potekstė, o ne tiesiogiai išsakytos frazės.

Deimos Katinaitės parodos „Nepasakyti žodžiai“ fragmentas. G. Oržikausko nuotr.
Deimos Katinaitės parodos „Nepasakyti žodžiai“ fragmentas. G. Oržikausko nuotr.
G. Oržikausko nuotr.
G. Oržikausko nuotr.
G. Oržikausko nuotr.
G. Oržikausko nuotr.
  PUSLAPIS IŠ 475  >>> Archyvas